عمومی

ضرر ٥٥٥ میلیاردی ویلموتس به ایران

مربی بلژیکی غیر از جبران خسارت سنگین چه هزینه های دیگری را به این تیم تحمیل کرده است؟

به گزارش یومیر ، این روزنامه شهروند وی نوشت: “عمق فاجعه در قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال هنوز دقیقاً برای مردم و جامعه فوتبال توضیح داده نشده است.” همه در حال محاسبه و بازنویسی دعوی 1.8 میلیون یورویی خود هستند. اما خسارتی که این قرارداد بدنام به جا می گذارد ، همچنان به طاعون فوتبال ایران ادامه خواهد داد. وی علاوه بر غرامت سنگینی که از فدراسیون دریافت می کند ، فوتبال کشور ما را در آستانه رسوب و فاجعه اقتصادی دیگر قرار داده است و این از دست دادن درآمد قابل توجهی از جام جهانی و جام ملت های آسیا است.

ویلموتس چقدر پول درآمد!

کل مبلغی که مارک ویلموتس و دستیارانش در یک بازه زمانی کوتاه از فدراسیون فوتبال دریافت کردند ، طبق اعلام رسمی بازرس آژانس بازرسی ملی ، نزدیک به یک میلیون و هزار یورو بود. به عبارت دیگر ، فدراسیون فوتبال تا دسامبر گذشته تقریباً 1 میلیارد دلار به این مربی بلژیکی پرداخت کرده است. برای کمتر از یک ماه حضور فیزیکی در ایران ، این مبلغ با وام گرفتن از شستا به ویلموتس و دستیاران وی پرداخت شد. قبل از اینکه پول پرداخت شود ، البته سران لیگ پرداخت های نقدی به سرمربی آن زمان کشور داشتند و سرانجام تا زمان بازگشت تیم ملی ، مبلغی معادل همان میلیارد تومان پرداخت می شد.

چه اتفاقی برای گنج ویلموت افتاد؟

مسئله غیرقابل قبول برای جامعه فوتبال ، هزینه قرارداد ویلموت است. مدیران اتحادیه در شرایطی که 1 میلیارد دلار به اداره مالیات بدهکار هستند. در این قرارداد قول می دهید مالیات تقریبی را بپردازید. 8 میلیارد به خود Wilmots؛ موضوعی که مسئولان سازمان بازرسی و کارشناسان حقوقی اعتراضات عمده حقوقی را مطرح کرده اند. مهدی تاج البته تأکید کرد که این کار به صورت قانونی انجام شده است و کارمزد مالیات ویلموتس اشتباه نبود. اما به هر حال ، این موضوع 1.5 میلیارد دلار دیگر به بدهی مالیاتی Wilmots اضافه کرد.

هزینه اضافی برای محکومیت فیفا!

با شکایت مارك ویلموتس از ایران به فیفا ، این مربی توانست فدراسیون را برای پرداخت 1 میلیون و 3 هزار یورو محكوم كند. اتفاقی که در محافل ورزشی جنجال زیادی ایجاد کرده است و کلیه مسئولانی که قرارداد را امضا کرده اند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و وزیر ورزش مجاز به ارائه توضیحات به مجلس است. با توجه به قیمت روز یورو ، اتحادیه فوتبال بیپل ایران باید رقمی نزدیک به 1 میلیارد تومان به این مربی پرداخت کرده بود. طبق اعلام فیفا ، مهلت چهار روزه است ، اما مسئولان فوتبال کشور تصمیم جدی را برای به چالش کشیدن کمیته وضعیت فیفا در شرایطی اتخاذ کرده اند که هر روز سایر زوایای پنهان درباره موضوعات حقوقی این قرارداد در رسانه ها منتشر می شود. با شکایت فدراسیون ، حکم این پرونده در طی چند ماه توسط دادگاه CAS مشخص خواهد شد و طبیعی است که فوتبال ایران این بار دوباره ضرر اقتصادی 2-3000 یورویی دیگر را از دست بدهد. یعنی با در نظر گرفتن هزینه دادخواهی ، بدست آوردن جزئیات حکم ، استخدام وکلا جدید و تمام این داستانها ، هزینه فوتبال کشور در حدود یک میلیارد تومان تعیین می شود.

فاجعه بزرگتر می شود

تنها چیزی که این روزها در فوتبال ایران مورد بحث قرار می گیرد داستان پرداخت 4.1 میلیون نفر است. یورو به ویلموتز و داوری 2.6 میلیون. بسیاری از هواداران فوتبال هنوز عمق این فاجعه را درک نمی کنند. در چنین شرایطی ، همه بر این باورند که فوتبال ایران قادر به پرداخت این مبلغ به Wilmots نیست و همه امیدوارند که این حکم توسط دادگاه CAS شکسته شود. اما اگر فکر می کنید ضرر مارک Wilmot برای فوتبال ایران فقط 3.1 میلیون است. یورو ، شما به طور جدی اشتباه می کنید. او با نتایج ضعیفی که با تیم ملی و فسخ رسمی قراردادش به دست آورد ، فوتبال کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است. نتایج ضعیف وی ، ایران را در مرحله اول مقدماتی جام جهانی و مقدماتی جام ملتهای آسیا پایین تر از عراق و بحرین قرار داده است. بنابراین ، تیم ملی محکوم به پیروزی در هر چهار مسابقه است تا به مرحله بعدی صعود کند. اگر این اتفاق نیفتد ، فاجعه اقتصادی تاریخی دیگری را شاهد خواهیم بود.

هزینه Skochic اضافه شد

عزیمت ویلموتس منجر به دراگان اسکوچیچ شد که سابقه مربیگری درخشانی نداشت و در فوتبال جهان مشخص نیست ، هدایت تیم ملی را بر عهده دارد. این مربی کروات بسیار سخت با تیم ملی کار می کند و اگرچه همه می دانند که این کار سختی است ، اما توقعی وجود دارد که او فوتبال ملی ایران را از بحرانی که در آن قرار دارد ، خارج کند. اسکوچیچ با 4 سال عقد قرارداد این فدراسیون تا پایان جام ملت های آسیا ، و اگرچه بسیاری از وکلا اصرار دارند که قرارداد خوب ریالی با او امضا شده است ، اما اکنون فدراسیون محکوم به پرداخت مبلغ کامل قرارداد سه ساله ویلموتس است. در مرحله اول ، وی باید فاز اول قرارداد را معادل 1000 ریال به اسکوچیچ بپردازد. با این وجود گفته می شود که به دلیل تعویق رقابت های ملی ، اسکوچیچ و فدراسیون برای دریافت پول بیشتر با فدراسیون مذاکره می کنند. اگر تیم ملی نیز از گروه خود حرکت کند ، قرارداد وارد مرحله دوم خواهد شد و از این پس خاتمه همکاری با اسکوچیچ هزینه های عمده ای را به همراه خواهد داشت.

دیگر یک میلیارد تومان دیگر در حال پرش است!

حال اطمینان حاصل کنید که در بدترین حالت ، تیم به مسابقات قهرمانی جهان نمی رسد. این رویداد علاوه بر بلایای فنی و نسلی در فوتبال ایران ، باعث می شود که پاداش چند میلیون دلاری در جام جهانی قطر که فیفا به تیم های تبلیغی پرداخت می کند را از دست ندهیم و اشتباهات ویلموت در این بسیار بد تأثیر زیادی در تیم ملی داشته است. وضعیت. است. اگر تیم ملی نتواند در مسابقات جام جهانی صعود کند ، اگر فدراسیون درآمد حاصل از جام جهانی و مزایایی را که فیفا در اختیار تیم های پیش روی مسابقات جام جهانی قرار می دهد ، فاجعه از دست دادن حداقل یک میلیون دلار دیگر بدست آوریم. اگر این مبلغ را با نرخ دلار امروز محاسبه کنیم ، حداقل به دلیل عدم رسیدن به مسابقات جهانی ، حداقل 1 میلیارد تومان ضرر خواهیم داشت. اگر تیم ملی در این زمان از مرحله مقدماتی جام جهانی حذف شود ، ایران شانس حضور در جام ملت های آسیا در چین را از دست می دهد و حداقل یک میلیون دلار درآمد از این رقابت ها به دست می آورد. یعنی حذف از این مرحله فوتبال فوتبال کشور را حداقل یک میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

ما ر کردیم یک میلیارد تومان از دست دادیم!

تاکنون از دست دادن رسمی حدود یک میلیارد دلار از قرارداد فسخ قرارداد با ویلموتس برای فوتبال ایران قطعی است. اما جامعه فوتبال ایران باید مراقب باشد که اگر ما در جام جهانی قطر و جام ملتهای آسیا پیش نرویم ، به دلیل فاجعه ویلموتس ، یک میلیارد دلار دیگر با فوتبال این کشور از دست می رود. به یاد داشته باشید که در این موارد فقط موضوعات کلی مورد بررسی قرار گرفته است و ما در فوتبال ملی وارد مسائل جزئی اقتصادی نشده ایم که هزینه های بالایی نیز دارد. “در حقیقت ، Wilmots 1 میلیارد دلار از فوتبال ایران گم کرده است ، زیرا ما در خطر حذف هستیم!”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا