عمومی

صنایع دام و طیور استان قزوین در تامین غذای مردم نقش کلیدی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در … با تشکر از خدا سیاهکلی پنج شنبه شب با حضور اداره دامپزشکی ایران, حمید زینالی دین و معاون گروه دیدار خواهد کرد.

حمید زینالی در این نشست گفت: در استان قزوین کنترل بازار در مورد مواد غذایی ۳۴ میلیون نفر جمعیت کشور یک مقدمه اساسی و در حال حاضر ۵ درصد گوشت مرغ ، ۱۰ درصد تخم مرغ ۵ درصد شیر کشور را امنیتی کار می کند.

او گفت: دولت از ۷۵ هزار سر از گاو اصیل ، ۱۵ واحدهای صنعتی بیش از یک هزار راسی، ۱۰ واحد دامی از ۵ هزار راسی و ۲۰۰ واحد فعال گاو اصیل ما معتقدیم که ۹۰۰ واحد سنتی نیز ایجاد کرد, افغانستان.

دین دامپزشکی استان قزوین گفت: وجود ۶۸۶ واحد نیمچه گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ۷۴ تخم مرغ تک تبدیل با ظرفیت ۸ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه ۲۸ واحد نوزاد, مرغ با ظرفیت ۵ میلیون و ۱۰۹ هزار مرغ مادر اجدادی ۳۰ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۶۶۸ هزار قطعه موضع دولت در این مورد شاخص اند.

زینالی می گوید: همچنین ۵ واحد تخم مرغ تبدیل با ظرفیت ۸۰۷ هزار قطعه ۳ واحد جد با ۱۲۶ هزار و ۶۶۰ قطعه از قدرت دو واحد از اجداد و تخم مرغ تبدیل ما در کشور بی نظیر است.

وی افزود: صنعت مرغ و تخم مرغ کشور مدیون فعالیت واحد استان قزوین و برای حفظ جوش واحدهای بسیاری تلاش کرده اند و ما را نجات دهد, به طوری که در سه سال آینده هیچ نگرانی نداریم.

دین دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: LC در ۱۴۳ مزرعه شیلات فعال است که توانایی خود را ۳ هزار و ۲۸۳ تن است.

او گفت: ۱۵۱ هزار کندوی عسل دولت ظرفیت تولید سالانه ۹۵۰ تن عسل تولید می شود, سالانه ۴ هزار تن شیر ، ۷۰ هزار تن تخم مرغ و غیره. ۴۵ هزار تن گوشت قرمز ، ۷۵ هزار تن گوشت سفید به تامین امنیت غذایی مردم کشور و دولت نقش کارآفرینان است.

زینالی افزود: دو واحد صنعت کشتارگاهی با ظرفیت ۵۰۰ راس آن روز. ۵ کشتارگاه طیور با ظرفیت ۱۲ هزار قطعه مرغ و ۵۰ ترکیه, در ساعت, لوازم, دام با ۲۶۷۰ راس دام سبک و ۴۳۰ راس دام سنگین ۳۲ یخچال و فریزر ، ۲۵ واحد تولید مواد غذایی حیوانی. ۶ واحد تولید کنسرو ماهی. ۵ شرکت های دارویی و ۶ واحد بسته بندی تخم مرغ و ۵ واحد بست و بسته بندی گوشت و دیگر ظرفیتهای استان قزوین است.

دین دامپزشکی استان قزوین گفت: این شرکت ایجاد ژلاتین چسب, حلال با ظرفیت ۱۴۲۵ تن در سال و دیگر پایداری ارزشمند استان است و به این روستا پس از, طبیعت, با یک مجموعه منحصر به فرد از گونه های جانوری از مناطق گردشگری در استان که نظارت دامپزشکی فعالیت میکند.

زینالی با اشاره به مشکل در مورد او همچنین گفت: تامین نیروی انسانی متخصص و افزایش تعرفه ها در زمینه دامپزشکی با طرح کمیسیون مجلس مسائل است که ما امیدواریم که اعضای پارلمان برای تصویب آن را به مسیر مورد نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا