اجتماعی

روند کاهشی کرونا؛ پایان پاندمی یا آرامش قبل طوفان؟

یومیر/ گلستان رئیس انجمن ویروس شناسی ایران به تشریح وضعیت اخیر ویروس کرونا پرداخت و گفت: نباید فریب سکوت ویروس کرونا را بخوریم.

علیجان طبرایی با اشاره به وضعیت اخیر شیوع کرونا به یومیر گفت: همچنان باید نسبت به کرونا حساس باشیم، ویروس کرونا همیشه در حال تغییر است و نباید فریب سکوت آن را بخوریم.

وی افزود: بیماری کووید 19 در کشور ما به شدت کاهش یافته و وضعیت تثبیت شده است، اما گزارش های دریافتی از کشورهای مختلف حاکی از آن است که میزان بروز و مرگ و میر در برخی کشورها همچنان بالا است و در برخی از ایالت های آمریکا شیوع و ابتلا به ویروس ها به آن رسیده است. بیش از 60 درصد

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران افزود: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که برخی از کشورهایی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا موفق به کنترل آن شده بودند همچنان با موارد و مرگ ناشی از این ویروس مواجه هستند.

طبرایی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا این نگرانی را ایجاد می‌کند که ویروس زشت دائماً در حال تغییر است، گفت: باید حداقل یک یا دو ماه صبر کنیم تا ببینیم آیا بیماری کووید در جامعه بومی شده است یا خیر. یا نه.

وی گفت: ما باید مراقبت های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهیم. بیان کنیم که شرایط شیوع کرونا به عادی شدن تغییر کرده است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با بیان اینکه در حال حاضر سویه جدیدی بعد از آمیکرون مشاهده نشده است، تصریح کرد: به ویژه در مورد توالی ژن و ویروس شناسی بحث های جدیدی در حال شکل گیری است و باید منتظر ماند و دید به کجا ختم می شود.

به گزارش یومیر؛ آندمیک مرحله ای است که در آن بیماری «بومی» می شود. یعنی بیماری هست ولی قابل کنترل است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا