عمومی

کنترل تورم باید در صدر برنامه‌های اقتصادی باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سنندج اظهار داشت: بر اساس آمار تورم استان در یک سال گذشته روندی نوسانی داشته است و اکنون در رتبه پنجم قرار داریم. استان در کشور در تورم سالانه».

وی افزود: متاسفانه درآمد سرانه مردم کردستان نصف متوسط ​​درآمد کشور است و آمارهای منتشر شده به ما می گوید که باید بازار و تورم را کنترل کنیم. جوگو مهمترین و اولویت دارترین برنامه های اقتصادی استان باشد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برای کنترل مقداری تورم و کاهش تورم باید علاوه بر جدیت مدیران، از بیانات اساتید و کارشناسان اقتصادی نیز استفاده شود.

زارعی کوشا افزود: در تمامی جلسات کارگروه تنظیم بازار لازم است جدول همبستگی برای اطلاع از قیمت کالا و تفاوت آن با میانگین کشوری ارائه شود تا علاوه بر شناسایی خسارت ها بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی کنیم. حقایق.”

وی همچنین از مدیران سازمان جهاد کشاورزی و متولیان امر خواست در عصر عید به ثمر بنشینند تا از تکرار اشتباهات و قصورهای گذشته در آسیب شناسی دو سال گذشته جلوگیری شود و مشکلات برطرف شود.

زارعی کوشا در ادامه به موضوع ایجاد سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی در استان اشاره کرد و گفت: وقتی کار جدیدی در کشور شروع می شود معمولا با مقاومت هایی مواجه می شود اما معتقدیم کار باید از جایی شروع شود.

وی با تاکید بر عملکرد سامانه هوشمند توزیع کالاهای اساسی با در نظر گرفتن همه جوانب آن و قطع دست دلالان و واسطه ها، گفت: هر تصمیمی که گرفته می شود باید به نفع مردم باشد و این امر باید رعایت شود. در همه امور حساب کنید.”

استاندار کردستان همچنین از گرانی گوشت قرمز در استان نسبت به میانگین کشوری پرهیز کرد و گفت: کردستان خود تولید کننده گوشت قرمز است و شایسته نیست مردم نسبت به سایر نقاط کشور گوشت را گرانتر بخرند.

وی افزود: باید هرچه زودتر با توافق اصناف و صاحبان ایده و فکر چاره ای برای حل این مشکل اندیشیده شود.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از وضعیت استان در قیمت کالاها و تورم ارائه کردند.

دکمه بازگشت به بالا