فرهنگ و هنر

محبت اهل بیت(ع) نزدیک کننده قلوب مسلمین است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی عشق به اهل بیت (ع) را همراه با گرایش به کتاب خدا برای نزدیک شدن قلب مسلمانان به مسلمانان شیعه و سنی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری در برنامه “صوفیا” که از شبکه رادیویی گفتگو پخش می شود و بیان می کند که این کتاب و سنت محور اصلی تقریب مذاهب اسلامی است ، افزود: آنچه مسلمانان را گرد هم می آورد و دیدگاه های علمای مسلمان را جمع می کند ، یک کتاب و سنت است و عشق به اهل بیت (ع) همراه با آیات شریف قرآن ، آگاهی عمومی را در جامعه اسلامی ایجاد می کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که تحصیلات دانشگاهی خود را در انگلیس به پایان رسانده است ، ادامه داد: وحدت ، انسجام و روابط همدلی که قرآن بر آن تأکید دارد و سنت پیامبر (ص) بر اساس آن بنا شده است (با عشق به اهل بیت (ع)) ممکن است خواهد بود.

مختاری معتقد است: تقریب مذاهب با عشق به اهل بیت (ع) مشترک است و هر دین و گرایش و فکر دوست داشتن اهل بیت (ع) را سرلوحه برنامه های ایمانی قرار داده است.

وی افزود: وقتی به اظهارات مفسران اهل سنت از جمله امام فخر رازی مراجعه می کنیم ، آنها روایاتی را ذکر می کنند که صریحاً به موضوع مهربانی و عشق به اهل بیت (ع) اشاره شده است.

مختاری ادامه داد: طبق روایات ، این افراد – اهل سنت – بر اساس این عشق پاداش و پاداش در نظر می گیرند و طبیعی است که این قرابت و نزدیکی افکار و ایجاد گفتمان وحدت بخش در جهان اسلام از آیات آموزنده و وحدت آفرین ناشی می شود. ” اتفاقی که بر اساس عشق به اهل بیت (ع) اتفاق می افتد.

وی در مصاحبه با رادیو گفتگو خاطرنشان کرد: “مسئله اهل بیت (ع) یک موضوع مشترک در بین مسلمانان است و تفسیر و توضیح و همچنین توضیح آیات قرآن نقش مهمی دارد و همه مسلمانان این مسئله را پذیرفته اند. “

حجت الاسلام مختاری افزود: دوره های 20 جلدی را در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با عنوان شریف شریف منتشر کرده ایم که براساس نمونه های اسلامی منتشر شده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: “تمام احادیث و روایات صادره از پیامبر (ص) و نقل شده توسط راویان مختلف اعم از سنی و شیعه در این کتاب در 20 جلد جمع آوری شده و در لبنان منتشر شده است.”

حجت الاسلام مختاری در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار داشت: این کتاب 60 جلد بود اما در 20 جلد منتشر شده است و برخی از داستان های موجود در آن مربوط به عشق به اهل بیت (ع) است ، که داستانهای پیامبر بزرگ اسلام (ص) است. منابع مختلفی گنجانده شده است که از اولین گروه منابع اهل سنت است و حاکی از آن است که گرایش به سمت اهل بیت (ع) در ایجاد وحدت و روابط همدلی بین مسلمانان نقش خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا