عمومی

سیل مراجعه بیماران عادی بیشتر از کرونایی‌ها!

متخصصان و روسای بیمارستان ها موافقت می کنند تا شدت بیماری ها را در طی اپیدمی ویروس کرونا افزایش دهند.

به گزارش روزنامه یومیر “ایرانوی نوشت: “شیوع اپیدمی کرونا ، بیماریهای اساسی و داخلی را در بین ایرانیان تشدید کرده است.” گزارش ها از بیمارستان های ارجاع در تهران نشانگر افزایش شدت بیماری ها و افزایش میزان اشغال تخت های بیمارستانی در مقایسه با زمانی است که خبری از بیماری همه گیر Covid-19 نبود. همانطور که مدیران و متخصصان بیمارستان می گویند ، در نتیجه کاهش تعداد مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها و جایگزینی ویزیت پزشکان با تجویز خود در یک و نیم سال گذشته به دلیل ترس از بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، ویزیت های دوره ای تأخیر باعث بیماران با علائم بیماری حادتر علاوه بر این ، کنترل تعدادی از بیماری ها ، از جمله بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های خود ایمنی ، سرطان ، دیابت ، فشار خون کلیه و فشار خون و بیماری های عصبی ، به دلیل مراجعه های دیرهنگام و دستکاری در تجویز دوز مورد نیاز دارو ، برای بیماران از بین رفته است. اضافه. متخصصان و مدیران بیمارستان ها موافقت می کنند تا شدت بیماری ها را در طی اپیدمی ویروس کرونا افزایش دهند.

افزایش شدت بیماری ها در مقایسه با روزهای قبل از همه گیری

رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) که گفت شیب منحنی پذیرش بیماران Covid-19 در بزرگترین بیمارستان ارجاعی تهران کاهش یافته است ، به “ایران” گفت: “ترس مردم از مراجعه به Covid-19 به دلیل بیماری Covid -19 به حداقل رسیده است. “و اکنون ، حدود دو تا سه هفته ، مراجعه به اورژانس و کلینیک ها تقریباً طبیعی بوده است ، اما به دلیل اینکه بیماران مدتی در بیمارستان نبوده اند ، شدت بیماری افزایش یافته و میزان اشغال تخت های بیمارستانی افزایش یافته است. Covid-19 شناخته نشده بود ، افزایش یافته است.

دکتر. خسرو صادقنیت ، که تقریباً آن را اعلام می کند. 15٪ از تخت ها در اختیار بیماران ویروس کرونا است ، بگویید: در حال حاضر ، خدمات خارج از Covid-19 با ظرفیت کامل ادامه می یابد و بخش های ویروس کرونا کاملاً از تخت های غیر ویروس کرونا جدا شده اند. به طوری که اتاق های عمل مانند گذشته فعال شده و عمل ها ، پیوندها ، جراحی های پیشرفته کبد ، قلب و کلیه انجام می شود. تا همین چند هفته پیش ، با دستور وزارت بهداشت ، بیماران غیر عروق ویروس کرونا به جز در موارد اضطراری منتقل نمی شدند و برای بدست آوردن تخت های بیشتر مجبور به بستن خدمات غیر کرونری شدیم.

وی همچنین درباره چرایی جدی بودن بیماری نسبت به روزهای قبل از همه گیری توضیح داد: دلیل اصلی ترس و اضطراب در بیمارانی بود که می ترسیدند در صورت مراجعه به بیماری ویروس کرونا قلب مبتلا شوند. بعلاوه ، شدت این بیماریها به دلیل عدم درمان بیماری زمینه ای افزایش یافت. در حالی که بیماران سعی می کردند از بیماری عروق ویروس کرونا قلب جلوگیری کنند ، ما می بینیم که مراجعه به این بیماران به مراکز درمانی ضروری بود و عوارض بیماری های زمینه ای جدی تر شده است.

پیشرفت سرطان و شیمی درمانی رها شده

رئیس بیمارستان سینای تهران با اشاره به کاهش تعداد تخت های بستری شده توسط بیماران ویروس کرونا ، همچنین از افزایش نرخ جراحی غیر ویروس کرونا در روزهای اخیر خبر داد و به “ایران” گفت: در مرحله اوج بیماری 220 تخت از 480 تخت برای بیماران ویروس کرونا و فشار کاری پرستاران و پزشکان بر بیماران کرون بود. به همین دلیل ، خدمات به بیماری های غیر ویروس کرونا کاهش یافت. بعد از اینکه روند بیماری فروکش کرد ، در حال حاضر فقط 40 تخت برای کرون وجود دارد و بقیه تخت ها مخصوص بیماران عادی است و همچنین پرستاران و پزشکان برای بیماران غیر کرونری با شیب زیاد و زیاد جراحی انجام می دهند.

به گفته دکتر محمد طالب پور علاوه بر صدمه ای که به بیماری عروق ویروس کرونا قلب وارد کرد و باعث افزایش مرگ و میر شد ، درمان کرونا را نیز انجام داد ، این یک اشکال مضاعف بود و این جلوگیری از مراجعه بیماران به بیمارستان های دانشگاه بود که از نظر پرداخت ایمن محسوب می شود. خروج بیماران از مراکز درمانی گاهی باعث پیشرفت بیماری و اتفاقات ناخوشایند برای بیماران می شود. عواقب چنین وضعیتی به عهده کسانی است که از پروتکل های بهداشتی پیروی نمی کنند و باعث شیوع ویروس کرونا می شوند.

وی تأکید می کند که اگرچه وضعیت بستری شدن در بیماران غیر ویروس کرونا به حالت عادی برگشته است ، اما به دلیل تأخیر در جراحی ها ، سرطان ها و به ویژه بیماران دیابتی ، دیالیز ، آرتروز ، نورولوژی و بیماری های مزمن بهبود یافته است. دلیل این امر این است که بسیاری از این بیماران در هنگام شیوع بیش از حد مصرف می کنند یا خود درمانی می کنند. همه اینها خطرناک است. در حال حاضر ، ما با موارد مطرح شده در کنفرانس ها روبرو هستیم که اگر بیمار 5 ماه قبل تحت عمل جراحی قرار می گرفت ، احتمال زنده ماندن بیشتر بود و بیماری او عود نمی کرد. ما بیمارانی داریم که عملا از بیماری خود مطلع هستند اما می گویند از ترس تاج گذاری به آنجا نیامده اند.

طالب پور می گوید که تأخیر در عواقب درمانی بیماری ها به دو نوع است: دسته اول بیماری هایی است که نیاز به جراحی دارند و پزشک در شرایط بسیار نامساعد جراحی دستگاه گوارش ، زنان و زایمان و ارتوپدی را به شما توصیه می کند. تأخیر در انجام این نوع جراحی ها گاهی عواقب ناخوشایندی دارد. این به این معنی است که تعداد کمی از بیمارانی که باید 6 ماه قبل عمل می کردند اما هنوز جراحی نشده اند ، نداریم زیرا آنها ترسیده بودند و ظاهر نمی شدند.

رئیس بیمارستان سینا می افزاید: گروه دوم بیماران داخلی مزمن هستند که باید هر ماه به طور منظم بررسی شوند و در صورت وجود خلا and و حرمت ویزیت پزشک در هنگام مراجعه به بیمار برای 6 ماه توسط بیمار کاهش می یابد و به درستی دارو مصرف نمی کند. ” توصیه ما به همه بیماران این است که به طور منظم وضعیت خود را کنترل کنند. با کاهش بروز پیک چهارم و نظارت بر ایمنی ، مراجعه به پزشکان را فراموش نکنید تا داروهای آنها تنظیم شود و وضعیت آنها توسط پزشکان بررسی شود.

وی هشدار می دهد: بیماران قلبی که برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنند ، افزایش یا کاهش دارو باعث مرگ ناگهانی آنها می شود. بیماری های غدد درون ریز و هورمونی نیز باید به طور منظم ویزیت شوند و مراجعه مستقیم انجام شود. همچنین بیماری های شایع مانند دیابت و بیماری های تیروئید و خودایمنی نباید فراموش شوند زیرا ناشناخته هستند و با آزمایش منظم قابل بررسی هستند. از طرف دیگر ، سرطان و شیمی درمانی رها شده و مورد غفلت قرار گرفته است و مردم جرات رفتن ندارند. در حالی که انتظار می رود به دلیل رعایت نکات ایمنی ، خطر ویزیت بر عود بیماری ترجیح داده شود.

تأثیر قابل توجه اشغال تخت شغلی در بستری شدن بیماران غیر عروق ویروس کرونا

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) که می گوید اشغال تخت های مراقبت های ویژه توسط بیماران کرون تأثیر بسزایی در ارائه خدمات به سایر بیماران داشته است ، می گوید: “ما در 16 ماه گذشته چهار قله را در تهران تجربه کرده ایم در چهارمین اجلاس سران ، که در مارس 2010 آغاز شد ، حداکثر 50 درصد از ظرفیت بیمارستان را به بیماران ویروس کرونا اختصاص دادیم. در حال حاضر ، تعداد بیماران بستری در بخشهای تنفسی و مراقبتهای ویژه شریان ویروس کرونا در حداکثر مراجعه پیک چهارم به یک سوم بیماران کاهش یافته است. حدود 50٪ آنها بیمارانی هستند که به تخت های مراقبت ویژه نیاز دارند. شاید به این دلیل است که طول عمر بیماران سخت منتخب نسبت به بیماران خوشحال بیشتر است. تأثیر این رویداد تأثیر بسیار مهمی بر خدمات سایر بیماران داشت.

تقی ریاحی عدم مراجعه به بیماران و دستور بستن موارد بستری در جراحی و غیر حاد را دو دلیل عمده کاهش تعداد مراجعه در بخشهای غیر ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: با روش دیگری باز شوید. ما در حال حاضر محدودیت هایی را برای چگونگی ارائه خدمات به بیماران ویروس کرونا تعیین کرده ایم.

وی همچنین به کاهش درآمد بیمارستان ها به دلیل کاهش تعداد بیماران غیر ویروس کرونا اشاره می کند و می افزاید: منبع درآمد بیمارستان از تعرفه های رسمی وزارت بهداشت تأمین می شود که در دو ماه گذشته از سال 1998 و طی سال 1999 تا امروز. این یک سرویس بیمار ویروس کرونا است و بودجه بیمارستان به شدت آسیب دیده است و هزینه های آن بسیار بیشتر از درآمد است و ما حدود 20 تا 30 درصد از وضعیت طبیعی و به طور متوسط ​​30 تا 40 درصد از دست دادن طبیعی را داریم.

ترتیب مراجعه بیماران قلبی به پزشک مختل می شود

دکتر. حسن آقاجانی ، متخصص قلب ، گفت که نظم مراجعه سرپایی به پزشک در طی اپیدمی کوید -19 تا حدودی مختل شده است. “مشاهدات ما در مرکز قلب تهران ، که یک مرکز مراجعه و ارجاع است ، نشان می دهد که گاهی اوقات ، به ویژه در روزهای اوج بیماری ، ویزیت بیماران به دلیل احتیاط کاهش می یابد و زمان ویزیت ویزیت به تأخیر می افتد.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ، بیماران در اوایل کرونا بسیار گیج بودند و ما با افرادی روبرو بودیم که از علائم آنها آگاه نبودند ، به موقع مراجعه نکردند و دچار حمله قلبی شدند ، یا مواردی داشتیم که سکته قلبی ایجاد شد و شرایط بدتری ایجاد شد. سپس آنها به بیمارستان آمدند. مردم معتقد بودند که محیط بیمارستان آلوده است و در صورت بازگشت به بیماری قلبی مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه ویزیت های زمانی به پزشک در بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم است ، گفت: روزهایی که در اوج بیماری هستیم ، ویزیت های بیمار نظم خود را از دست می دهند. در مرکز قلب ، ما به طور فعال وضعیت بیماران را کنترل می کنیم و قرارهای آنها را از طریق تماس تنظیم می کنیم. با این حال ، بیماران هنوز گاه به گاه مراجعه می کنند ، و هنگامی که ما دلیل آن را می پرسیم ، پاسخ آنها این است: “ما از ترس کرونا نیامده ایم.”

خانواده ها نمی آیند. کودکان باید با بیماری خود کنار بیایند

حجت درخشانفر ، متخصص ریه کودکان در بیمارستان مسیح دانشوری ، از کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های اطفال خبر می دهد: یکی از دلایل کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های کودکان به دلیل مراقبت های بیشتر است که در طی همه گیری ایجاد شده است. استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی از جمله تعطیلی مدارس و کاهش دسترسی به جامعه ، از بروز بیماری های تنفسی و عفونی در کودکان کاسته است. به عنوان مثال ، آبله مرغان که در فصل مدرسه در بین کودکان شیوع دارد و همچنین گال و شپش در کودکان افتاده است.

وی با بیان اینکه با گذشت بیش از یک سال از بیماری همه گیر ، خانواده ها هنوز از مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها ترس دارند ، افزود: درمانگاه های بحران کووید-19 همچنان با کاهش درآمد مواجه هستند. بسیاری از بیماران ما به ویزیت آنلاین مراجعه کرده اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می افزاید: همزمان با شیوع ویروس کرونا ، نام برخی از بیمارستان ها از جمله مسیح دانشوری بر سر زبان ها افتاد. بنابراین ، بسیاری از خانواده ها هنوز از مراجعه فرزندان خود به این بیمارستان جلوگیری می کنند. اگر فرد وارد بیمارستان مسیح ناجی شود و تاج دریافت کند ، این دیدگاه همچنان ادامه دارد. در نتیجه ، جراحی اختیاری کمتر متداول شد. اگرچه چندین بار دستور داده شده است كه عمل جراحی انتخابی عروق كرونر را متوقف كند ، اما از آن زمان به این ترتیب ادامه پیدا كرده است ، به عنوان مثال كودكی با فتق ناف یا عمل خاصی در حال تلاش برای بازگشت نیست. “در این موارد ، خانواده ها همچنین فرزندان خود را مجبور می کنند تا پس از ریشه کنی یا واکسیناسیون اپیدمی ، به نوعی با مشکلات و بیماری های خود مقابله کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا