اقتصادی

تولید محصولات بنزینی ایران خودرو با استاندارد یورو۵

تولید بنزین ایران خودرو با استاندارد یورو 5

معاون وزیر تحقیقات ، طراحی و توسعه ایران خودرو با اشاره به سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری ایران خودرو برای ارتقاء استاندارد آلایندگی 4 تا 5 یورو ، از شماره گذاری کلیه محصولات ایران خودرو از ابتدای سال با استاندارد یورو 5 خبر داد. .

به گزارش یومیر ، کیانوش پور مجیب ادامه داد: طبق اطلاعیه آژانس محیط زیست ، شرکت های خودروسازی موظف بودند از اوایل سال 1999 محصولات خود را با استانداردهای آلودگی یورو 5 تولید کنند.
وی توضیح داد: از آنجا که ایران خودرو 32 مدل و کلاس محصول را تولید می کند ، برای دستیابی به استانداردهای یورو 5 به تعریف چندین پروژه نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه ایران خودرو پروژه های پیشگیری از آلودگی را از یورو 4 تا یورو 5 از سال 1997 آغاز کرده است ، اظهار کرد: تولید انبوه 206 هاچ بک با استاندارد یورو 5 از دسامبر سال گذشته آغاز شده است.
پور مژیب همچنین از دریافت مجوز شماره گذاری محیط زیست خبر داد و گفت: “برای کلیه محصولات احتراق بنزین ایران خودرو ، مجوز شماره گذاری از ابتدای سال 1999 با استاندارد آلودگی محیط زیست اخذ شده است.”
پورماجیب از مهلت یک ساله برای ارتقاء استاندارد انتشار محصولات سوختهای دوگانه خبر داد و گفت: تنها مشکلی که ایران خودرو در زمینه شماره گیری خودرو و استاندارد آلایندگی یورو 5 با آن روبرو است ، اتومبیل های مسافربری دارای بنزین و وانت های دوگانه است. برای بهبود استانداردها برنامه های مناسب مناسبی در نظر گرفته شده است.
معاون تحقیقات ، طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو اظهار داشت: هر پروژه ارتقاء یافته از یورو 4 به یورو 5 هزینه های زیادی دارد. هزینه کالیبره کردن هر خودرو حداقل 300000 دلار است که از این میان ایران خودرو و زنجیره تأمین آن تاکنون 10 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا