عمومی

اعمال محدودیت برای صادرات کیوی به باغداران منطقه آسیب می زدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حجت الاسلام محمدجواد باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته در بخش اسلامی ، با تسلیت ورود اربعین حسینی و ابراز فضیلت زیارت امام حسین (ع) در اربعین ، اظهار داشت: پیاده روی اربعین مانند سالهای گذشته برگزار می شود.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب با زیارت از راه دور و توسل به حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) باید از خداوند بخواهیم که بشر را از این ویروس فراگیر نجات دهد.

امام جمعه اسالم در ادامه با انتقاد از وضعیت گرانی و افزایش بی نظم قیمت ها ، افزود: گرانی در بازار باعث کمبود یا کمبود برخی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار شده است.

وی گفت: “در سالهای اخیر ، رهبر عالی فریاد زده است كه دشمن با ما وارد جنگ اقتصادی شده است.” بارها گفته شد كه من شمشیرم را كشیدم و در وسط زمین ضرب زدم. اما برخی هنوز فکر نمی کنند که ما در یک جنگ اقتصادی هستیم.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه کسانی که حل همه مشکلات اقتصادی را با روابط با آمریکا و مذاکره با غرب پیوند دادند امروز باید پاسخگو باشند ، افزود: آنها فهمیده اند که راه اشتباهی را طی کرده اند و اکنون به اشتباهات خود پی برده اند .

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از کلمه “جنگ اقتصادی” استفاده می کنند ، افزود: وی راهکارهایی را برای مقابله با آن بیان کرده است مانند تحقق اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی بدون نفت و سیاست اقتصادی دور و نزدیک اما افرادی که باید آن را اجرا می کردند. آنها کتبی و دقیق نداشتند ، نمی توانستند آن را اجرا کنند و به طور مداوم مشکلات مالی را در خارج از کشور محدود می کنند.

امام جمعه اسلام با بیان اینکه تخم مرغ ، که ساده ترین غذای مورد استفاده مردم بود ، در مدت کوتاهی حدود 80٪ گران شد ، گفت: “بسیاری از مردم دیگر توانایی تهیه تخم را ندارند. این نشان دهنده عدم برنامه ریزی است. برای کنترل بازار. ” منتظر 50،000 تومان باشید.

وی با اشاره به درگیری های نظامی آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی افزود: قره باغ از مدت ها قبل یک منطقه مسلمان نشین بوده و به دلیل سیاست استعماری خود در طول تاریخ به یک منطقه ارمنستان تبدیل شده است. اما امروزه حفظ صلح در منطقه مهمتر از مسائل مذهبی و قومی است. دو کشور باید مراقب باشند قره باغ کوهستانی به تحریک خارجی ها و به بهانه های مختلف سوریه دیگر سوریه نباشد.

باقری با اشاره به مشکلات باغداران کیوی در صادرات محصولات خود اظهار داشت: کیوی محصول عمده باغداران غرب گیلان و عاملی در رونق اقتصاد منطقه است که علاوه بر مصرف غذا در صنعت بهداشت و درمان کاربردهای دیگری نیز دارد. محدودیت در زمان صادرات محصولات باغداران را از بین می برد. وزارت جهاد کشاورزی باید در اسرع وقت اقداماتی را برای صادرات محصول کیوی از باغداران تالش انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا