عمومی

فعال شدن شهرک‌های کشاورزی یکی از اولویت‌های دولت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، رضا فتوحی جمعه شب در حاشیه دهمین نمایشگاه بین بین المللی ماشین‌آلات، ادوات و ادوات کشاورزی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اکنون در ایران بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در بخش کشاورزی توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود و با توجه به پتانسیل خوزستان در بخش کشاورزی که حدود 18 درصد از این صنعت را تشکیل می‌دهد. تولید کشور دیتا امیدوار است که کشاورزی در خوزستان رونق بگیرد.

وی افزود: با تلاش همکاران جهاد کشاورزی و کشاورزانی که می خواهند کشاورزی، افزایش تولید، درآمد کشاورزان و تامین امنیت غذایی کشور را اقتصادی کنند، شاهد تحول اساسی در کشاورزی خوزستان هستیم.

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد: هر چیزی که باعث تحول مثبت در استان شود، حمایت های لازم از جمله منابع و امکانات دولتی را انجام خواهیم داد.

فتوحی با تاکید بر اینکه اکنون اولویت هایی در بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: در بحث پالمر که یک رشته است اکثر محصولات کشاورزی اگر آسانسور پالمر از استان خوزستان زیاد استفاده کردیم.

وی با یادآوری اینکه باید تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشاورزان در دسترس باشد و بر نیاز آنها تاکید بیشتری شود، افزود: امیدواریم سازندگان تجهیزات بالابر در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم با آنها همکاری کنیم. آنها را در امکانات آرام در دسترس هستند.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان استانی است که از نظر منابع آبی (برق و ذخایر پشت سدها، آب های زیرزمینی) و کشاورزی رتبه اول کشور را دارد که یک میلیون و 200 هزار هکتار سطح زیر کشت دارد. خوزستان از ظرفیت کشاورزی مکانیزه قوی برخوردار است و برای تامین امنیت غذایی کشور و این استان باید بیشتر روی این موضوع کار کرد تا بتوانیم با عملکرد کشاورزان متخصص و تولیدکنندگان برتر در زمینه آموزش های ترویجی فعالیت کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حدود 82 درصد از منابع نفت و گاز کشور در استان خوزستان است، گفت: تقویت بخش کشاورزی در این استان تحول عظیمی در اقتصاد، اشتغال و تجارت خوزستان ایجاد می کند. .

فتوحی با اشاره به تسهیلات کشاورزی گفت: دولت در موضوعات مختلفی در سطح سازمانی این برنامه را در نظر گرفته است که از جمله آنها می توان به طرح آبیاری تحت فشار، طرح 550 هزار هکتاری و مکانیزه شدن ردیف های معین اشاره کرد.

فتوحی به حمایت از بخش کشاورزی اشاره کرد جوگو وی از اولویت های اصلی و اول دولت خوزستان ادامه داد: به عنوان مثال تبصره 18 می تواند برای توسعه نوآوری و انجام کارهایی که تولید را تحت تأثیر قرار می دهد مفید باشد.

وی بیان کرد: استان خوزستان در بسیاری از زمینه ها از جمله کشاورزی تولیدکننده است و از این رو بازاریابی، تجارت و بازرگانی برای این استان ضروری و مهم است؛ در حالی که این امر موجب می شود تا استان خوزستان در حوزه های مختلف تولید کند. به عنوان مثال در دزفول پایانه صادراتی محصولات کشاورزی وجود دارد که اکنون فعال است اما هنوز 100 درصد تکمیل نشده است و در همین راستا از وزیر کشور خواسته شده است که یک پرواز هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی دزفول انجام دهد. محصولات به روسیه

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد: در تلاش هستیم تا پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان خوزستان برای صادرات محصولات کشاورزی از طریق هوایی و زمینی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی شهرک های کشاورزی از اولویت های دولت است، گفت: در اکثر شهرهای خوزستان جانمایی زمین و تامین آب، برق و گاشم انجام شده و در برخی از شهرک های گلخانه ای مانند دزفول کار به اتمام رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا