عمومی

خیز مازندران برای صادرات/ چینی ها پرتقال های رنگ شده نمی خرند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – علیرضا نوری کجوریان: ظرفیت صادرات مازندران بیش از یک میلیارد دلار اعلام می شود و این در حالی است که هر سال کمتر از این میزان ارز به استان می رسد. تمامی محصولات تولید شده در مازندران در سبد صادراتی قرار نمی گیرند و انتخاب کالاهای صادراتی در استان محدود و کم است.

در حال حاضر تمرکز و وزن عمده صادرات در مازندران بر روی لبنیات و سیمان است و سهم محصولات کشاورزی و مرکبات در بازار صادراتی اندک و ناچیز است. این در حالی است که سالانه بیش از دو میلیون و 700 هزار تن مرکبات در استان تولید می شود که با صادرات و فسادپذیری آنها در انبارها هدر می رود. مرتب سازی به پایان رسید

مازندران علاوه بر مرکبات، سالانه 180 هزار تن کیوی تولید می کند که مقصد آن کشورهایی مانند هند بوده است، اما یک شکست کافی بود تا کیوی کاران را تلخ کند و خسارات سنگینی را متحمل شود.

بازگشت محموله صادراتی آلوده به آفات به هند، بندر و بازارهای صادراتی آن را به روی محصولات کشاورزی بسته و کشاورزان و تولیدکنندگان مازندرانی بیشترین ضربه را متحمل شدند.

چرخه صادرات محصولات مازندران همیشه معیوب و ناقص است و یک سال رشد خوبی را نشان می دهد و سال بعد باغداران و کشاورزان. من پشیمانم آنها از کشاورزی تولید می شوند و در چنین شرایطی رسیدن به بازارهای جدید و نوظهور راهی برای نجات اقتصاد متزلزل و ضعیف کشاورزی خواهد بود.

عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به ظرفیت صادراتی مازندران گفت: مازندران ظرفیت صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا را دارد و برای تحقق آن باید موانع برداشته شود.

زیرساخت های صادرات عقب مانده است

وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین به نبود زیرساخت های مناسب از جمله سامانه و ناوگان اشاره کرد بین المللی وی حمل و نقل را یکی از چالش ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر درصد بالایی از مرکبات و محصولات کشاورزی استان با برچسب از استان های دیگر از استان های دیگر صادر می شود.

وی با بیان اینکه ثبت صادرات در گمرکات استان کم است، افزود: تولیدکنندگان و کشاورزان محصولات را به مرز سایر استان ها برده و از آنجا با خودروهای برگشتی به مقاصد صادراتی ارسال می کنند.

مهاجر دارابی با تاکید بر اینکه بخش دولتی باید صادرات را تسهیل کند، افزود: کشورهای مرزی و روسیه بازار خوبی برای صادرات دارند و می توان از آن برای صادرات محصولات استان استفاده کرد.

ظهور مازندران صادراتی/ چینی ها پرتقال رنگی نمی خرند

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به راه اندازی مرکز تجاری در روسیه اشاره کرد و گفت: برای صادرات مرکبات به چین نیز رایزنی هایی از طریق سفارت ایران در این کشور انجام شد و محصولات این استان به در سال به این کشور فرستاده شود.”

به برنامه اشاره کرد کوچک صادرات یک میلیون تن مرکبات به چین برای باغداران و مرتب سازی داران توصیه به افزودن رنگ و سبز شدن به دلیل بازگشت کالا باید از مصرف آن خودداری شود کسالت به بازار صادر می شود.

مهاجر همچنین قیمت روز هر کیلوگرم مرکبات در بازار چین را 135 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تعرفه گمرکی 11 درصد است.

چین بهترین بازار برای محصولات استان های شمالی است

بازار بزرگ در چین و C آه تو پ فرصت های تجاری زیادی برای استان های شمالی از جمله مازندران ایجاد می کند و رعایت استانداردها و توجه به کیفیت محصول تضمین کننده دسترسی و حفظ این بازارها خواهد بود.

محمدرضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه محصولات باغی و زراعی استان از کیفیت بالایی برای صادرات برخوردار است، گفت: امسال با برنامه صادرات به چین، مرکبات استان کام مردم این استان را شیرین می کند. کشور.

وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با تاکید بر اینکه دولت باید سیاست ها و مشوق های حمایتی را برای تولیدکنندگان و کشاورزان در نظر بگیرد، افزود: مرکبات مازندران ظرفیت بالایی برای صادرات دارد و باید موانع بر سر راه آن برداشته شود.

وی نبود شرکت ها و کنسرسیوم صادراتی را یکی از موانع برشمرد و گفت: محصولات استان عاری از هرگونه آلودگی و آفت بوده و باید برای بازارپسندی آن ها مشورت شود.

شعبانی با اشاره به فروش برخی از مرکبات به صورت خرید تضمینی در شب عید گفت: با وجود آن مازندران هر ساله در شب عید مقداری مرکبات عرضه می کند اما دولت در پرداخت مطالبات خود بی صداقتی می کند که انگیزه کشاورزان را کاهش می دهد.

طعم بازارهای بین المللی شیرین است، گفت: سالانه 200 هزار تن مرکبات از استان صادر می شود و نباید فرصت بازارهای تجاری را هدر داد. سبز شدن و رنگش را از دست می دهد.

سالانه 200 هزار تن مرکبات از استان صادر می شود و فرصت بازارهای تجاری را نباید از دست داد. سبز شدن و رنگش را از دست می دهد

تولید محصولات مختلف از جمله دانش مازندران و کشاورزی که ناوبری اقتصادی در کشور است و از سوی دیگر با فعال شدن کریدور شمال – جنوب امکان ارسال محصولات از ایران و مازندران به بازارهای خارجی با شرایط مناسب تری فراهم می شود.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار آنلاین با تاکید بر اینکه مازندران به عنوان ناوبری وی برای معرفی اقتصاد در کشور گفت: این استان ظرفیت بالایی در تولید محصولات مختلف از جمله کشاورزی دارد و باید این کالاها را به بازارهای خارجی عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت بازارهای کشورهای همسایه استفاده کرد آه تو پ وی گفت: برنامه صادرات محصولات مازندران تدوین و تدوین شده است و باید به هدف تعیین شده برسیم.

ظهور مازندران صادراتی/ چینی ها پرتقال رنگی نمی خرند

وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت بازارهای مجاور اطلاعی نداشتیم، گفت: بازار سی آه تو es و کشورهای عضو اوراسیا می توانند مقصد کالاهای تولیدی استان از جمله کشاورزی باشند و مازندران که دارای سه بندر و یک فرودگاه فعال است باید سهم بیشتری از اقتصاد صادراتی داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به جمع بندی یادداشت تفاهم وی برای صادرات یک میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و مرکبات از استان به بازار چین گفت: تحقق این هدف باعث شکوفایی اقتصاد استان می شود.

باغ های مازندران گواهینامه می گیرند

مازندران سالانه بیش از 7.5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که بخشی از آنها فرصت ورود به بازارهای جهانی را دارند و مرکبات و کیوی بیشترین شانس جهانی شدن را دارند. حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه پیش بینی می کنیم تا سه میلیون تن مرکبات در استان تولید شود، گفت: همچنین بیش از 200 هزار تن کیوی در استان تولید می شود. “

وی با بیان اینکه میزان قند کیوی باید به 6.2 درصد و پرتقال به 7.5 درصد برسد، گفت: در سال های گذشته ملاحظات فنی در برداشت مرکبات رعایت نمی شد و این امر تجار، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: امسال روزهای آفتابی و گرمای خوبی در استان داریم و این گرما برای مرکبات و کیوی بسیار خوب و موثر است و کیفیت محصول را بالا می برد.

عنایتی با بیان اینکه باغ های استان برای تولید محصولات صادراتی گواهینامه می گیرند، بیان کرد: اصناف باغبانی و اتحادیه های صنفی در اجرای این طرح همکاری می کنند چرا که برای رعایت پروتکل های بین المللی در امر صادرات باید به این موضوع توجه شود. استانداردهای فنی در تولید

بازار بزرگ چین دروازه جدیدی برای جهانی شدن محصولات کشاورزی مازندران ایجاد می کند و اجتناب می کند سبز شدنبهبود رنگ و برداشت زود هنگام محصول منجر به بهبود کیفیت و ماندگاری در بازارهای صادراتی جهان از جمله چین خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا