اقتصادی

زمان واریز یارانه آذرماه ۱۴۰۱ / انتخاب کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدی اختیاری است

زمان پرداخت یارانه دی ماه 1401 است / انتخاب کالای الکترونیکی یا یارانه نقدی اختیاری است.

کمک هزینه نقدی ماه دسامبر طبق معمول در 20 دسامبر پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری یومیر؛ همانطور که مسئولان اعلام کرده‌اند، به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای پرداخت الکترونیکی فاکتورها، یارانه خانوارهای واجد شرایط در آذرماه به صورت نقدی پرداخت می‌شود. البته به جز یک استان.

در ماه های اخیر کمک های نقدی 300 و 400 هزار تومانی در بازه زمانی 20 تا 22 هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و در آذرماه نیز همین رویه برقرار است.

هفته گذشته بود که احسان خاندوزی از اتمام آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: مقدمات مهیا شده و مراحل آزمایشی اجرای طرح کالابرگ به پایان رسیده و کمک هزینه یکی از استان ها قطع می شود. و مردم این استان به جای کمک های نقدی کالابرگ دریافت خواهند کرد.» با این حال، کمک های نقدی سایر استان ها به قوت خود باقی است و پرداخت می شود.

سپس سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از توقف یارانه استان هرمزگان از آذرماه خبر داد.

همچنین به گفته صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استفاده از کالابرگ اختیاری است. یعنی کسانی که می خواستند می توانند از آن استفاده کنند و کسانی که نمی خواستند می توانند به جای کالا یارانه نقدی بگیرند. سازوکار اجرای این طرح به این صورت است که کارت های الکترونیکی مردم با مبلغ یارانه بدهکار می شود و مردم مختارند کالاهای مشخص شده را با این کارت برای مدت معینی خریداری کنند و یا با واریز یارانه به حساب مردم وجه آن را برداشت کنند.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 1 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا