ورزشی

بیرمنگهام صحنه تظاهرات مخالفان محدودیت های کرونایی شد

گزیده ها:

معترضین شعارها و منسوجات آشنا را که در اعتراضات طی سه هفته گذشته به کار رفته بود ، فریاد زدند و شعارهایی علیه محدودیت های جدید تاجگذاری بریتانیا سر دادند.

کسانی که هم اکنون در شعارهای خود در حال باریدن در بیرمنگام هستند ، ویروس کرونا را ساخته دست بشر و بحران ناشی از آن را مکانیزمی برای کاهش جمعیت زمین توصیف کردند.

سخنرانان همچنین در جریان تظاهرات سخنرانی کردند و از مردم خواستند تا اعتراض خود را نسبت به پایان وضعیت موجود و آنچه دیکتاتوری کرونا می خوانند ادامه دهند.

این اعتراضات پس از پایان قرنطینه سراسری در انگلیس ، محدودیت های جدید تاج گذاری انگلیس در چهارشنبه گذشته اعمال شد و بنابراین بیشتر مناطق در انگلیس در بالاترین سطح آمادگی عروق ویروس کرونا قرار دارند.

همزمان ، مقامات بهداشتی انگلیس قصد دارند از روز سه شنبه طرح ملی واکسیناسیون ویروس کرونا را اجرا کنند. بر اساس این طرح ، که برای شهروندان انگلیس اجباری نیست ، واکسن Pfizer-Biontec تزریق می شود.

دولت انگلیس 40 میلیون واحد واکسن سفارش داده است که برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر کافی است.

این کشور همچنین 5 میلیون واکسن مادرنا و 100 میلیون واحد واکسن دانشگاه آکسفورد را سفارش داده است.

تولید این واکسن ها از طرح اولیه تا تصویب فقط 10 ماه به طول انجامیده است که سریعترین فرایند تحقیق تا تصویب واکسن بوده است. تکمیل این مراحل برای واکسن معمولاً تا یک دهه طول می کشد.

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، امیدوار است که با تشکیل معاون نخست وزیر واکسن کرونا ، این پروژه را در تابستان سال آینده به پایان برساند. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: “محافظت در برابر استفاده از واکسن کرونا به ما امکان می دهد تا به زندگی عادی خود برگردیم و چرخ های اقتصاد را دوباره در مسیر درست قرار دهیم.”

وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک نیز به بی بی سی گفت که سرویس بهداشت ملی وقتی زمان تزریق افراد مختلف باشد با آنها تماس خواهد گرفت.

وی گفت: “از بهار ، پس از عید پاک ، همه چیز بهتر خواهد شد و سال آینده تابستانی خواهیم داشت که همه می توانند لذت ببرند.”

متخصصان بهداشت هنوز در مورد تأثیر واکسن در جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا قلب تردید دارند. آنها هشدار می دهند که علی رغم شروع واکسیناسیون ، افراد باید هوشیار باشند و از قوانین پیروی کنند تا از شیوع ویروس جلوگیری کنند.

این قوانین شامل فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک صورت و همچنین آزمایش افراد مشکوک به آلودگی به ویروس و مشکوک به قرنطینه است.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت انگلیس ، تاکنون یک میلیون و 690 هزار و 432 نفر به تاج آلوده شده اند که از این تعداد 60 هزار و 617 نفر فوت کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا