استان ها

مبارزه با کرونا یک دستور اجتماعی است/ اعمال محدودیت های جدید کرونایی در آبادان

به گزارش خبرنگار یومیر از آبادان ، سید زین العابدین موسوی امشب در جلسه ستاد تاج شهر آبادان که در سالن غدیر دولت شهر برگزار شد ، از همه کسانی که افتخار جنگ با کرونا را دارند ، تشکر کرد برای جنگیدن در جنگ. اظهار داشت: وضعیت خوزستان در بحث کرونا وضعیت جالبی نیست و در حال حاضر تعداد زیادی از بیمارستانهای استان درگیر پذیرش بیماران کرونا هستند و آبادان از این نظر وضعیت چندان خوبی ندارد.

وی گفت: با وجود همه تلاش ها و پیگیری ها در این زمینه اما متأسفانه وضعیت خوبی در شهرستان مشاهده نمی کنیم. آنچه مسلم است این است که ، بر اساس آمار و گزارش های ارائه شده در جلسه ، باید تلاش مضاعف در کنترل و کاهش 3 برابری بیماران در حال حاضر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیماران به طور حتم منجر به افزایش تعداد بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کوید 19 خواهد شد ، افزود: ما از نظر شرعی و قانونی از نظر شرعی موظف به کنترل اوضاع هستیم تا وضعیت ما به همین شکل باشد. “بدتر نشوید. متأسفانه ما نتوانستیم از وضعیت زرد ناشی از شیوع تاج خارج شویم و اوضاع روند بد و بدی را پشت سر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 شهر دارای وضعیت آب در استان خوزستان به وضعیت زرد رسیده اند ، تصریح کرد: هرگونه تغییر در وضعیت استان بر منطقه ما نیز تأثیر می گذارد ، بنابراین اخطارها در سطح ملی به سه استان موجود در شما نیستید خوزستان نیز متوجه این وضعیت شده است.

فرماندار ویژه آبادان یادآور شد: متأسفانه برخی از اعضای ستاد ضد تاجگذاری این شهرستان كه مسئول انجام برخی كارها بودند ، این امر را نادیده گرفتند و هشدارهای دانشگاه علوم پزشكی آبادان و بازرسان را نادیده گرفتند.

موسوی اظهار داشت: امید است اوضاع بهتر از گذشته شود اما با توجه به روند صعودی فعلی بعید به نظر می رسد. از طرف استاندار مأموریت و اختیاراتی به ما داده شده است تا برنامه هایی را که به نفع منطقه است طراحی و اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون فقط 75 درصد مردم در سیستم بهداشت و درمان ثبت نام کرده اند ، افزود: اگر این سیستم مسئولیت ترحم را بر عهده داشت ، باید با جدیت بیشتری آن را دنبال می کرد. هر آنچه در ستون تاج شهرستان ذکر شده است باید در هر سه شهر آبادان ، اروندکنار و چوبده اجرا شود.

وی گفت: درصد تهویه مطبوع در اماکن عمومی کم است و متأسفانه هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است و در این زمینه نیاز به تصمیم جدی داریم. پروتکل های بهداشتی (استفاده از ماسک و دستکش) هنگام تحویل کالا به مردم در بین اتحادیه ها مشاهده نمی شود و بسیار خطرناک است.

فرماندار ویژه شهر آبادان با بیان اینکه تردد در داخل شهر و معاملات منظم دلیل ابتلای 60٪ مردم آبادان به تاج است ، گفت: نشستن در پارک ها ، حضور در مناسبت های مختلف ، دوچرخه های خانوادگی در سالن ها و … ،. کاهش 30٪ فاصله اجتماعی و 40٪ استفاده از ماسک از دیگر دلایل توسعه Covid 19 است.

موسوی یادآور شد: در یک شهر مدرن مانند آبادان 70٪ مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند یا 60٪ ماسک ندارند و این بدان معناست که ما نتوانسته ایم مردم فرهنگ آبادان را دنبال کنیم. پروتکل های “سلامت را متقاعد کنید.

وی با اشاره به اینکه کار ضدعفونی خیابان های آبادان رو به کاهش است ، گفت: متاسفانه فاصله اجتماعی و انطباق با پروتکل های بهداشتی در بانک ها و فرودگاه ها مشاهده نمی شود. تصمیم بر این شد که برای ضد عفونی کردن دست مشتری ، دستگاهی پدال در ورودی دفاتر نصب شود ، که بسیاری از بخشها به طور جدی آن را دنبال نمی کردند.

وی با تأکید بر اینکه نهادهای انتظامی نیز باید بر خود نظارت داشته باشند و این علاوه بر همکاری آنها با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا است ، افزود: بی نظمی در پذیرایی سالن های مراسم به اوج خود رسیده و پروتکل های بهداشتی در گورستان ها مشاهده نمی شود. “بودن.

