عمومی

توسعه صنایع تبدیلی در بوشهر/ خرما، آبزیان و گوجه فرنگی در اولویت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مصطفی قلی پور در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: برای توسعه و تقویت زمینه صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی در استان بوشهر تلاش های گسترده ای انجام شده و سازمان جهاد کشاورزی بوشهر برنامه های ویژه ای در این زمینه دارد.

مدیر تبدیل و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به رتبه سوم شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: ما تلاش ویژه ای برای افزایش تولید و کمک به بهبود فضای کسب و کار در استان بوشهر انجام داده ایم. . “

افزایش ظرفیت در سردخانه ها

وی از افزایش ظرفیت سردخانه های استان بوشهر در زمینه پرورش آبزیان و خرما خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت فرآوری آبزی پروری به مواد اولیه (میگو و ماهی) ، فرآوری و بسته بندی خرما و صنایع جانبی از دیگر اقدامات بوده است.

قلی پور با اشاره به استقرار صنایع فرآوری و تولید پوره گوجه فرنگی در استان بوشهر افزود: طی چهار سال گذشته سه واحد با صنایع مرتبط با گوجه فرنگی در استان راه اندازی شده و به چندین واحد مجوز داده شده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در تولید خوراک آبزیان پرورشی کمبود جدی داشته است ، تصریح کرد: سه واحد خوراک آبزیان جدید مورد استفاده قرار گرفته است.

فعال سازی 9 دستگاه ثابت

مدیر تبدیل و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به احداث چندین واحد دیگر در زمینه خوراک ، تأکید کرد: با تکمیل و بهره برداری از این واحدها نیاز استان بوشهر در این منطقه تامین می شود. ملاقات کرد.

وی گفت: فعال سازی 9 واحد ثابت از صنایع تبدیلی کشاورزی (خرما و آبزی پروری) در استان بوشهر از دیگر فعالیت های واحدهای تولیدی درون صنایع تبدیلی کشاورزی در استان بوده است.

قلی پور ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می توان به تأسیس صنایع فرآوری آلوئه ورا (تولید ژل و نوشیدنی) برای اولین بار در استان و پس از سالها کشت این گیاه دارویی مهم اشاره کرد.

کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

وی اظهار داشت: این اقدامات نقش مهمی در ایجاد اشتغال ، افزایش تولید ، افزایش فرآوری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی غالب استان از جمله آبزی پروری دارد. دارای خرما ، گوجه فرنگی و آلوئه ورا در استان بوشهر است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات یارانه ای ویژه و ارزان به صنعت تبدیل کشاورزی و حمایت از سایر دستگاه های مرتبط از جمله اعمال مالیات و معافیت های بیمه و کاهش تعرفه های انرژی “” محصولات جانبی و ارزش افزوده.

وی گفت: این یارانه ها تولید و فعالیت مستمر واحدها را گاهاً فصلی می کند که با تولید چنین محصولاتی باعث فعالیت دائمی واحدها و اشتغال در طول سال برای نیروی کار در این واحدها می شود.

دکمه بازگشت به بالا