اجتماعی

واریز شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب بانکی شان

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره پرداخت شهریه دانشجویان سازمان بهزیستی به حساب های بانکی آنها توضیح داد.

به گزارش یومیر وحید قبادی دانا در این باره گفت: تدریس دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که در نیمسال اول سال تحصیلی 14-1999 مشغول تحصیل هستند به حساب بانکی این دانشجویان واریز شد.

به گفته وی ، این دانشجویان در دانشگاه های آزاد ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه های غیر انتفاعی ، علمی کاربردی ، دانشگاه های دولتی دولتی ، آموزشگاه های فنی و حرفه ای ، دانشگاه های مجازی ، دانشگاه بین المللی یا در این رشته تحصیل می کنند که بیش از 10 هزار نفر است. دانش آموزان را شامل می شود.

به گفته وی ، در مجموع 170 میلیارد ریال به عنوان شهریه کامل به حساب بانکی آنها واریز شده است.

قبادی دانا همچنین گفت: حدود نیمی از این افراد را معلولان و فرزندان سازمان بهزیستی و نیمی دیگر را زنان سرپرست خانواده و فرزندانشان تشکیل می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کارکرد پرداخت این دوره این است که شهریه به طور کامل به صورت الکترونیکی در کارت های بانکی افراد پرداخت می شود و به دلیل شکل گیری سیستم دانشجویی سازمان بهزیستی در شرایط تاخیر ، این فرصت به ما می توانیم شهریه ایجاد کنیم. “آنها می توانند سریعتر و دقیق تر در دانشگاه ثبت نام کنند و وضعیت اجتماعی آنها بیشتر و بیشتر حفظ خواهد شد.

وی گفت: ویژگی دیگر این دوره این است که تحصیل دانش آموزان برای فرزندان افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید در نظر گرفته می شود و همچنین پرداخت تحصیلات مستقل از دهک های درآمد خانواده دانش آموزان است و همچنین بدون توجه به شدت ناتوانی. “لازم به ذکر است که طبق ماده 9 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ، ما موظف به پرداخت شهریه کامل برای دانشجویان دارای معلولیت متوسط ​​، شدید و بسیار شدید و درآمد هستیم. دهک از یک تا هفت.

وی ادامه داد: شهریه سایر معلولان را پرداخت کنید. افراد دارای معلولیت خفیف یا در دهک های درآمد 8 ، 9 و 10 ، پس از دریافت اعتبار و به همان اندازه که بودجه هر سال نیاز دارد (بخشی از شهریه) قابل پرداخت است ، که در این دوره اعتبار و حمایت از دولت و برنامه و سازمان بودجه ، این سازمان قادر به پرداخت شهریه کامل برای سایر گروههای هدف بود.

قبادی دانا افزود: البته برخی از مدارك دانشجویان به طور كامل در سیستم ثبت نشده و یا دارای برخی مسائل بودند. بنابراین ، سیستم دانشجویی این سازمان به مدت دو هفته باز خواهد بود و می توان از آن برای تصحیح و پر کردن اطلاعات شخصی و حساب بانکی آنها استفاده کرد.

وی گفت: همچنین برخی افراد مدارک خود را پر نکرده اند و یا کمبودی دارند یا به طور کامل در سیستم ثبت نشده اند و برای پر کردن مدارک و پرداخت شهریه برای افرادی که مدارک آنها پر شده است ، دو هفته فرصت دارند. خواهد بود.

قبادی دانا گفت: افرادی که در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند و تحت پوشش بهزیستی هستند نیز به عنوان مشوق برای آنها بورسیه تحصیلی دریافت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که سیستم دانشجویی سازمان بهزیستی از روز شنبه به مدت دو هفته برای اصلاح و پر کردن اطلاعات افرادی که شهریه ترم فعلی آنها به دلیل ناقص بودن اطلاعات به کارت بانکی آنها شارژ نشده ، باز خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت كه دانشجویانی كه قبلاً در دانشگاه های غیر دولتی تحصیل می كردند نامه هایی با نامه دریافت می كردند و برای ثبت نام آنها نامه نگاری می شد و سپس شهریه به استانها و از طریق استانها به دانشگاه ها می رسید. “این باعث کاهش شفافیت کار و سرعت و دقت کار می شود و مواردی وجود داشت که پول توسط سازمان بهزیستی در استان ها واریز می شد و به این ترتیب دانشجویان ما در دانشگاه ها تا سال تأخیر ، “او گفت.

به منظور ایجاد شفافیت بهتر و تسریع و افزایش دقت در کار و محافظت از منزلت اجتماعی و منزلت دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی ، پرداخت الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت. سیستمی راه اندازی شد و از این پس کلیه دانشجویانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و شرایط لازم را دارند می توانند برای دریافت تحصیلات دانشگاهی در سیستم دانشجویی سازمان بهزیستی ثبت نام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “ما سعی داریم شهریه ترمهای آینده را در ابتدای ترم پرداخت کنیم تا دانشجویان ضعیفی که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند با نگرانی کمتری به تحصیل خود ادامه دهند.” این فعالیت ها با هدف تقویت جامعه سازمان بهزیستی انجام می شود و این افراد با ادامه تحصیل در دانشگاه ها این فرصت را خواهند داشت.

وی تأکید کرد: در قسمت دوم پرداخت ها که طی دو هفته آینده انجام می شود ، بورسیه تشویقی به دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و تحصیل در دانشگاه های دولتی پرداخت می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا