ورزشی

لیگ برتر فوتبال| چالش دشوار مجیدی مقابل گربه سیاه استقلال/ پرسپولیس در اندیشه آتش زدن نفت در آبادان

هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر با هشت مسابقه دنبال می شود و تیم های مدعی قهرمانی چاره ای جز فدا کردن رقبای خود برای ماندن در بالای جدول ندارند. بدون شک حساس ترین بازی این هفته دیدار تیم های استقلال و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی است.

شهر اتومبیل – پیل

تیم مهدی رحمتی با 19 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و در تلاش است تا به گروه تیم های تک رقمی جدول برگردد. در سمت مقابل پیکان او با 21 امتیاز در رده دهم قرار دارد و در این بازی سعی می کند با دست پر به تهران برگردد. بازی مهدی رحمتی با مهدی تارتار بسیار دیدنی خواهد بود زیرا این دو مربی سابقه پیوستن به تیم استقلال و پرسپولیس را دارند و می توان بازی رحمتی با تارتار را یک جنگ فکری بین مربیان استقلال و پرسپولیس دانست.

سایپا – روغن مسجدسلیمان

خودروسازان پس از شکست استقلال و کسب تنها یک امتیاز در چهار بازی اخیر خود هنوز طعم برد را در این فصل نچشیده اند تا با 17 امتیاز در رده سیزدهم قرار بگیرند. از طرف دیگر نفت که 19 امتیاز دارد و در مکان یازدهم قرار دارد ، در این بازی خارج از خانه به دنبال پیروزی است و تمام تلاش خود را می کند تا مثل هفته گذشته برابر تراکتورسازی با تساوی پیروزی را عوض نکند. این را باید در ورزشگاه شهید دستگردی تهران مشاهده کرد ، ابراهیم صادقی می تواند سایپا را مقابل نفتی که داریوش یزدی هدایت آن را پذیرفته است به پیروزی برساند ، در غیر این صورت نماینده مسجدسلیمان با دست پر به خانه برمی گردد.

گل گهر – کوب رفسنجان

تیم امیر قلعه نویی دو شکست پی در پی مقابل پرسپولیس و سپاهان متحمل شد تا از میدان قهرمانی خارج شود. گل گهر با 22 امتیاز در رده نهم است و در این بازی خارج از خانه به چیزی جز پیروزی نمی اندیشد. از طرف دیگر مس رفسنجان که اولین فصل حضور خود در لیگ برتر را پشت سر می گذارد 23 امتیاز دارد و در جایگاه هشتم قرار دارد. شاگردان محمد ربیعی هفته گذشته استقلال را متوقف کردند تا محمود فکری از جمع آبی ها جدا شود و باید دید آیا وی می تواند قلعه نویی را در این هفته با نتیجه جالب مقابل گل گهر در خطر اخراج قرار دهد؟

صنعت نفت آبادان – تخت جمشید

قهرمانان فوتبال لیگ برتر که در چهار فصل اخیر به مقام قهرمانی رسیده اند ، سعی می کنند مقابل صنعت نفت مقابل ورزشگاه تختی آبادان به پیروزی برسند و هفتمین پیروزی پیاپی خود را در این فصل جشن بگیرند. پرسپولیس با 33 امتیاز در بالای جدول قرار دارد و سعی می کند بار دیگر پیروز شود. طرف دیگر صنعت نفت که از امتیاز میزبانی برخوردار است ، در هفته های اخیر پیروز نشده است و شاگردان سیروس پورموسوی سعی می کنند دومین شکست پرسپولیس در این فصل را رقم بزنند. نماینده آبادان با 23 امتیاز در رده هفتم قرار دارد و باید برای خروج از بحران مقابل مدافع عنوان قهرمانی نتیجه خوبی کسب کند.

آلومینیوم اراک – سپاهان

آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی اراک به دنبال شکست سپاهان است تا ثابت کند برتری پرسپولیس در این ورزشگاه اتفاقی نبوده است. محمود خرماضی که جایگزین رسول خطیبی شده است هفته گذشته توانست در خانه گلزنی کند و برای تیم آلومینیوم 23 امتیازی که در رده پنجم قرار دارد ، پیروزی مقابل سپاهان به معنای نزدیک شدن به کورس قهرمانی است. از طرف دیگر سپاهان زمین که با 31 امتیاز در رده دوم قرار دارد ، سعی خواهد کرد در خانه آلومینیوم به پیروزی برسد تا امید زیادی به پرسپولیس برای قرار گرفتن در بالای جدول داشته باشد. شاگردان محمد نویدکیا جدی ترین تعقیب کننده پرسپولیس هستند و تمام تلاش خود را برای پیروزی در اراک انجام می دهند.

تراکتور نساجی مازندران

سرخپوشان تبریزی در ورزشگاه یادگار امام میزبان نساجی هستند اما هفته گذشته رسول خطیبی در آخرین تجربه حضور در تراکتور در آخرین لحظات این فصل شکست نخورد و اکنون به نظر می رسد که در خانه به پیروزی برسد. تراکت با 23 امتیاز در رده ششم قرار دارد و حریف این تیم نساجی با 10 امتیاز در رده پانزدهم است. شاگردان مجید جلالی در هفته های اخیر نتایج ناامیدکننده ای کسب کرده اند و اگر بخواهند با همان روند بازی کنند ، بدون شک فصل آینده در لیگ برتر حضور ندارند. اختلاف رسول خطیبی با مجید جلالی ملقب به آقا معلم جذابیت های بسیاری دارد.

ذوب آهن – ماشین سازی تبریز

سبزهای اصفهان در خطر سقوط قرار دارند و با 11 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند. در مقابل ، ماشین سازی با 9 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد و برای فرار از رده شانزدهم باید در اصفهان پیروز شود. در هفته های آخر نیم فصل ذوب آهن خداحافظی کرد و رحمان رضایی را جایگزین مجتبی حسینی کرد اما حسینی نیز در اولین تجربه مقابل فولاد شکست خورد و اکنون می تواند با شکست ماشین سازی از قعر جدول فاصله بگیرد. . از طرف دیگر نماینده تبریز مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی سوم این فصل انتخاب کرده و امید زیادی دارد که این مربی جوان ناجی تیم سبز باشد.

استقلال – فولاد خوزستان

فرهاد مجیدی فقط چند روز سرمربی استقلال بوده و در اولین تجربه این فصل خود مسابقه بسیار سختی مقابل او دارد. فصل گذشته مجیدی که سرمربی استقلال بود در بازی با فولاد در اهواز متحمل رنج زیادی شد و تیمش بازی را واگذار کرد. استقلال با 27 امتیاز در مکان سوم قرار دارد و برای عقب افتادن بیشتر از پرسپولیس و سپاهان باید مقابل فولاد پیروز شود. این در حالی است که نماینده خوزستان با 26 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد و بدون شک به فکر پیروزی در این بازی خارج از خانه خواهد بود. جواد نکونام گربه سیاه استقلال شده است و در این فصل علاوه بر شکست تیم فرهاد مجیدی ، در این فصل بازی باخت مقابل محمود فکری را با یک پیروزی عوض کرد تا نشان دهد در شکست استقلال بسیار خوب است. بدون شک اگر مجیدی ضمن بیرون بردن استقلال از بحران بتواند انتقام شکست از راه دور مقابل فولاد را بگیرد ، باعث می شود فولاد در زمین قهرمانی غایب باشد.

اسامی قضات هفته شانزدهم به شرح زیر است:

شنبه 25 اسفند 99

سایپا – روغن مسجد سلیمان

احمد محمدی – حمید سبحانی – مهدی شفیعی – بهزاد پناهی

کمک داوران اضافی 1 و 2: امید سعید فر – مسعود حقیقی

استاد راهنما: محسن قهرمانی

شهر اتومبیل – پیل

حسن اکرمی – میلاد قاسمی – مجتبی غریب – حمید نادری

داوران اضافی 1 و 2: علی بای – مهرداد خسروی

استاد راهنما: ایرج نظری

صنعت نفت آبادان – تخت جمشید

امیر عرب بارقی – علیرضا مرادی – محمد رسول زورقی – جلیل شعرانی

کمک داوران اضافی 1 و 2: محمد حسین زاهدی فر – علی ابراهیمی

استاد راهنما: حیدر شکور

گل سیرجان – مس رفسنجان

رضا کرمانشاهی – علی اکبر نوری – محمد علی رضایی – محمد صالح عرب آبادی

کمک داوران اضافی 1 و 2: سیدرضا مهدوی – ابوالفضل گرجی

استاد راهنما: علیرضا کهوری

آلومینیوم اراک – سپاهان

حسین زیاری – فرهاد مروجی – امید افخمی – فرزاد بهرامی

کمک داوران اضافی 1 و 2: یاسر همرنگ – ابوالفضل دوستی

استاد راهنما: حسین خانبان

تراکتور تبریز – نساجی مازندران

مرتضی منصوریان – یعقوب سخندان – پوریا زحمتی – رامین بابایی

داوران اضافی 1 و 2: فرهاد امینی – رضوان سرشار

استاد راهنما: فریدون اصفهانیان

ذوب آهن اصفهان – ماشین سازی تبریز

روح الله شریفی – ولی کاووسی – حمیدرضا افشون – محمد راهی

کمک داوران اضافی 1 و 2: عبدالنبی پورخلف – پیمان فرخی آنلاین

استاد راهنما: علی نقی مصطفی نژاد

استقلال – فولاد خوزستان

کمیل غلامی – محمدرضا ابوالفضلی – حسین مرادی – علیرضا طاهرخانی

کمک داوران اضافی 1 و 2: پیام حیدری – حمید حاج ملک

استاد راهنما: حسن کامرانی

آخرین جدول هفته شانزدهم فوتبال لیگ برتر

انتهای پیام / 4048 /

دکمه بازگشت به بالا