اقتصادی

علامت استاندارد ملی ایران باید در عرصه‌های داخلی و خارجی اعتمادآفرین باشد

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملی استاندارد در زندگی مردم گفت: استاندارد ملی ایران باید مایه اطمینان همه مردم و در عرصه داخلی و خارجی باشد.

به گزارش یومیر، سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی استاندارد با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) از آغاز اقدامات لازم برای ارتقای جایگاه ملی قدردانی کرد. سازمان استاندارد باید نظارت کامل داشته باشد تا هم برای مردم کشور و هم در عرصه های منطقه ای و بین المللی قابل اعتماد باشد.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران نماینده مردم در تامین ایمنی، کیفیت و سلامت کالاها و خدمات است، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد نقش بسیار مهمی در حفظ حقوق مردم، رضایت عمومی دارد. و حفاظت از محیط زیست حق مردم این است که در آرامش و کیفیت زندگی کنند و سازمان ملی استاندارد نقش بسیار مهمی در احقاق این حق اساسی دارد.

رئیسی تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد یک سازمان ملی و دولتی است که وظیفه کنترل کالا و خدمات، حفظ کیفیت تولیدات داخلی و جلب اعتماد مردم را بر عهده دارد و بر این اساس می توان گفت که این سازمان نقش مهمی ایفا می کند. در تقویت سرمایه اجتماعی .

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: صادرات باید روز به روز رونق و توسعه یابد و این امر بدون ایفای نقش فعال و حرفه ای در سازمان ملی استاندارد امکان پذیر نیست. بنابراین، شاخص‌های استاندارد باید آنقدر دقیق باشند که وقتی کالا و خدمات نشان استاندارد ملی را دریافت می‌کنند، عملاً شکی در سطح کیفی محصول یا خدمات وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا