اجتماعی

خیز دوباره کرونا در گلستان/ رنگ نارنجی به نقشه کرونایی گلستان بازگشت

یومیر/ گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه زنگ خطر دوباره در استان به صدا درآمد، گفت: چهار شهر گلستان دوباره در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفتند.

سعید گلفیروزی در گفت وگو با خبرنگار یومیر، اظهار کرد: در حال حاضر 177 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب به صورت مخفیانه در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که 50 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه و 28 نفر از طریق تنفس مصنوعی تنفس می کنند. بکش

وی از بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونا در استان گلستان خبر داد و افزود: شهرستان های آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، گنبدکاووس، مراوه تپه، رامیان، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در حال حاضر در وضعیت زرد کرونا و چهار شهر گرگان، کلاله، گالیکش و مینودشت که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند، به وضعیت نارنجی کرونا بازگشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل هر سه نوبت واکسن کرونا، یادآور شد: متاسفانه مردم گلستان از نوبت سوم واکسن کرونا استقبال نمی کنند و انتظار داریم مردم سلامت خود را حفظ کنند. و دیگران واکسن کرونا را دریافت کنید، آمار نشان می دهد افرادی که کرونا را دریافت نکرده اند 6 برابر بیشتر از افرادی که کرونا را دریافت نکرده اند در معرض خطر مرگ ناشی از واکسن هستند.

گل فیروزی به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع افراد واجد شرایط در گلستان 6.93 درصد نوبت اول، 6.83 درصد نوبت دوم و 9.37 درصد افراد بالای 18 سال هستند. سن سوم، آنها واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش یومیر؛ در حال حاضر 55 شهر با رنگ قرمز، 84 شهر با رنگ نارنجی، 274 شهر با رنگ زرد و 35 شهر دارای رنگ آبی هستند.

متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 23 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 140 هزار و 800 نفر رسید.

همچنین از دیروز تا امروز 26 فروردین 1401 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 1015 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که از این تعداد 195 نفر بستری شدند.

دکمه بازگشت به بالا