اجتماعی

ثبت بیش از ۲۶ هزار پرونده بیماران کرونایی در استان همدان

یومیر/ همدان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیش از 26 هزار و 700 مورد بیماری عروق بیماری کرونا قلب در استان همدان ثبت و تایید شده و هزینه بیمه آنها تنها در استان همدان 127 میلیارد تومان بوده است.

سعید فرجی در نشست خبری امروز پنجشنبه ششم مهرماه اظهار داشت: در سال های گذشته پرداخت مطالبات طرف های قرارداد با تاخیر چند ماهه بود و با بهبود پرداخت های بیمه سلامت دیگر این مشکل وجود ندارد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال 98 سازمان بیمه سلامت را بر آن داشت تا اقداماتی را برای حمایت از بیماران مبتلا به کرونا انجام دهد که در گام اول منجر به تحت پوشش بیمه شدن تمامی بیماران مبتلا به کرونا شد.

فرجی افزود: برای رفع نیازها و مشکلات افراد مبتلا به کرونا می توانند از سامانه تلفنی 1666 که مدت هاست راه اندازی شده است استفاده کنند.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن نسخه ها و حذف جلد شومیز از سال 99 با جدیت پیگیری و اجرایی شد، اظهار داشت: کار سازمان بیمه سلامت انجام شد و استان همدان به عنوان آزمون اجرای پرونده الکترونیک سلامت انتخاب شد.

مدیر کل بیمه سلامت همدان یادآور شد: حدود یک میلیون نفر در استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

فرجی با بیان اینکه در پایان سال گذشته 100 درصد دفتر بیمه سلامت در این استان نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کرده است، گفت: اسفندماه سال گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی همدان منعقد کردند که دولت این تفاهم نامه را منعقد کرده است. که این زیرساخت در صورت نیاز به آموزش از توان کارشناسان بیمه سلامت استفاده خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه 59 دندانپزشک، 160 ماما و 196 پزشک در این مراکز به ارائه خدمات درمانی به بیماران می پردازند، افزود: اجرای سامانه ارجاع بیمه سلامت در استان همدان باعث شده است 200 هزار نفر در همدان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند. استان.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا