فرهنگ و هنر

دیدار دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق با حجت‌الاسلام شهریاری

دبیرکل اتحادیه اسلامی در کردستان عراق با حجت الاسلام شهریاری دیدار کرد

صلاح الدین محمد بهاءالدین ، ​​دبیرکل حزب عراق در اتحادیه اسلامی کردستان ، روز سه شنبه با دکتر ملاقات کرد. حمید شهریاری ، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش یومیر ، روابط عمومی انجمن جهانی مقابله با مذاهب اسلامی ، دکتر. توضیح مدل مفهومی اتحاد اسلامی و 4 مرحله برای رسیدن به ملت واحدهای ارائه شده

دبیرکل انجمن جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اشتراکات مذهبی و فرهنگی اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران گفت: از این اشتراکات می توان برای تقویت همکاری ها در زمینه تحقق امت اسلامی واحد ”
دکتر. شهریاری با تاکید بر اهمیت تعامل در زمینه علمی ، فرهنگی و علمی و استفاده از این ظرفیت برای تقویت و تحقق اتحادیه اسلامی ، خواستار همکاری مشترک مجمع جهانی و اقلیم کردستان شد.
وی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در گردشگری مذهبی ، فرهنگی و خدماتی بین جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق وجود دارد که می تواند در توسعه همکاری ها مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر. شهریاری گفت: همیشه تفاوت های قومی ، مذهبی یا فرهنگی بین امت اسلامی وجود داشته است ، اما باید آداب تفاوت این تفاوت ها را رعایت کنیم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: راه حل اختلاف قتل ، غارت ، قتل ، نزاع و جنگ نیست ، بلکه برای جلوگیری از این آفت ها به یک راه منطقی نیاز داریم.
دکتر. شهریاری با انتقاد از موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در برخی از کشورهای اسلامی ، گفت: اختلافات بین امت اسلامی همواره سیاست اصلی رژیم صهیونیستی بوده است و این رژیم از زمان خود همه کارها را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام انجام داده است. تشکیل. “
صلاح الدین محمد بهاءالدین ، ​​دبیرکل حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق نیز اشاره کرد که آنها در آن زمان همکاری های زیادی با مجمع جهانی و کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی داشتند ، آیت الله تخیری و آیت الله اراکی درگذشتند ، اما در دو سال اخیر به دلیل به تکثیر ویروس کرونا سقوط.
وی با اشاره به وجود ادیان مختلف در کردستان عراق گفت: همبستگی و همزیستی خوبی بین اقوام و مذاهب مختلف در کردستان عراق وجود دارد.
دبیرکل اتحادیه اسلامی کردستان عراق تصریح کرد: وحدت اسلامی یک موضوع بسیار مهم و یک مطالبه جهانی است و جمهوری اسلامی ایران همواره در این زمینه پیشگام بوده و کنفرانس ها و جلسات متعددی در این زمینه برگزار کرده است. ، از جمله کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی. “این نشان دهنده تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت در جهان اسلام است.
وی در پایان خواستار همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه های مذهبی ، فرهنگی ، رادیویی و تلویزیونی و غیره شد.
در این جلسه که در مجمع جهانی تقریب در تهران برگزار شد ، سمیر سلیم امین ، عضو شورای رهبری حزب اتحادیه اسلامی در کردستان ، قاضی سعید سلیمان ، عضو شورای رهبری حزب اتحاد اسلامی در کردستان ، دکتر. محمد قادر محمد ، مسئول روابط خارجی حزب اتحادیه اسلامی کردستان و امجد بابا حاجی ، مسئول روابط خارجی حزب اتحادیه اسلامی کردستان ، در آن حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا