عمومی

سازمان استاندارد کیفیت آب همدان را رصد می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مهدی اسلام پناه ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت بهداشتی آب تالوار، اظهار داشت: همه مسئولان در تلاش هستند تا آب سالم و باکیفیت را به همدان منتقل کنند و شهروندان همدانی نباید آب سالم و با کیفیت را به همدان منتقل کنند. نگران این موضوع

وی افرود: قطعا آب تالوار پس از دریافت گواهی سلامت و با نظارت و بررسی دقیق مرکز بهداشت و سازمان استاندارد به منازل همدانی ها تحویل داده می شود.

رئیس سازمان استاندارد کشور با بیان اینکه سازمان استاندارد با تجربه صد ساله در حال حرکت به سمت استانداردسازی است، گفت: رتبه جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته توسط سازمان بین المللی اینسو 26 بود که در سال 2018 به رتبه 22 ارتقا یافته است. لیست رتبه بندی جدید

اسلام پناه خاطرنشان کرد: 167 کشور عضو این سازمان بین المللی هستند و ارتقای جایگاه ایران به رتبه 22 نشان دهنده حرکت رو به رشد سازمان استاندارد است.

وی با بیان اینکه بیش از 34 هزار استاندارد در سطح بین المللی نوشته شده است، گفت: 20 آبان ماه اولین اجلاس کمپ ریسک با حضور 10 کشور در تهران برگزار می شود.

رئیس سازمان استاندارد کشور گفت: برگزاری این نشست در تهران گام بلندی برای استانداردهای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به استانداردسازی صنعت خودرو کشور گفت: استاندارد در این امر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که سازمان یکی از دفاتر تخصصی زیر نظر یکی از معاونت های سازمان را برای خودرو، موتور، آسانسور، زیردریایی و صنعت هواپیمایی.”

اسلام پناه گفت: 90 درصد خودروهای کشور تولید داخل است که هر ماه تاییدیه های لازم را از سازمان استاندارد کشور دریافت می کنند.

وی با اشاره به توقف تولید تیبا 1، تیبا 2، ساینا، پژو 405 و سمند، گفت: در صورت تولید این 5 خودرو اجازه شماره گذاری داده نمی شود و کد QR نیز روی خودروهای جدید نصب می شود.

رئیس سازمان استاندارد کشور خاطرنشان کرد: کدهای QR نیز در خودروهای جدید نصب شده که استانداردهای آنها را نشان می دهد تا خریداران با سهولت بیشتری از تاییدیه های سازمان استاندارد مطلع شوند.

وی با اشاره به نظارت بر استانداردسازی آسانسورها و شهربازی ها بیان کرد: روی این دو موضوع حساسیت بسیار بالایی داریم و هر 3 ماه یکبار نظارت ویژه ای انجام می دهیم که خوشبختانه این اتفاقات در شهربازی ها به صفر رسیده است.

اسلام پناه افزود: در مورد استاندارد آسانسور هیچ امتیازی نداریم.

دکمه بازگشت به بالا