وی با ابراز نارضایتی از فعالیت رستوران ها که فقط باید باز باشد و مهمان نواز نباشد ، گفت: متاسفانه علاوه بر سرو غذا ، قلیان نیز در این مکان ها به وفور عرضه می شود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان از ایجاد محدودیت های جدید در آبادان خبر داد و تصریح کرد: کار تحویل و دفن متوفی ناشی از کرونا باید در ساعت 6 صبح و با حضور حداکثر 20 نفر مطابق با بهداشت انجام شود. پروتکل ها و با حضور استاندار و مرکز. سلامتی باید انجام شود و هر اقدامی در خارج از آن جدی گرفته شود.

موسوی با تأکید بر تعطیلی سالن های ورزشی از فردا ، 7 فوریه و سالن ها از 11 فوریه تا اطلاع ثانوی ، یادآور شد: “اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ، مطمئناً طی چند روز اجازه نمی دهیم وضعیت بدتر شود. “ما با یک انفجار آماری از بیماران مبتلا به کوید 19 روبرو هستیم. مقامات اجرایی باید از مقرهای کرونا پشتیبانی کنند ، در غیر این صورت دولت و دادگستری 100٪ آنها را درمان می کنند.

وی خواستار تعطیلی همه پارک های نیوجرسی و ممنوعیت پارک ماشین در کنار پارک ها شد که از ساعت 6 بعد از ظهر ساعت منع رفت و آمد است. 21:00 تا ساعت 04:00 ، تعطیلی بازارهای جمعه و شیطان ، حذف جلسات عمومی از برنامه کاری دفاتر و ممنوعیت سفارش از kl. 21 و به بعد و اجرای آن از نوزدهم بهمن (فردا شب) ، فعالیت های رستوران ها در ازای پخت و پز در خارج و غیره ، بستن همه خانه های قلیان ، مدیریت و اعمال برخی محدودیت ها در برخی مناطق پر خطر و فاقد شرایط مناسب مانند ذوالفقاری ، بهار ، قدس کوچه و کوی کارگر تعطیلی گورستان ها تاکنون همراه با نظارت جدی بر حسن انجام موارد گفته شده را از دیگر مصوبات ستاد ضد کرونا کرونا ذکر کرد و گفت: برای جلوگیری از روند صعودی Covid 19 ، مراسم بیست و دومین سالگرد پیروزی سالگرد بهمن برای انقلاب اسلامی در قالب رژه اتومبیل و بدون حضور مردم در حال انجام است.

وی گفت: طی هماهنگی های انجام شده ، حدود 150 نیرو از گروه های جهادی ضمن همکاری با شهرداری در زمینه ضد عفونی و مواردی مانند نظارت بر تهویه مطبوع اماکن ، سایر بازرسان و فعالان را در نظارت بر حسن اجرای مصوبات همراهی می کنند. ، رستوران ها ، یادآوری ها برای رعایت فاصله اجتماعی و پوشاندن و سایر موارد نیز مسئول آنها هستند.

وی با تأکید بر اینکه ما در بحث اجرای مصوبات و محدودیت ها از هیچ کس شناختی نداریم و بر لزوم انجام گشت های مشترک روزانه بدون وقفه تأکید کرد ، افزود: همه موظف به اجرای دستورات از ستاد مبارزه با فساد کرونا هستند ، در غیر این صورت ما مجبور به مقابله با آن خواهیم بود. “ما نسبت به مجرمین ، حتی ادارات جدی و قانونی هستیم.

وی با تکرار اینکه مبارزه با کرونا موضوعی سیاسی نیست بلکه یک نظم اجتماعی است ، گفت: دعوت از مردم برای شرکت در تجمعات هیچگونه مبنای قانونی ندارد و اجازه چنین اقداماتی را در آبادان نمی دهیم و عاملان آن را جدی خواهیم گرفت. و به طور قانونی درمان می شود.

وی با ابراز نارضایتی شدید خود از صدور مجوزهای متعدد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری کنسرت و تماشای فیلم های مختلف ، افزود: متأسفانه در شرایطی که از نظر افرادی که به بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، اداره ارشاد انواع مختلفی را صادر می کند. وی افزود: اجازه برگزاری برنامه ها بدون هماهنگی با دولت و دانشكده علوم پزشكی آبادان به عنوان رئیس و دبیر ستاد مبارزه با تروریسم آبادان و این به هیچ وجه صحت ندارد و ما مخالف آن هستیم.

فرماندار ویژه آبادان یادآور شد: در مورد موارد ذکر شده هیچ تعارفی با کسی نداریم. وظیفه ما این است که آبادان را از شرایط رشد افرادی که از بیماری عروق ویروس کرونا قلب رنج می برند خارج کنیم.

موسوی اظهار داشت: امید است همه دستگاههای اجرایی ، ائمه جمعه از شهرهای آبادان ، اروندکنار و چوبده و سپاه همیشه در اجرای صحیح و به موقع مصوبات ما را همراهی کنند.

وی افزود: اسفند به معنای آغاز سال جدید است ، زمانی که بسیاری از مردم به طور قطع قصد سفر به آبادان را دارند ، اما از این پس اعلام می کنم که هیچ کس از شهرها و استانهای دیگر کشور اجازه ورود به آبادان را ندارد وضعیت شهر تعریفی ندارد و باید موارد را کاملاً رعایت کرد.

46

دکمه بازگشت به بالا