اجتماعی

ثبات در ظرفیت بستری‌های موقت تعداد بیماران کرونایی در استان‌های شمالی

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به پایداری ظرفیت پذیرش موقت تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب در استان های شمالی ، گفت: ما به واکسیناسیون و روند کار در دانشگاه های علوم پزشکی اطمینان داشتیم.

به گزارش یومیر ، دکتر سیما سادات لاری ، معاون وزیر فرهنگ و آموزش ، سخنگوی وزارت بهداشت و ناظر وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان های شمالی پس از سفر دو روزه و حضور در بابل و مازندران دانشگاههای علوم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گلستان بازدید کردند.

وی در این سفر روند رو به رشد بیماران کرون را در دانشگاه های علوم پزشکی بابل ، مازندران و گلستان در نظر گرفت و گزارشی از آزمایشات انجام شده ، تعداد دوزهای واکسن دریافتی ، روند درمان بیماران در بخش های سرپایی و تعداد آنها ارائه داد. تخت های بیمار کرون. بیماران سرپایی بر روی فرآیند واکسیناسیون برای گروه های هدف در مرحله اول واکسیناسیون ، به ویژه دانشجویان بالینی متمرکز شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان این تور دو روزه ، وضعیت دانشگاه های علوم پزشکی بابل ، مازندران و گلستان را در جمع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان جمع بندی کرد و گفت: بیایید پیشنهاد دهیم. هنگام مسافرت به دانشگاه ها ، در واقع می بینیم که عزیزان ما حضور پررنگی در صحنه دارند و در تسلط بر اوضاع فعال هستند ، بنابراین در درمان بیماری آرامش خوبی وجود دارد ، که بسیار دلگرم کننده است.

ما از واکسیناسیون و روند کار در دانشگاه های پزشکی کاملاً مطمئن بودیم

دکتر. لاری که گفت از واکسیناسیون و روند کار در دانشگاههای علوم پزشکی کاملاً مطمئن هستیم ، گفت: وزیر بهداشت دستور داد در حضور شما ، کلیه کارکنان بهداشت در دانشگاههای علوم پزشکی کشور به عنوان ناظر از وزارت بهداشت بیایید برنامه ای را برای شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کنیم ، و اگر در طول تلاش شما مشکلی وجود دارد ، سعی در حل آنها داریم.

معاون فرهنگی و امور مطالعات وزارت بهداشت گفت: یکی از مهمترین موفقیت ها در دانشگاه علوم پزشکی گلستان همراه با رهبری منظم معاونت بهداشت و دکتر. جعفریان خودش پیشنهادهای بسیار خوبی ارائه می دهد که به ما در مبارزه با بیماری ها کمک می کند.

ثبات در ظرفیت بیمارستانهای موقت تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس قلب در استانهای شمالی کشور

مرجع عالی نظارت وزارت بهداشت استان شمالی استفاده از ظرفیت بیمارستان های موقت را بسیار مهم دانست و گفت: “سه دانشگاه علوم پزشکی ، بابل ، مازندران و گلستان با استفاده از: این سیستم. “بیمارانی که در هنگام تاج گذاری پذیرش می شوند که باید از این تجربه موفقیت آمیز در سراسر کشور استفاده شود.

“مشکل شما اکنون تعداد تخت ها نیست ، بلکه نگرانی شما در مورد درمان های ضد ویروس و افزایش این زمان است. آیا هنوز هم می توانید به بیماران پاسخ دهید یا خیر؟” وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که نگران کننده است اکسیژن است که در آن دمای هوا کمی نگران کننده است که امیدواریم با حل مشکلات زیرساختی این مشکل برطرف شود.

شفافیت در دستورالعمل ها یکی از نکاتی است که در دانشگاه های علوم پزشکی شمال تأکید شده است

لری در ادامه بر شفافیت دستورالعمل ها به عنوان یکی از نکات مطرح شده در دانشگاه های علوم پزشکی بابل ، مازندران و گلستان تأکید کرد و گفت: این سوال توسط عزیزان ما در سطح دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح شده است. شاید بهتر باشد کمیته واکسن تحقیقات لازم را انجام دهد و دستورالعمل های مربوط به واکسن را سریعتر به دانشگاه های علوم پزشکی ارائه دهد تا عزیزان ما در سطح دانشگاه در این زمینه گیج نشوند.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی 20 روز شاهد افزایش 350 درصدی تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب بود

دکتر. عبدالرضا فاضل ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در چهارمین اجلاس کرونا ، استان گلستان کار خود را با تأخیر اندکی نسبت به سایر استان های کشور آغاز کرد. این اوج به سرعت شدت بیماران بستری را افزایش داد ، بنابراین تعداد بیماران کرونا ویروس بستری در استان اولین روز در فروردین 1400 حدود 180 بود که در 10 آوریل به 680 بیمار بستری افزایش یافت ، این بدان معنی است که در طی 20 روز ، 350٪ از بیماران بیماران بزرگ شدند ما بیمارستان کرونا ویروس داشتیم.

وی در مورد روند کنترل تعداد بیماران کرونا ویروس قلب افزود: درمان های مختلف این بیماری انجام شد و ما سعی کردیم بیماران را بیشتر به صورت سرپایی معالجه کنیم ، خدا را شکر در این راه موفق شدیم ، بنابراین امروز اولین روز مه 1400 ما در تعداد بیماران بستری به ثبات رسیده ایم و شاهد افزایش این منطقه نیستیم و امیدواریم که این وضعیت پایدار بماند و در 10 روز آینده شیب نزولی خود را پیدا کند.

تزریق واکسن در دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشکلی ندارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه مشکلی برای واکسیناسیون وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در قسمت اول تا سوم و قبل از قسمت آخر که واکسن استرازنکا وارد کشور شد به خوبی انجام شد. در طی این مدت ، سه نوع واکسن تزریق شد: Sputnikov ، Bharat Biotech و Sinopharm ، که در کل 9،900 دوز را شامل می شود.

دکتر. فاضل افزود: از این تعداد 9400 دوز واکسن تزریق شده است که پس از دریافت واکسن استرازنکا به دلیل ابهام در مورد این واکسن ، میزان تزریق اندکی کاهش یافت. در نتیجه ، واکسن استرازنکا که به ما داده شده است ، تا پایان این هفته تزریق می شود. در حال حاضر ، تمام داوطلبان درگیر در بخش درمان حتی کارمندان پشتیبانی واکسن را دریافت کرده اند. در مجموع 12300 دوز واکسن در دانشگاه علوم پزشکی گلستان و 11 هزار و 500 دوز واکسن استرازنکا تا پایان هفته تاکنون تزریق شده است. خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 9000 واکسن سینوفرم وارد استان شد که به بیماران خاص و عزیزان تحت شیمی درمانی تزریق می شود.

نود و پنج درصد دانشجویان داوطلب دریافت واکسن در دانشگاه واکسن دریافت کرده اند

وی در مورد واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اولویت ما تمرکز بر دانشجویان به ویژه دانشجویان ، کارآموزان و مستاجرانی است که وارد بخش های عروق کرونا ویروس ، عفونی و داخلی می شوند. تا به امروز 95٪ دانشجویانی که داوطلب واکسیناسیون در دانشگاه شده اند واکسن دریافت کرده اند و هر دانشجوی داوطلب واکسیناسیون بلافاصله واکسن دریافت می کند.

این مقام مسئول در خصوص درمان بیماران کرونا ویروس در بخشهای سرپایی گفت: مراکز 16 ساعته کلینیک بازنشستگی تأمین اجتماعی ، کلینیک رژیم سپاه و کلینیک اجتماعی فرهنگیان را در این زمینه بسیج کرده ایم. ما همچنین آزمایشات سریعی را در اختیار این مراکز قرار داده و دستورالعمل ها و درمان های سرپایی را ارائه داده ایم تا بیمار بتواند سریعتر تحت درمان پزشکی قرار گیرد.

فاضل افزود: خانواده های این بیماران نیز برای انجام قرنطینه در خانه آموزش دیده اند و آزمایشات سریع نیز برای اعضای خانواده انجام می شود.

ما مشکل کمبود تخت نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد وضعیت تخت های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ما در مارس 1998 تجربه تلخی با کمبود تخت داشتیم بنابراین 60 درصد از 2500 تخت پزشکی به بیماران کرون اختصاص یافت به دلیل افزایش بیماری. “یافت شد.

به گفته وبدا ، وی افزود: “به عبارت دیگر ، ما تقریباً در آن تاریخ 1350 بیمار کرونا ویروس ، اما اکنون ما نگران نیستیم زیرا موارد لازم را آماده کرده ایم ، بنابراین تعداد بیماران کرونا ویروس در پیک دوم و سوم ما 600 است و حدود 700 بیمار در قله چهارم بودند ، و اکنون ما این کار را نمی کنیم کمبود تخت را احساس کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا