ورزشی

حمله مجیدی به رکورد شفر، قلعه‌نویی و منصوریان

به نقل از ورزشاه ، در آن روزها ، استقلال 7 از 8 مسابقه 7 پیروزی کسب کرده بود و یک تساوی (برابر سپاهان) داشت و به نظر می رسید که یک مجموعه غیرقابل توقف است. تیم استقلال استراماچیونی پشت سر هم حریفان را شکست داد و رویای قهرمانی برای قهرمانان بیش از هر زمان دیگری برای هواداران قابل دستیابی به نظر رسید.

اما این بازی بعدی بود که Stramaccioni را عصبانی کرد و تیم را با حاشیه های بی شماری ترک کرد. یک تساوی عجیب در دقایق پایانی مقابل پیکان که با خطاهای داور به وجود آمده بود ، فقط یک هفته استقلال را در صدر جدول نگه داشت و در روزهایی که پرسپولیس دائماً حریفان خود را شکست می داد ، دو شکست مقابل ماسیناسازی و گل گهر استقلال به صدر جدول رسید. . گمشو.

* آیا رویای قهرمانی هنوز برای استقلال زنده است؟

حتی با فرض اینکه استقلال در بازی برگشتی فولاد را شکست دهد ، هنوز 8 امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد. اگر میانگین امتیاز پرسپولیس را در 21 مسابقه در نظر بگیریم ، شاگردان فرهاد مجیدی برای کسب قهرمانی باید از 10 مسابقه 30 مسابقه را کسب کنند. این ده برد پشت سر هم است! این اتفاقی است که هرگز در تاریخ لیگ برتر رخ نداده است و تیمی نبوده است که در دوره های مختلف 10 بازی متوالی برنده باشد. اما اگر پرسپولیس مانند فصل گذشته در پایان لیگ لغزید ، می توان آن فاصله را جبران کرد.

به طور خلاصه ، قهرمانی استقلال تنها در صورتی حاصل می شود که دو شرط به طور هم زمان برآورده شوند. اولاً ، استقلال در 10 بازی حداقل 25 تا 27 امتیاز کسب می کند و دوم ، پرسپولیس در این مسیر امتیازات زیادی را از دست می دهد. اما بیایید ببینیم استقلال در 10 هفته اخیر لیگ در 10 هفته اخیر لیگ چه زمانی که در زمین قهرمانی حضور داشت ، چه کاری انجام داده است.

* امیر قلعه نویی؛ یک سال قدرتمند ، یک سال لرزان

در لیگ دوازدهم (فصل 91-92) استقلال در هفته 29 قهرمانی خود را تصدیق کرد و بازی نهایی این تیم مقابل پگاه گیلان تشریفاتی بود اما در این فصل که پرسپولیس به مقام هفتم رسید ، 7 برد و 3 داشت. قرعه کشی در 10 بازی. این بود که لیگ را مقابل تراکتور و سپاهان بدست آوریم. در دوره ای که استقلال امیر قلعه نویی را روی نیمکت تمرین داشت ، در هفته های اخیر فقط به سپاهان ، نفت تهران و صبا امتیاز می دادند تا به طور میانگین 2.4 امتیاز در هفته ثبت کنند. همخوانی داشتن. این آخرین قهرمانی لیگ برتر استقلال تا به امروز است.

در لیگ سیزدهم شرایط دقیقا برعکس بود. استقلال لیگ را خیلی خوب با قلعه نویی و تیمی ستاره دار به امید دفاع از عنوان خود آغاز کرده بود اما در 10 هفته اخیر اوضاع کاملاً تغییر کرد و فصل را به کابوس خاتمه داد. آبی ها از فصل 92-93 تا شروع هفته بیستم در صدرنشین بودند اما در هفته های گذشته آنها فقط چهار پیروز شدند و سه باخت در انزلی (4-2) ، نفت تهران (1-0) و تراکتور (3- 1) همین بس که استقلال در پایان فصل به مقام پنجم سقوط کرد. هفته گذشته استقلال با پیروزی برابر تراکتور ، فصل را با یک عنوان مسابقه پایان می داد ، اما تیمی که سقوط کرده بود به طور متوسط ​​1.5 امتیاز در هر بازی به دست می آورد. در 10 مسابقه گذشته بازی کنید تا جام را به فولاد خوزستان واگذار کنید. او از آن فصل 21 امتیاز کسب کرده بود.

* علی منصوریان؛ دیر بیدار شدم

در لیگ شانزدهم نیز همان سنت بد شروع لیگ ادامه یافت و استقلال فقط در 5 هفته اول باخت. با این حال ، در ابتدای لیگ ، پرسپولیس با برانکو امتیاز کسب کرد و همین روند را تا هفته بیستم ادامه داد. تاکنون پرسپولیس تنها یک بار باخت و فاصله غیرممکنی با دیگران ایجاد کرد. استقلال که علی منصوریان را به عنوان سرمربی داشت ، خیلی دیر از خواب بیدار شد و در 10 بازی گذشته کاملاً تغییر کرد. 7 برد ، 2 تساوی و تنها یک شکست مقابل تراکتور ، اگرچه برای رسیدن به صدر جدول کافی نبود اما استقلال به طور متوسط ​​2.3 امتیاز در هر بازی به دست آورد. جنگ و انتقال تراکتور برای تبدیل شدن به دونده.

* وینفرد شفر؛ بهترین 10 هفته استقلال

سال بعد ، فصل 96-97 ، همان داستان ناامید کننده دوباره شروع به غم و اندوه استقلال کرد. نتایج ضعیف و ماندگاری 4 شکست در 7 بازی اول منجر به اخراج علی منصوریان و استخدام وینفرد شفر شد. در نیمه دوم فصل ، استقلال با 10 برد و 1 تساوی در 10 بازی اخیر ، تیم بزرگی شد که سوم شد. تنها شکست استقلال در 10 هفته گذشته در حالی رخ داد که آبی پوشان با گلهای ورا غفوری از ذوب آهن جلو بودند اما دو گل در نیمه دوم از استنلی کی راش و محمدرضا حسینی که دومی از آن در دقیقه 92 به ثمر رسید. او بازنده را تغییر داد. با این حال ، وینفرد شفر به طور متوسط ​​2.5 امتیاز در هرمتر است در 10 مسابقه بازی کنید که این یک رویا در مقیاس فوتبال ایران است.

* فرهاد مجیدی به میانگین بالاتر می رسد؟

طعنه آمیز است که استقلال از سنت “شروع ناامید کننده” لیگ نوزدهم انحراف نکرد و با استراماکیونی 5 هفته اول را بدون پیروزی پشت سر گذاشت. با این وجود این مربی ایتالیایی که در اوج محبوبیت خود ایران را ترک کرده و اکنون فرهاد مجیدی برای زنده نگه داشتن رویای استقلال برای پیروزی در مسابقات قهرمانی ، باید فراتر از قلعه نووی ، منصوریان و شفر به یک امتیاز متوسط ​​برسد.
قلعه نوایی در استقلال میانگین 2.4 امتیاز در روز داشت. مسابقه ، منصوریان به طور متوسط ​​2.3 و شفر 2.5 است و با فرض اینکه پرسپولیس در 9 هفته دیگر چند بار متوقف شود ، فرهاد احتمالاً باید در هر بازی 2.7 امتیاز متوسط ​​کسب کند. همخوانی داشتن. بیا نزدیکتر. یعنی 9 برد یا 8 برد و 2 تساوی. این امر به این دلیل ممکن نیست که لیگ با ماهها بسته شود و این اجساد آماده نشده و صندلی های تماشاگر امکان پذیر نیست ، اما بسیار ، بسیار دشوار است.

اگر لیگ ادامه یابد ، استقلال به ترتیب باید مقابل فولاد خوزستان ، سایپا ، پارس جنوبی جم ، تراکتور ، نفت آبادان ، نساجی ، سپاهان ، شاهرخ خودرو ، پیکان و شاهین بوشهر بازی کند. آیا در این شرایط غیر عادی ناشی از ویروس کورونا ، فرهاد مجیدی می تواند یکی از بزرگترین شگفتی های تاریخ فوتبال ایران را پیدا کند؟

43 43

دکمه بازگشت به بالا