ورزشی

سقوط استقلال در آسیا و جهان/ پرسپولیس بالاتر از سامپدوریا و فاینورد

طبق گزارش ها شفافطبق آخرین رده بندی تیم باشگاه های فوتبال جهان که امروز (11 مه) توسط وب سایت “پایگاه داده فوتبال” اعلام شد ، تیم فوتبال پرسپولیس در ایران رتبه نخست را کسب کرد.

سرخپوشان پایتخت با 1612 امتیاز و پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رده 102 جهانی رنکینگ جهانی قرار گرفتند و از سمپدوریای ایتالیا و فاینورد هلند رد شدند. پرسپولیس در رده چهارم جدول رده بندی تیم های آسیایی بدون تغییر باقی ماند.

تیم استقلال با 1528 امتیاز مانند موقعیت قبلی در رده دوم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارد. Blues Capital نسبت به هفته گذشته 21 پله سقوط کرد و به 214 در سطح جهانی رسید. استقلالی ها با سه پله سقوط به 12 ام آسیا رسیدند.

سپاهان با 1498 امتیاز سومین تیم برتر فوتبال ایران است. طلافروشان اصفهانی با 2 پله نسبت به هفته قبل در رتبه 295 جهان قرار دارند و بدون تغییر همچنان در رده هفدهم قاره های باستان قرار دارند.

در این رده بندی تیم های تراکتور ، فولاد ، پدیده ، ذوب آهن و صنعت نفت آبادان نیز به ترتیب در ردیف چهارم تا هشتم فوتبال ایران قرار دارند.

طبق این رده بندی در آسیا ، رده بندی 5 تیم اول تغییری نکرده است و مانند رده بندی قبلی ، کاوازاکی از ژاپن با 1665 امتیاز پیشتاز است. جون بوک موتورز کره جنوبی با 1628 امتیاز در مکان دوم قرار دارد. الهلال عربستان حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با 1626 امتیاز سوم است. تیم الدحیل قطر پس از پرسپولیس با 1602 امتیاز در مکان پنجم قرار دارد.

در رده بندی جهانی جایگاه دو تیم اول جدول تغییری نکرده است و تیم فوتبال بایرن مونیخ با 2062 امتیاز مانند هفته گذشته در بالای جدول است. بعد از سرخپوشان آلمانی ، منچسترسیتی با 2042 امتیاز در مکان دوم قرار دارد.

اینترمیلان با 1952 امتیاز به رده سوم صعود کرد. چلسی با 1925 امتیاز و 5 پله صعود در مکان چهارم قرار دارد. بارسلونا بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با 1918 امتیاز در مکان پنجم قرار دارد.

10 تیم برتر فوتبال باشگاهی در جهان:

بایرن مونیخ
منچستر توسط
اینترمیلان
چلسی
بارسلونا
منچستر یونایتد
رئال مادرید
پاری سن ژرمن
آتلانتا
آژاکس

دکمه بازگشت به بالا