عمومی

حکایت والدینی که تنبل‌پروری می‌کنند

چند روز پیش ، وقتی داشتم از مدارس راهنمایی رد می شدم ، با صحنه ای قابل تأمل روبرو شدم.

به گزارش یومیر ، روزنامه “جوان” در ادامه نوشت: “مادری که کوله پشتی نوجوان خود را حمل می کرد و نوجوان دائماً از این موضوع شکایت داشت که چرا شما برای ناهار چنین غذایی را تهیه نکردید.” برای من دیدن ضعف و ناتوانی مادرم آنقدر عجیب بود که برای چند دقیقه در جای خود خشک شدم. ناگهان با بوق ماشین از خواب بیدار شدم ، اما در طول راه فکر کردم که چرا مادر باید فرزند خود را در کوله پشتی حمل کند در حالی که خود نوجوان توانایی این کار را دارد؟ چنین رفتاری باعث می شود که جوان در آینده وارد جامعه شود که دیگران را برده بداند. چرا باید یاد بگیرد که دیگران وظایف او را انجام می دهند؟ چرا اجازه می دهیم دیگران ما را حامل زندگی خود ببینند؟ باربر بودن فقط جابجایی چیزها نیست. با تحمیل وظایف دیگران به خود و مسئولیت پذیری در برابر آنها ، ما حامل ابدی زندگی آنها می شویم و این حق در کنار آنچه آنها از کودکی آموخته اند است و دیگران برای مقابله با آنها کاری نکرده اند. تا زمانی که به کولی های تنبل بدهیم ، آنها هرگز نیازی به تغییر رفتار خود احساس نخواهند کرد.

اراده شما برای تنبلی تنبلی کجا رفته است؟ افراد دیگر با شما مهربان هستند و در را برای عشق باز می کنند ، اما شما همچنین کمی اراده نشان می دهید. درست است که این تنبلی از کودکی به رگهای روانپزشکی شما تزریق شده است ، اما اکنون که بزرگسال هستید ، کمی حرکت کنید. درست است که این تنبلی آموخته شده ریشه در تربیت کودکی شما دارد ، اما ای کاش حداقل اکنون دست از آن می کشید ، مگر اینکه تنبلی انتخاب شما باشد. در این صورت شما برای همیشه یک موجود ضعیف باقی خواهید ماند و منتظر تلاش دیگران خواهید بود ، یک قدم دیگر به جلو بر نخواهید ماند و موفقیت دیگران را از دست خواهید داد. اگر کمی حرکت کنید و موقعیت خود را تغییر دهید به دلیل تلاش و عشق دیگران بود. چه مدت از کار خارج می شوید و آن را به یک بار سنگین تبدیل می کنید؟ آنچه انجام نشده باری خواهد بود که روزی کمرش را خواهد شکست.

علت تنبلی را دریابید تا نتیجه تغییر کند

درست است که افراد تنبل گاهی عقب نشینی می کنند و ترک می کنند ، اما چون اعتقادات آنها تغییری نکرده است ، اما همچنان با عقب ماندگی زیادی روبرو خواهند شد. آنها معتقدند مهمترین چیز این است که کار را اکنون که امکان پذیر است انجام دهید. بعضی اوقات اتفاق می افتد که بعضی از افراد تنبل دوست دارند تغییر کنند و از این شرایط خارج شوند. نمی توانید همه آنها را با چوب اجرا کنید. آنها هنگام برخورد با کارهای عقب مانده پر از انرژی هستند و فکر می کنند این بار توانسته اند بر تنبلی خود غلبه کنند ، اما دو روز بعد دوباره به اولی بازمی گردند زیرا به جای علت به نتیجه رسیده اند. ابتدا باید علت را حل کرد تا نتیجه تغییر کند. چنین تغییر بزرگی یک شبه اتفاق نمی افتد ، اما شما باید با گام های کوچک شروع کنید تا به یک سطح بالاتر برسید. گام های بزرگ از همان ابتدا به سکوی بزرگی منتهی نمی شوند ، اما احساس نیاز به تغییر نیز یکی از صفاتی است که والدین باید برای رشد این ویژگی در فرزند خود پرورش دهند.

وظایف فرزند خود را انجام ندهید

والدینی که هرگز فرزندشان را با حقایقی در مورد رفتار او روبرو نمی کنند و اجازه نمی دهند کودک نتیجه تنبلی و نارسایی خود را ببیند ، سپس به او می آموزند که وقتی بزرگ شدی ، مجبور نیستی مسئول اعمال خود باشی. بهتر است آنها را نادیده نگیریم! این روزها با اینترنت و مدارس به صورت آنلاین ، والدین به طریقی متفاوت به فرزندان خود ظلم می کنند. آنها معتقدند اگر تکالیف ، مطالعات و امتحانات وی را اصلاح و اصلاح کنند ، بهترین والدین در جهان هستند. آنها ندادند که فقط یک انسان تنبل ، کند و دلپذیر را به جامعه تحویل می دهند. شخصی که دیگران را بار زندگی خود می داند و دنیا و انسان را مقصر کوتاهی های خود می داند.

تنبلی را کنار بگذارید

جالب توجه است ، فرصت هایی که در قرن بیست و یکم باید منجر به پیشرفت برای افراد شود که برخی جوامع با آن رو به زوال هستند. آنها به جای استفاده از فناوری و تعبیه آن ، به ابزاری برای آن تبدیل شده اند.

حتی تنبل ها با احتمالات قرن بیست و یکم تنبل تر شده اند. اوایل برای تمسخر تنبل ها می گفتند حسنی مدرسه نرفته است. تنبلها نیز به روز شده اند ، آنها دیگر جابجا نمی شوند. آنها کار را دیرتر از زمان مناسب انجام می دهند ، کاری که اصلاً انجام نمی دهند. شخصی که از همان کودکی با بار دیگران بزرگ شده و دیگران را مسئول زندگی خود می داند ، در بزرگسالی جامعه و مسئولان را مقصر همه سختی ها و مشکلات زندگی خود می داند. درست است که در همه زمینه های زندگی تنبلی و کم کاری وجود دارد ، اما هر کس مسئول حوادث و مشکلات خود است. افرادی هستند که با تمام محدودیت های جامعه کار می کنند و به بهترین سطح می رسند ، اما نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که برخی از جوانان در خانه نشسته اند و معتقدند کار باید از بهشت ​​پایین بیاید.

او با همه والدین تنبل صحبت می کند ، حتی با همه کسانی که بیکار هستند صحبت می کند. او با افرادی صحبت می کند که از اضافه وزن خود ناراضی هستند و فقط در اندام های خوش فرم خود در صفحات اینستاگرام دلتنگ هستند. با کارمندانی که صفحه اینستاگرام آنها در ساعات کاری شلوغ تر از آنها است. با همه دانش آموزان است که معلم آن طرف تلفن همراه فکر می کند آنها احمق و ساده لوح هستند.

بعد از خواندن این مطلب ، برخیزید ، یک قلم و یک کاغذ بردارید ، لیستی از کارهای عقب مانده خود تهیه کنید و مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا