اجتماعی

روند نزولی کرونا در سراسر کشور/ لزوم افزایش دوبرابری مراکز تزریق واکسن

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیماری های ویروس کرونا قلب در کشور ، بر افزایش دو برابری مراکز واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور برای افزایش میزان واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: اگر تا پایان آنلاین به این سرعت ادامه دهیم کشور تزریق شده است

به گزارش یومیر ، دکتر علیرضا رییسی در جلسه بررسی اجرای گام پنجم “ژنرال حاج قاسم سلیمانی”: سپاه و بسیج در یک سال و نیم گذشته در وزارت بهداشت حضور داشتند و اکنون پنجمین مرحله از طرح شهید سلیمانی است. در حال انجام است و خدمات مختلفی ارائه شد. از آنجا که واکسن در دسترس نبود و ما مجبور بودیم با دست خالی با ویروس مبارزه کنیم ، این طرح موفق شد. اقدامات انجام شده برای مراقبت ، نظارت و پشتیبانی بسیار مفید بود و اگر این اقدامات صورت نگرفت به دلیل تعداد تخت هایی که داشتیم دچار مشکل می شدیم.

وی افزود: چهارمین مرحله پروژه شهید سلیمانی در 15 فروردین به پایان رسید و گام پنجم از آن تاریخ آغاز شد و امروز در هفته بیست و دوم این پروژه هستیم. با ظهور واکسن ، پنجمین مرحله این پروژه بر اساس واکسیناسیون بود و در حال حاضر آخرین تعداد پایگاه های تجمعی واکسیناسیون 1008 مورد است و حدود نیمی از این تعداد یا مستقیماً پایگاه را ایجاد کرده یا به ما کمک کرده است. ما 127 پایگاه یکپارچه در استان تهران داریم.

رییسی ادامه داد: در حال حاضر تعداد تیم های مستقر در این پایگاه ها 5180 تیم است که اکثر آنها بسیج شده اند. با توجه به هدف وزیر ، که تا پایان ماه اکتبر است ، ما باید میزان واکسیناسیون را دو برابر کنیم. رکورد واکسن دیروز و دیروز ثبت شد و به احتمال زیاد امروز رکورد جدیدی ثبت خواهد شد. دیروز از محدوده دوز 750،000 ، و دیروز از محدوده دوز 850،000 عبور کردیم.

وی افزود: طبق برنامه ای که در پایان ماه اکتبر داشتیم ، اگر واکسیناسیون روزانه را به 1.6 میلیون دوز در روز افزایش دهیم ، می توانیم به هدف نزدیک شویم. حفظ احترام به افراد بسیار مهم است تا در صف ها گیر نکنند و واکسیناسیون منظم دریافت نکنند. راه دستیابی به این هدف افزایش تعداد پایگاه های واکسیناسیون به 2000 و دو برابر شدن تعداد تیم واکسیناسیون است.

رییسی می گوید: “اگر از سطحی از اعتماد به نام تغییر اساسی استفاده کنیم ، ظرفیت ما به طور خودکار دو برابر می شود و اگر خدا بخواهد ، روزانه 1.6 میلیون دوز واکسن دریافت می کنیم که بیش از 45 میلیون دوز در ماه خواهد بود.”

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر با این سرعت ادامه دهیم ، اولین دوز واکسن همه در پایان ماه اکتبر و دوز دوم به نوبت تزریق می شود و در نهایت مقداری تا 6 آبان باقی می ماند. “البته ، ما آخرین اطلاعات جهان را در مورد دوز یادآوری هایی که از دست نمی دهیم مشاهده می کنیم و در صورت لزوم ، ظرفیت وجود دارد.

وی درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: ما از قله عبور کردیم و روند کاهش یافته است. 21 استان در حال افول کامل هستند و 8 استان به تازگی از صعود کرده اند و در 3 استان روند صعودی متوقف شده است. بنابراین ، چشم انداز این است که وضعیت بستری شدن در دو هفته آینده کمتر از 3000 در روز خواهد بود.

وی با اشاره به عبور کشور از بالای قله پنجم کرونا گفت: بنابراین پیش بینی می شود که دو هفته آینده قطعاً کمتر از 3000 تخت روزانه خواهد بود و در چهار آتی به قله پنجم خواهیم رسید. هفته ها. “این جایی است که ما باید تمام تلاش خود را برای ایمن سازی خود با استفاده از بسیج در شش تا هشت هفته باقی مانده از بیماری انجام دهیم. زیرا پیش بینی ما برای اوج بعدی بیماری در ماه نوامبر است.

وی افزود: بنابراین ، اگر ما مقدار قابل توجهی از واکسیناسیون را در ماه نوامبر انجام داده باشیم ، حتی با جهش ویروس جدید ، و اگر میزان عفونت اما مرگ و میر افزایش پیدا نکند. در مورد واکسیناسیون ، هدف اول کاهش مرگ و میر و هدف دوم کاهش عفونت است.

سفر ادامه داد: هنگام بحث در مورد کاهش بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، ما همچنین برنامه قرنطینه هوشمند را در نظر می گیریم. اگر از این دو استراتژی پیروی کنیم ، میزان بروز و مرگ و میر کاهش می یابد. بر اساس این پیش بینی ، تفاهم نامه ای برای امضای سردار سلامی و دکتر تهیه شده است. عین اللهی ، که بر موضوعاتی از جمله تمرکز دارد افزایش تعداد پایگاه های یکپارچه و نیروی انسانی لازم.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در یک حرکت جهادی و انقلابی تعداد پایگاه ها و ظرفیت ها دو برابر خواهد شد ؛ این بدان معناست که هزار پایگاه در سراسر کشور اضافه می شود که نسبت بسیج را در 31 استان و 500 مرکز مشاهده کردیم ؛ نیمی از پایگاهها در حال حاضر به طور مستقیم یا غیر مستقیم در بسیج مشارکت دارند ، این باعث ازدحام در مراکز واکسیناسیون نخواهد شد.

رییسی همچنین در مورد تهران گفت: در چارچوب تهران با این استراتژی باید تزریق روزانه را به 320 هزار تزریق افزایش دهیم. سهم دانشگاه تهران 80 هزار و دانشگاه های ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر کدام 120 هزار تزریق است. دانشگاه علوم پزشکی تهران پایگاه های تجمعی را از 36 مرکز فعلی به 57 مرکز ، دانشگاه علوم پزشکی ایران را از 42 مرکز به 70 مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از 41 مرکز به 87 مرکز افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل ما در تهران نیاز داریم از 119 پایگاه موجود به 214 مرکز برسیم. بنابراین ، ایستگاه های واکسیناسیون باید از 711 ایستگاه در تهران به 1280 ایستگاه افزایش یابد. بر اساس تجربیاتی که به دست آورده ایم ، اگر تیم واکسیناسیون سه نفره با دو نفر مراحل مربوط به ثبت نام را انجام دهند ، کار تسریع می شود. بنابراین نیروهای بسیج می توانند در این زمینه کمک کنند و نیروی تزریق می تواند یک نفر باشد. طبق محاسبه ما ، سرعت در این حالت دو برابر می شود.

وی گفت: با این حساب می خواهیم 5 هزار و 120 نفر در تهران ثبت نام کنند و 2 هزار و 560 نفر واکسینه شوند. این نسخه ای است که برای تهران است و در این صورت ما هیچ گاو نخواهیم داشت. از سوی دیگر ، روزانه 320،000 دوز واکسن تزریق می شود. یعنی 10 میلیون تزریق در ماه. کل تزریق باقیمانده در تهران اکنون 15.5 میلیون است و اگر به مدت 40 روز به آن زمان بدهیم ، آن 15 میلیون دوز اول و دوم به پایان می رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: ارقام اعلام شده کارشناسی و موجود است.

وی ادامه داد: در حمایت ، 60 درصد کارها با بسیج ، در نظارت ، 42 درصد کارها با بسیج و در مراقبت ، بسیج 32 درصد انجام می شود ؛ یعنی سطح بسیار بالایی در این فرایند وجود دارد که هرگز نباید متوقف شود.

رییسی گفت: 88 درصد از افراد بالای 60 سال در حال حاضر واکسینه شده اند و 70 درصد از بستری شدن ها و مرگ ها در 12 درصد افرادی است که واکسینه نشده اند. بنابراین قدرت و اهمیت واکسن مشخص است. من از روسای دانشگاه می خواهم که این عزیزان را به واکسیناسیون تشویق کنند. چون برنامه های دیگری داریم.

وی تأکید کرد: از یکی دو ماه بعد از اکتبر ، خدماتی مانند فروش بلیط هواپیما ، اتوبوس و … به کسانی که واکسینه شده اند داریم. اگر تا 45 روز آینده سخت کار کنیم ، از هزاران مرگ جلوگیری می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا