اجتماعی

در سفر رئیس شورای عالی استان‌ها به کرمان چه گذشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، پرویز سروری امروز به منظور حضور مستقیم رئیس شورای عالی استان در استان های کشور و آشنایی با ظرفیت ها و مشکلات جامعه شورا به استان کرمان سفر کرد. ، چهارم بهمن.

اولین سفر استانی رئیس شورای عالی استان با حضور در استان کرمان و ادای احترام به مقام شامخ شهید و سرلشکر حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

دیدار رئیس شورای عالی استان با نماینده ولی فقیه در استان کرمان

سروری در سفر به استان کرمان با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کرد. رئیس شورای عالی استان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسنی علادیدی سلیمانی با بیان اینکه خاطرات خوبی از کرمان دارم و یک سال خدمت موفق در این استان داشتم، گفت: برای ما مایه خرسندی بود که اولین سفر استانی شورای استان کرمان را با مجوز شهید سرلشکر قاسم سلیمانی آغاز کردیم. .

وی در خصوص اهمیت مشاوره در جمهوری اسلامی گفت: اولین مجلس خبرگان به رهبری شهید بهشتی نگاه ویژه ای به مشاوره در کشور داشت. به همین دلیل در اصل هفت گانه قانون اساسی به موضوع شوراها پرداخته شده است و این نشان دهنده اهمیت شوراها برای قانونگذاران است.

سروری افزود: اما واقعیت این است که شورا دیر متولد شد و در این مدت ساختار رهبری کشور شکل گرفت. بنابراین شورا به عنوان چیزی وابسته به هیئت حاکمه کشور بود و انسجام مندرج در قانون را نداشت. پس این تولد ناقص منجر به یک زندگی ناقص شده است.

رئیس شورای عالی استان ادامه داد: بنابراین معتقدیم شورای عالی استان ها باید به گفته شهید بهشتی عادل مجلس شورای اسلامی عالی ترین نهاد شورایی در کشور باشد و بتواند از دل فرآیند ایجاد کند. روستا، جماعت، شهر، شهرستان و استان.» با مشارکت مردم تشکیل شده و در اصل به مرداک تصمیم بگیرید و نظارت کنید.

وی افزود: امروز برای تقویت قدرت مردمی نظام راه درازی در پیش داریم تا بتوانیم اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و قانونگذاران جمهوری اسلامی را اجرایی کنیم.

سروری گفت: امروز بهترین زمان برای اجرای این موضوع است. مجلس انقلابی ما ریاست فردی را پذیرفته است که 12 سال در مدیریت شهری کار کرده و اراده او بر اساس اجرای قانون است.

رئیس شورای عالی استان ها افزود: همچنین تعاملات خوبی با قوه قضائیه داریم و این اداره کل نگاه خوبی به شوراها دارد. ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم و برای دستیابی به آنچه که از اصل قانون اساسی برمی آید تلاش کنیم.

در سفر رئیس شورای عالی استان به کرمان چه گذشت؟

شوراها از درون جامعه تشکیل می شوند

وی با بیان اینکه شوراها از درون جامعه شکل می گیرد و همه منتخب مردم هستند، گفت: به همین دلیل شورایاری ها بیشترین تمایل و گرایش را به فرهنگ انقلابی و اسلامی کشور دارند.

سروری ادامه داد: از آنجایی که علما به امامت نماز جمعه، ائمه بیشترین نقش را در تحقق حکومت اسلامی و نگاه دینی در اداره امور کشور دارند و به نوعی در تحقق امور کشور نقش دارند. مردم سالاری دینی.» ما می خواهیم به خوبی ارتباط برقرار کنیم.

رئیس شورای عالی استان با بیان اینکه شورای عالی استان سخنران همه اقشار جامعه است، تصریح کرد: شورای عالی استان از کوچکترین روستا تا بزرگ ترین شهر اعضا دارد. بنابراین فرصت بسیار خوبی برای شناسایی نیازهای مردم و بهبود زندگی آنهاست. لذا امیدواریم شورای عالی استان بتواند در این مدت اقدام موثری انجام دهد.

سروری همچنین از نماینده ولی فقیه استان کرمان خواست تا به شوراهای استان کرمان توجه بیشتری داشته باشد و آنها را از رهنمودهای آنها بهره مند سازد.

شوراها در دوره پنجم چهار دهم درصد تخلف داشتند

رئیس شورای عالی استان با بیان اینکه شوراها یک جامعه 126 هزار نفری را تشکیل می دهند، افزود: متاسفانه با وجود اینکه شوراها در دوره پنجم فقط 0.4″ چهار دهم درصد تخلف کردند، اما چون جامعه بزرگ است، رسانه ها بیشتر از آن آگاه هستند.» با این حال ما معتقدیم در جامعه شورایی که نماینده مردم است سوء استفاده زیادی صورت می گیرد. اما فضایی ایجاد شده که جامعه شورای شهر به عنوان یک جامعه سوءاستفاده گر معرفی می شود، در صورتی که اینطور نیست.

حضور سروری در شورای اسلامی استان کرمان

سروری با حضور در جلسه شورای اسلامی استان کرمان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و تبریک روز مادر، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) می باشد. فردی بزرگ و منحصر به فرد، پس از او هیچ بانویی و با ویژگی های منحصر به فردش متولد نشد.

سروری خاطرنشان کرد: به نظر من مهمترین چیز برای رواج تصمیم گیری و تصمیم گیری این است که شوراها را در جایگاهی قرار دهیم که قانون اساسی برای آنها تعریف کرده است.

رئیس شورای عالی استان افزود: اکنون فاصله زیادی بین جایگاه شوراها در قانون اساسی و واقعیت وجود دارد. پس باید صبور باشیم. در این راستا برنامه ریزی دقیقی برای مجلس و دولت انجام دادیم.

وی افزود: خوشبختانه 220 نماینده از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وارد مجلس شدند و من نیز دبیر این شورا هستم و ارتباط خوبی با نمایندگان داریم و می توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم. ” آقا قالیباف رئیس مجلس 4 سال شهردار ما بود و در مجموع 12 سال سرپرست شهرداری تهران بوده است. لذا از مشکلات و مسائل شهری آگاهی کامل دارد.

سروری گفت: علاوه بر این بسیاری از شهرداران سابق کلانشهرها هم اکنون در قالب نماینده مجلس هستند که بسیار مهم است و می تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: فکر می کنم مهمترین موضوع در شورا پیگیری و نهایی شدن لایحه مدیریت یکپارچه شهری است که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است.

وی گفت: بنابراین باید بتوانیم دولت را مجاب کنیم که بخشی از اختیارات و مسئولیت های خود را در حوزه شهری و روستایی به شهرداری ها و دهیاری ها تفویض کند.

سروری ادامه داد: این سوال باعث می شود که هر شهری مسئول و پاسخگو باشد. مثلا تهران فرمانده ندارد و هرکس کار خودش را می کند. این مشکل باید رفع شود.

رئیس شورای عالی استان با تاکید بر اینکه باید برای تصویب این طرح تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با دولت هستیم و با تمام توان تلاش می کنم در همه کمیسیون های دولتی حضور داشته باشم تا بتوانیم از ظرفیت دولت استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون حدود 10 وزیر از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وارد دولت شده اند و این برای ما ظرفیت مهمی است.

در سفر رئیس شورای عالی استان به کرمان چه گذشت؟

نصیحت باید دوستان دولت باشد نه بار دولت

سروری گفت: «این راهبردها به ما کمک می‌کند تا توصیه‌ها را از وضعیت موجود به وضعیت کنونی به طور مؤثر انتقال دهیم و ظرفیت حل مشکل و برداشتن بار از دوش دولت را داشته باشیم.» بنابراین شوراها باید دوست دولت باشند نه بار دولت.

رئیس شورای عالی استان ها افزود: از هر استانی که صحبت می کنم گلایه دارم که شورای استان ساختمان ندارد. انتظار داریم استانداری کرمان زمینی را در اختیار شورای استانداری کرمان قرار دهد تا بتوانیم هزینه های ساخت را از طریق شهرداری تامین کنیم.

وی گفت: شوراها به دلیل دیر تشکیل شدن به دولت پیوسته اند و این خوب نیست. ما باید بتوانیم آن مشکل را حل کنیم تا دولت سریعتر و چابکتر حرکت کند.

سروری گفت: ما در شورای عالی استان سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردم را داریم که مردم از سراسر کشور می توانند تخلفات شوراها و شهرداری ها را از آن گزارش کنند.

سامانه پیشنهادات شورای عالی استان راه اندازی می شود

رئیس شورای عالی استان افزود: همچنین در تلاش هستیم تا سامانه پیشنهادات از شوراهای عالی استان ها را راه اندازی کنیم تا شوراها در سراسر کشور بتوانند به راحتی پیشنهادات خود را ارائه کنند و جمع آوری خوبی در جامعه شوراها صورت گیرد.

سروری تصریح کرد: در چهارمین دوره شورای شهر تهران سامانه جامع مصوبات شورای شهر تهران را راه اندازی کردیم که در آن تمامی اطلاعات و اسناد شهری از قبل از انقلاب تا کنون به صورت شبانه روزی کار شده است. بارگذاری و در عرض 4 سال 12 میلیون نفر از این سایت بازدید کردند که اکثراً متخصص هستند.

وی راه اندازی سامانه جامع مصوبات را کار بزرگی دانست و افزود: در تلاش هستیم زیرساخت های فعال سازی این سامانه را برای کل کشور فراهم کنیم. این سامانه در فاز اول به ویژه در اختیار شهرستان های مراکز استان ها قرار می گیرد و بعداً به شهرستان ها نیز دسترسی خواهد داشت.

رئیس شورای عالی استان تصریح کرد: در این سامانه مصوبات مشترک بارگذاری می شود و مصوبات غیر مشترک باید توسط شوراها بارگذاری شود. خوبی این سیستم این است که از تاییدیه های مضاعف و با یک جلوگیری می کند جستجو کردن مشخص می کند که تصمیم چیست و قانون در کجا تصویب می شود.

سروری همچنین به برنامه شورای عالی استان ها در خصوص بحث آموزش شوراها اشاره کرد و گفت: بی نظمی اصلی در شوراها عدم آموزش منظم در جامعه شوراهاست و بد است که شورایاری که می خواهد اصولی کند. تصمیم گیری آموزش داده نمی شود.”

وی افزود: ظرفیت موضوعی مشاوره در سراسر کشور و همچنین آموزش های شخصی و غیرحضوری را فراهم خواهیم کرد که اطلاعات آن به زودی اعلام می شود.

سروری در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ما این است که تا حد امکان از ظرفیت مراکز تحقیقاتی کشور استفاده کنیم و در غیر این صورت باید برای آن فکری کنیم.

دکمه بازگشت به بالا