اجتماعی

دماوند و فیروزکوه نارنجی شدند/شکل گیری خوشه های بیماری در برخی استانهای همجوار خوزستان

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران نارنجی بودن دماوند و فیروزکوه را اعلام کرد و گفت: امروز استان دماوند تهران و فیروزکوه از شهرهای نارنجی هستند که برخی از آنها به دلیل افزایش ترافیکی است که شاهد آن بوده ایم. اخیراً روزها “.

به گزارش یومیر ، دکتر علیرضا زالی با اشاره به وضعیت کرونا در استان تهران گفت: طی 24 ساعت گذشته ، ما تعدادی از موارد جدید بستری در بیمارستان های تهران را تجربه کرده ایم. ما قبلاً طی 24 ساعت گذشته بیش از 370 بیمار جدید پذیرش کرده ایم که از این تعداد 80 نفر به دلیل وخیم تر شدن وضعیت آنها به طور مستقیم در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

وی افزود: با احتساب این تعداد ، در حال حاضر 2200 بیمار بیماری کرونا در تهران داریم که 800 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. متأسفانه در 24 ساعت گذشته 25 شهروند تهرانی را به دلیل بیماری قلبی از دست دادیم.

زالی گفت: به نظر می رسد که عفونت همچنان ادامه دارد و با تغییر رنگی که امروز در کشور و استان تهران روی داده ، شاهد تغییر رنگ هستیم. ما بارها اظهار داشتیم که وضعیت تاج بسیار شکننده و ناپایدار است و دائماً در حال تغییر است. امروز در استان تهران شهرهای دماوند و فیروزکوه از جمله شهرهای نارنجی بودند که برخی از آنها به دلیل افزایش ترافیکی است که در روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم.

وی ادامه داد: الگوهای شهری و ملی ما ممکن است طی روزهای آینده تغییر کند. امروز شاهد شکل گیری خوشه های جدید در برخی از استان های جنوبی در کنار خوزستان بودیم. بنابراین به نظر می رسد که تغییرات به گونه ای است که طرح رنگ تغییر می کند.

زالی گفت: در طول پستی و بلایای بیماری ، یکی از نگرانی های ما ایجاد شبه خوشه در استان تهران است که به دلیل اجتماعات گسترده ایجاد می شود ، خصوصاً اگر چند نفر در خانواده ها در کنار هم باشند. ما گزارش دادیم که بیش از 73 درصد از مرگ و میرهای ما در تهران مربوط به گروه های سنی بالای 65 سال بود و ما باید از این موضوع آگاهی داشته باشیم. بروز گروه سنی 25 سال و 5 تا 17 سال اخیر در تهران افزایش یافته است. بنابراین ، جوانان دیگر در امان نیستند و می توانند در اجتماعات خانوادگی به عنوان ناقل یا آلوده ، بیماری را به سرعت منتقل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا