عمومی

دولت لیبرال- تکنوکرات بیشترین ظلم را در حق کردها روا داشته است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمد قربانی گلشن آباد شنبه شب در اجتماع مجازی اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان با مساحت 29000 کیلومتر مربع در مرکز شمال غربی واقع شده است. جاده ارتباطی جنوب غربی. “200 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

وی افزود: این استان با میانگین بارندگی بیش از دو برابر میانگین ملی و دارای رودخانه ، دریاچه و سد ، چشمه ، دارای یک میلیون و صد و ده هزار هکتار مناطق با کیفیت کشاورزی و باغی است و مقام اول زمینی را دارد به دلیل نسبت زیاد بارندگی. “در کشورها اذعان دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی افزود: کردستان به دلیل داشتن آب و هوای زیبا ، ویژگی های منحصر به فرد فرهنگی (زبان ، لباس ، صنایع دستی ، آداب و رسوم و غیره) ، عتیقه جات و بزرگان فرهنگی از ظرفیت بی نظیری در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

وی افزود: از همه اینها مهمتر کردستان نماد پاکی و وفاداری است ، همانطور که رهبر فرزانه انقلاب در سفر خود به کردستان در سال 2009 گفت: “کردستان سرزمین فداکاری های بزرگ ، سرزمین هنر و فرهنگ و سرزمین پاکی و وفاداری است.” ایمان داشتن رویکرد آخرین کتاب وی “آسراهی کریسمسخاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) جنگید و همسرشان به روش دیگری برجسته و روشن شد.

وی گفت: کردستان با بیش از 30 هزار دانشجو و نزدیک به دو هزار عضو هیئت علمی می تواند از یک دولت انقلابی و فرزانه حمایت کند. مسیر سریع رشد ، توسعه ، تحول و تخصص را دنبال کنید. اما با هزاران تأسف و تأثر و علی رغم اعتماد مردم کردستان به آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ، در همه زمینه ها و بخش ها کارهای زیادی انجام نشد و بنابراین دولت لیبرال تکنوکراتموجب ظلم مضاعف بر مردم کردستان شده است.

قربانی گفت: “نمونه دیگر این سرکوب مضاعف این است که دولت بی رحمی که امروز و در پایان هشت سال رهبری نکبت بار خود ، در شاخص های مختلف مانند نرخ اشتغال و سواد در میان زنان و دختران ، شعار حمایت از زنان را فریاد زد اقدامات جدی انجام نداده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی اشتباهات استراتژیک و سهل انگاری بیجا از سوی وزارت راه و شهرسازی در استان کردستان گفت: کردستان بالاترین حاشیه نشینی (نسبت به جمعیت استان) را در کشور دارد و متأسفانه سرعت آن در برخی از شهرها از جمله سنندج و مریوان روبه این افزایش به دلیل بیکاری ، مهاجرت از روستاها به مناطق شهری ، اجرای پروژه های بدون تخصص لازم و ارتباطات فرهنگی و اجتماعی از جمله سد سازی اساسی است.

وی افزود: مسیرهای مواصلاتی کردستان چه در داخل و چه در خارج از استان وضعیت مطلوبی ندارد و وزارت مربوطه باید مسئول این خطای استراتژیک و سهل انگاری بی اساس باشد.

رئیس مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استاد بسیج گفت: امیدواریم با قدرت دولت انقلابی وضعیت اشتغال ، رفع تبعیض ، ارتقا of شاخص های مربوط به توسعه انسانی ، فعال سازی ظرفیت های مغفول مانده مانند صنعت به وجود بیاید. و استخراج معادن ، ایجاد و توسعه بازارهای مرزی در نزدیکی عراق. “و عیب یابی کولبری، پرورش ماهی آب سرد، صنعتی سازی و تجاری سازی ، دامپروری و تکمیل زنجیره تولیدی مرتبط شامل چرم ، کیف ، کفش و پشم ، رشد کمی و کیفی در محصولات کشاورزی و باغی ، استفاده از ظرفیت گردشگری (گردشگری سلامت و طبیعت گردی) و مردم عملیاتی و عزیز و محترم کردستان ، گرامی داشته باشید و خم شوید.

دکمه بازگشت به بالا