فرهنگ و هنر

شهید سلیمانی قهرمان جهاد تبیین/ سردار نفوذ معنوی در رزمندگان جبهه مقاومت داشت

یومیر/لرستان مدیر مؤسسه تبیین و سواد رسانه ای جهاد لرستان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی قهرمان تبیین جهاد بوده است، گفت: سال هاست که مقام معظم رهبری بر تبیین جهاد، حکومت اسلامی با بیان حقایق تأکید دارند. نظام و خدمات مخصوصاً برای نسل نظام و شهید سلیمانی تبیین آن است، جهاد از سالها پیش آغاز شده بود و همیشه با نسل جوان در مساجد همراه بود.

امیرعلی حیدر امیری 24 دی ماه در جلسه تبیین جهاد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: ویژگی های سردار سلیمانی باید در ابعاد فردی، اجتماعی و هماهنگ کننده محور مقاومت تبیین شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی هماهنگ کننده محور مقاومت در جبهه های مختلف به ویژه در عرصه های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک بود، گفت: امروز چندین نفر وظیفه هماهنگی و ارتباط جبهه مقاومت را انجام می دهند.

امیری با بیان اینکه جهاد تبیین که دغدغه مقام معظم رهبری است، نقشه های دشمنان را در جنگ نرم خنثی می کند، اظهار داشت: سردار سلیمانی قهرمان جهاد تبیین بود چرا که مقام معظم رهبری در این باره صحبت کرده اند. جهاد تبيين، حاكميت اسلام، بيان حقايق و نظام خدمت به ويژه براي نسل نظامي مورد تاكيد است و سردار سليماني از سال‌ها پيش جهاد تبليغي را آغاز كرده بود و همواره در مساجد با نسل جوان در ارتباط بود.

دانشیار ناحیه و دانشگاه با اشاره به اینکه محور وحدت جهان اسلام و امید مستضعفان امروز جهان، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نسل جوان به ویژه در دهه 80 چنین نیست. نتایج نظام را بدانیم و بگوییم همه دنیا پیشرفت کرده اند، اکنون باید پیشرفت کشور را جهاد نسبت به سایر کشورها در ابعاد مختلف تبیین کرد و به شبهات مطرح شده علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به درستی پاسخ داد.

وی با بیان اینکه بیشتر رسانه های دنیا در دست استکبار جهانی است و شبکه های ماهواره ای که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، ترازوی کار ایران را به گونه ای ارائه می کنند که ایران کشوری عقب مانده است، تصریح کرد: در حال حاضر اینگونه نیست که مردم ایران را از دست بدهند. جهاد تبیین مردم است و این جهاد باید از خانواده شروع شود.

امیری با بیان اینکه نظام در جمهوری اسلامی ایران باعث بیداری اسلامی شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران الگوی مستضعفان و مستضعفان جهان است زیرا در جمهوری اسلامی مظلومان پرچمدار هستند، البته آنها مظلوم هستند که سرمایه دارند اما اجازه ظهور ندارند یا به استکبار جهانی اجازه شکوفایی داده می شود. استعدادها و سرمایه های آنها را به وجود نمی آورد، با وجود اینکه استعدادهای زیادی در جمهوری اسلامی ایران شکوفا شد و یکی از آنها سردار سلیمانی است.

این معلم دانشگاه و حوزه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در عرصه جهاد تبیینی فعالیت های زیادی انجام داد و با نسل جوان در ارتباط بود، گفت: نسل جوان را فراموش کردیم و حقیقت را به آنها نگفتیم، بنابراین دشمنان گفتند حالا باید در عرصه رسانه کار کنیم بیایید داستان درست را برای نسل جوان بگوییم چون جنگ امروز جنگ روایت است.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروزی دهه 80 و 90 از درک بالایی برخوردار است و با فضای مجازی آشنایی دارد، تصریح کرد: در جهاد تبیین باید قدرت اقناع داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمنان جوانان آنها را منحرف کنند. از حق هر چند فهم جوان امروز واجب است. البته باید بدانیم که دهه هشتادی ها قلب پاکی دارند و باید آنها را درک کنیم.

امیری نفوذ قلبی و ارتباط معنوی در محور مقاومت را از دیگر ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی دانست و با بیان اینکه این رهبر بزرگ اسلام در دل رزمندگان جبهه مقاومت نفوذ معنوی داشت، تصریح کرد: حاجی قاسم کاملاً مطیع ولایت بود، بنابراین رابطه ولی فقیه با حضرت امام و ماموم بود.

مدیر مؤسسه تبیین و سواد رسانه ای جهاد لرستان با اشاره به اینکه در جنگ 33 روزه جهان اسلام برای اولین بار بر اسرائیل پیروز شد و از این حیث سردار محور مقاومت بود، افزود: در مبارزه با داعش سردار سلیمانی کمرش را شکست داعش و آمریکا چاره ای جز کشتن سلیمانی نداشت چرا که سردار سلیمانی سپر تمام نقشه های دشمنان در منطقه بود.

وی با بیان اینکه ده ها کشور از داعش حمایت کرده بودند اما شهید سلیمانی داعش را درهم شکست، ادامه داد: داعش نیامد که برود، بلکه برای تشکیل کشور آمده بود اما نابود شد و زمانی که نتوانست سلیمانی را در میدان نبرد به شهادت برساند، شد. ظالمانه. زمانی که در کشور دیگری مهمان بود به شهادت رسید و به خیال زمخت خود معتقد بود که هژمونی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از بین می رود اما امروز شهید سلیمانی از خود سردار سلیمانی خطرناکتر است. .

امیری با بیان اینکه امروز حاج قاسم الگو و نماد است پس باید ویژگی های او را تبیین کنیم و سلیمانی را اهل مکتب سلیمانی کنیم، گفت: مکتب سلیمانی یعنی باید سلیمانی زندگی کنیم، هرچند این رهبر بزرگ اسلام. در طول جنگ 17 بار مجروح شد و همیشه درخواست شهادت داشت.

مدیر مؤسسه تبیین و سواد رسانه ای جهاد لرستان با بیان اینکه کارگزاران حکومت اسلامی باید با هر لباسی سلیمانی وار زندگی کنند و سلیمانی بسازند، تصریح کرد: باید سلیمانی باشند. از بیان حقایق نظام غافل نشوید و بدانید که دشمنان در فضای مجازی علیه نسل جوان توطئه می کنند پس استفاده کودکان از فضای مجازی باید کنترل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا