عمومی

استفاده از موقعیت جغرافیایی قم برای فعال کردن معادن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین بهرام سرمست ، فرماندار قم شامگاه پنجشنبه با حضور رزم حسینی وزیر صمت در حضور رزم حسینی وزیر صمت با اشاره به حضور سالانه 20 میلیون زائر در استان قم افزود: مورد استفاده برای برای فعال کردن معادن در کنار صنعت.

وی افزود: جدا از بحث در مورد ظرفیت صنعتی و معدنی استان که یکی از آنها بحث دریاچه نمک است. ما باید در مورد چگونگی دسترسی به دریاچه نمک فکر کنیم تا از این فرصت و برکت خدادادی در بودجه سالانه بهترین استفاده را ببریم.

استاندار قم با اشاره به ظرفیت صادرات استان قم گفت: برخی از محصولات استان قم بیشتر صادرات از فرش دستباف قوم ، کفش ماشینی و همچنین تیغ ​​و سوغات زائر است که ما از آنها تبعیت می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت اقتصادی شهرهای صنعتی استان قم گفت: شهرک صنعتی شکوهیه قم شهری بسیار سرزنده و سرپایی است و لازم است همه این زیرساخت ها به گونه ای تقویت شود که بتوانیم آن را فعال و شکوفا کنیم.

سرمست افزود: از نظر اتصال منابع حمل بار به راه آهن ، باید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را به راه آهن متصل کنیم ، این کار از استان انجام می شود ، شما در این امر کمک خواهید کرد.

وی در پایان به مشکلات اقتصادی در این استان اشاره کرد و گفت: “مشکلی که در منطقه ویژه سلفچگان و شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد مسئله تأمین نیازهای ارزی است که اگر خدا بخواهد با همکاری و مراقبت وزیر صمت هموار می شود ، بنابراین می توانیم به صادرکنندگان کمک کنیم. ” محصولات خود را به تمام نقاط کشور صادر کنند.

دکمه بازگشت به بالا