ورزشی

نوبت رسیدگی به وضعیت تیم ملی فوتسال و کمیته جنجالی می‌رسد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، بیش از 50 روز از حذف تیم ملی فوتسال ایران از مسابقات جهانی می گذرد. 2021 فوتسال در لیتوانی در حال برگزاری است اما هنوز مشخص نیست تیم ملی که ایران را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده می کند چه کسی سرمربی خواهد بود.

اتحادیه فوتبال از آن زمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال شرکت کرده است. تیم ملی فوتبال ابتدا در تاریخ 15 مهرماه به مصاف امارات رفت و سپس در 11 مهرماه به مصاف کره جنوبی رفت. این تیم سپس در روزهای 11 و 12 نوامبر به مصاف لبنان و سوریه رفت و با دو پیروزی که عمدتاً به امید صعود به جام جهانی مرتبط بود، آزاد شد. 2022 قطر راحت شد.

انتظار می رفت پس از بازی با کره جنوبی، فدراسیون فوتبال تکلیف تیم ملی فوتسال و کمیته فوتسال را مشخص کند که این کار توسط حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال آغاز شد. کامرانی فر علاوه بر دریافت رزومه چند مربی، با اعضای کمیته فوتسال و سید محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی دیدار و گزارشی از عملکرد این تیم دریافت کرد. اما اظهارنظر نهایی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی به شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال واگذار شد.

به جز تیم ملی فوتسال، کمیته فوتسال نیز رئیسی ندارد. بیش از 85 روز از استعفای مهرداد سراجی رئیس سابق این کمیته می گذرد و فدراسیون هنوز سراجی را به عنوان جانشین وی تعیین نکرده است. این سوال البته مستقل از نیمکت تیم ملی نیست. برخی از کارشناسان فوتسال بر این باورند که ابتدا فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی را تعیین می کند و بر اساس اینکه در نهایت چه کسی هدایت ایران را بر عهده خواهد داشت، رئیس کمیته فوتسال منصوب می شود.

استعفای سراجی از کمیته فوتسال به دنبال اختلافات او با عزیزی خادم بود و باعث شد تا تیم ملی قبل از سفر به لیتوانی و حضور در جام جهانی شرایط سخت و پیچیده ای را تجربه کند. این در حالی است که اتاق سراجی خالی نیست و احسان اصولی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته بازاریابی این انجمن به کمیته فوتسال منصوب شده است!

ناظم الشریعه با وجود شکست مقابل قزاقستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی و حذف از تیم، گزینه مورد تایید اعضای کمیته فوتسال است اما همانطور که گفته شد تصمیم نهایی به عزیزی خادم بستگی دارد. این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است که رئیس فدراسیون فوتبال به فکر حضور گزینه دیگری روی نیمکت ایران است و هنوز مشخص نیست در نهایت چه اتفاقی می افتد.

تکلیف فوتسال از این جهت اهمیت بیشتری دارد که چند ماه مانده به شروع جام جهانی، فدراسیون فوتبال با برگزاری بازی دوستانه با ایتالیا در پایان آذرماه موافقت کرد و زمان زیادی برای انتخاب بازیکنان و صدور ویزا باقی نمانده است.

دکمه بازگشت به بالا