فرهنگ و هنر

برپایی رویداد ملی – دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک شخصیت بین المللی است ، گفت: “سازمان دانشجویی یکی از مهمترین وظایف خود را تکریم قهرمانان ملی و مذهبی ایران می داند. انجام این مأموریت امری مهم است. رویداد ملی دانشجویی به افتخار سردار. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از قهرمانان ماندگار و فرماندهان ملی در تاریخ ایران خدمت کرده است.

به گزارش یومیرمهدی عباسی با تأکید بر اینکه خون شهدا موجب استحکام خانواده اصیل انقلاب شده است ، اظهار داشت: با تشکر از خون شهید سلیمانی ، دانشجویان این منطقه با انگیزه مضاعف در راه ترویج اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت (ع) و غرور ایران اسلامی مورد آزمایش قرار گرفته است و آنچه در مقابل دشمنان این کشور قرار دارد شکست دشمنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش علمی دقیق در مورد جنبه های مختلف زندگی شخصی و شغلی و روش های مدیریت سردار سلیمانی ضروری است ، اظهار داشت: تبیین مکتب شهید سلیمانی و زندگی عملی وی مستلزم کار علمی دقیق است تا بتوانیم الگوی خوبی برای دانش آموزان معرفی کنیم.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نباید در عمل و شهامت خود در جبهه مقاومت محدود شود بلکه باید با اجرای برنامه های علمی و فرهنگی در بین دانش آموزان جنبه های مختلفی از شخصیت این شهید بزرگوار را معرفی کند.

عباسی افزود: در این سازمان برنامه هایی برای تبیین و بزرگداشت جایگاه این فرمانده بزرگوار در نظر گرفته شده است که در این راستا می توان به همایش های دانشجویی علوم ، همایش علمی-پژوهشی و فراخوان کارهای هنری ، ادبی و چندرسانه ای اشاره کرد.

وی افزود: نقش بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، جایگاه شهید سلیمانی در توسعه منطقه و پیامدهای شهادت سردار سلیمانی از موضوعات همایش دانشجویان علمی است.

به گفته عباسی ، اجرای 30 برنامه در شعب سازمان دانشجویی در استانها از سوم تا سیزدهم دی ماه از دیگر برنامه های این رویداد ملی است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه با این رویداد گفت: حدود 20 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ، محققان و کارشناسان در شورای علمی این رویداد عضو هستند. با مشارکت آنها توسعه داده شود. ” این همایش همزمان با اربعین شهدای سلیمانی در دهه فجر برگزار می شود.

عباسی با اشاره به فراخوان آثار ادبی و هنری افزود: با همکاری 4 واحد جهادی دانشگاهی در زنجان ، خراسان جنوبی ، فارس و دانشگاه شهید بهشتی ، آثار دانشجویان در زمینه های مختلف ادبی و هنری و چندرسانه ای گرد هم می آیند و بهترین آثار هدیه اهدا شد. ” .

وی با تأکید بر اینکه این رویداد یک رویداد دانشجویی است ، گفت: از آنجا که این رویداد اساساً یک رویداد دانشجویی است ، اولین برنامه در این چارچوب یک کنفرانس علمی و دانشجویی خواهد بود که در آن دانشجویان مقالاتی را در سالگرد شهادت این بزرگوار ارائه می دهند شهید ” آنها هزینه خود را پرداخت می کنند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی افزود: در این رویداد ملی ، سازمان ها و وزارتخانه های مختلفی از جمله وزارت علوم ، وزارت بهداشت ، وزارت امور خارجه ، نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ها ، حوزه هنری ، م Instituteسسه فرهنگی اسلامی انقلاب ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، بنیاد مدرسه سلیمانی ، سازمان صدا و سیما و فرهنگسرای شهید سلیمانی در آن شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی از سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی ، دانشجویان علاقه مند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاعات بیشتر به سایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به نشانی isojd.ac.ir یا سامانه رویدادهای نماینده فرهنگی جهاد دانشگاهی به نشانی roytab.ir مراجعه کنند. برای ارسال آثار خود قبل از 26 ژانویه به دبیرخانه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا