فرهنگ و هنر

جامعه دانشگاهی اروپا و جهان در مقابل تنش‌زایی های مذهبی بایستد

یومیر/قم نایب رئیس دانشگاه آدیان تصریح کرد: از جامعه دانشگاهی و آزادی خواه در سراسر جهان به ویژه اروپا می خواهیم در مقابل این تلاش های تنش زا که باعث شورش و خشم میلیون ها انسان می شود بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب امروز 28 دی ماه در گفتگو با خبرنگاران پس از اهانت مجله شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان و مرجعیت. از مسلمانان ولی فقیه و مرجع تقلید فرمودند: شکی نیست که به مرجعیت توهین شده است. شیعه و رهبری آن به عنوان یک جنبش نژادپرستانه به مقدسات و احساسات میلیون ها نفر آسیب رسانده است.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: برخلاف خط مشی و شعار این هفته نامه (که مدعی چپ گرایی وطن پرستانه و ضد نژادپرستی است)، توهین به مقام رهبری اقدامی پست و ناجوانمردانه است.

وی افزود: این اقدام اگرچه از مجله ای کم ارزش و کم تیراژ برآمده است، اما همانطور که از تاریخچه این مجله برمی آید، بر اساس یک برنامه ریزی حساب شده، گاه عصیان ایجاد کرده و جامعه بشری را به چالش کشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری ادامه داد: جامعه اسلامی هرگز توهین این مجله به شرع اسلام و پیامبر گرامی اسلام در شماره های 1011 و 1178 را فراموش نخواهد کرد، اقدامی که موجب اعتراض صدها میلیون مسلمان در اقصی نقاط جهان شد. از کشورهای اسلامی و جهان و منجر به مرگ افراد بیگناه شد، این اتفاق در غرب و جهان اسلام افتاد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در قبال شعار آزادی بیان و اندیشه، گفت: اگرچه ظاهر این جریان نوعی دفاع از آزادی بیان است. روسای جمهور غربی و فروش این مجله 8 میلیون است اما حقیقت چیز دیگری بود و ضد دین است نه چیز دیگر.

وی با بیان اینکه این هفته نامه اخیرا به ابزار صهیونیست ها تبدیل شده و به هیچ دین و آیینی (اعم از ابراهیمی و غیر ابراهیمی) رحم نمی کند، گفت: این روزنامه هرگز جرأت نمی کند جنایات صهیونیست ها یا سران آن را ذکر کند و اگر در یک مورد اقدام خواهد کرد. این اتفاق افتاد، گفت عنصر اخراج و به دادگاه آورده شد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: طرح جدیدی از سوی سلطه سیاسی غرب در دستور کار خود قرار گرفته است و آن مبارزه با نماد سلطه ستیزی معاصر است. مرجعیت و رهبری اسلامی گفتند: اکنون که توطئه ها و کودتاهای مختلف اقتصادی و نظامی نرم شد و ایجاد شورش ناکام ماند، سلطه سیاسی غرب هدف خود را به سوی رهبری ضد سلطه گرای دنیای مدرن معطوف کرده است، هر چند این اقدام تهاجمی. توسط یک مجله طنز، اما رسانه ها، سایت ها و نشریات مختلف تحت فرمان مستقیم و غیرمستقیم انجام شد. لابی صهیونیستی آن را به صورت گسترده در سراسر جهان به عنوان یک گزارش خبری منتشر کرده و فکر می کند که با این کاریکاتورهای احمقانه، عظمت و استواری و اقتدار حامیان مظلوم را متزلزل خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از جامعه دانشگاهی و آزادی خواه در سراسر جهان به ویژه اروپا می خواهیم که در مقابل این اقدامات تنش زا که باعث شورش و خشم میلیون ها انسان می شود بایستند و اجازه ندهند. برخی مزدوران صهیونیست و یا سلطه جویان در قالب یا به بهانه دفاع از آزادی بیان دست به اقدامات نژادپرستانه می زنند و هزینه های هنگفتی را بر پیشینه فرهنگی، مدنی و مادی غرب تحمیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری ادامه داد: امروز غرب به ویژه اروپا پس از توهین به مراجع تقلید در موقعیتی نیست که با جهان اسلام مقابله کند و خودمان می دانیم که توطئه امروز صهیونیست ها با شعارهای دروغین دفاع می کند. آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان و مبارزه با افراط گرایی جلو نمی رود، تلاش آنها این است که به شعور و احساسات مسلمانان ضربه بزنند، جهان را وارد چالشی جدید کنند، زیرا حیات و بقای صهیونیست ها است. با برافروختن جنگ ها و تنش ها امکان پذیر است.

این فعال بین المللی گفت: امروز شعار و راهبرد اصلی صهیونیست ها ضد دین است و رسانه های جیره خوار، کاریکاتورهای مبتذل، فحاشی و بی احترامی به شعارهای مقدس و شخصیت ها و رهبران محترم مسلمان به ترتیب در دستور کار آنها قرار گرفته است. برای رسیدن به جایی

وی در پایان گفت: ما معتقدیم که جامعه دانشگاهی در صحنه بین المللی این تلاش مذبوحانه صهیونیست ها برای حفظ اعتبار تمدنی و فرهنگی خود را رد خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا