عمومی

۲۳۰ هزار نفر در قالب طرح “شهید سلیمانی” به مردم خدمت می‌کنند

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

دکتر. جعفر صادق تبریزی ، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پروژه “شهید سلیمانی” و اقدامات انجام شده در چارچوب این پروژه گفت: “پروژه شهید سلیمانی در واقع مرحله چهارم بسیج ملی. دونده

وی افزود: در سه مرحله گذشته ما یک نظرسنجی تلفنی انجام دادیم و افراد مشکوک به بیماری را تشویق کردیم که برای معاینات و آزمایشات لازم به مراکز مراجعه کنند اما در مرحله چهارم این طرح بیشتر محله محور است و باید بیایید سراغ کسانی که تست تاجگذاری مثبت است برویم و اطرافیان خود را شناسایی کنیم.

تبریزی ادامه داد: هدف ما شناسایی سریع بیماری است که تست آزمایشگاهی او مثبت است و به عنوان بیمار شناخته می شود که در نهایت بیمار است و افراد احتمالی که ممکن است آزمایش آنها منفی باشد اما دارای علائم هستند و همچنین افرادی که از نزدیک بوده اند تماس با بیمار. ” آزمایش تشخیصی را برای آنها شناسایی و انجام دهید.

وی ادامه داد: طبق هدفی که خود تعیین کرده ایم 10 نفر که ارتباط نزدیک با بیمار دارند غربال و معاینه می شود البته این تعداد در برخی از مناطق کشور به ازای هر بیمار به 532 نفر رسیده است.

تبریزی با بیان اینکه 45 روز از آغاز پروژه شهید سلیمانی در سراسر کشور می گذرد ، افزود: ما 68000 تیم در سراسر کشور در قالب تیم های شنود ، مراقبت در منزل ، پشتیبانی و نظارت داشتیم که به مردم خدمت کرده اند این تیم ها. ” حدود 230،000 نفر خدمت کردند.

به گفته تبریزی ، نقطه عطف این برنامه همکاری بین بسیج بود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره آمار افرادی که از این طرح در سراسر کشور خدمات دریافت می کنند ، گفت: تیم ردیابی ما تا دیروز 922 هزار نفر را معاینه کرده است و از این تعداد 225 هزار نفر آزمایش های سریع را در محل انجام داده اند. ” تیم نظارت بر خانه ما از 61000 نفر در خانه های خود مراقبت کرده و تیم نظارت ما 2 میلیون و 381 نفر را تحت نظر گرفته است. تیم پشتیبانی ما همچنین معیشت و خدمات پشتیبانی را به 653000 خانوار ارائه داده است.

دکتر. فرشید رضایی ، ناظر پروژه شهید سلیمانی به عنوان مهمان تصویری این برنامه ، درباره ارزیابی اجرای پروژه شهید سلیمانی گفت: نقش اساسی این پروژه که محله محور و خانه محوری است ، آگاهی بخشی به مردم است. آنها همراهی می کردند.

رضایی درباره آموزش تیم های حاضر در پروژه شهید سلیمانی تصریح کرد: موضوع آموزش تیم ها به وزارت بهداشت و دانشگاه ها سپرده شد و مدیریت فنی توسط وزارت بهداشت انجام می شود ؛ بر این اساس ، همه اعضا آموزش دیده و وارد کار اجرایی می شوند ، البته همراه با همه تیم ها ، همکاران بهداشتی ما حضور دارند.

وی افزود: همکاری مردم با این برنامه بسیار م effectiveثر بود و اگر دلیل دیگری نداریم ، باید از تجربه به دست آمده در این مرحله چهارم ، یعنی همزیستی نهادهای اجرایی ، تصمیم گیرندگان و مردم استفاده کنیم ؛ این نقطه عطف برای طرح شهد Soheimani ، که معلوم شد.

دکمه بازگشت به بالا