ورزشی

آب پاکی AFC روی دست استقلال و پرسپولیس بعد از مهلت ۱۰ روزه/ “حق حضور در لیگ قهرمانان را ندارید” + تصویر نامه

بر اساس گزارش ها شفافکنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۵ دی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ غایب خواهند بود. پس از صدور حکم، 10 روز فرصت تجدیدنظر وجود داشت که دیروز منقضی شد.

از این رو کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 17 ژانویه (27 آذرماه) با ارسال نامه جدیدی اعلام کرد که در این مدت اتفاق خاصی رخ نداده و تغییری در تصمیم قبلی صورت نگرفته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه ترین نامه خود در این زمینه حق حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان را مانند نظرسنجی های قبلی تایید نکرد و با اعلام پیگیری این موضوع در کمیته اخلاق و انضباطی، آب پاکی را اعلام کرد. در این دو باشگاه حضور دارند.

خبرنگار یومیر به نامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده دسترسی دارد، متنی مشابه برای باشگاه استقلال.

متن جدیدترین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح زیر است:

1. مجوز حضور باشگاه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2022 طبق مفاد بند 14.4 و 14.5 آیین نامه مجوز باشگاه های کنفدراسیون فوتبال آسیا (همراه با ماده 4.1.4 پنل کنترل ورود AFC) لغو می شود. مشخص شد که باشگاه پرسپولیس (نماینده ایران) تمامی ضوابط اجباری مندرج در مواد 3.1 و 3.2 (بخش الف) آیین نامه صدور مجوز باشگاه های AFC را ندارد و بنابراین نباید مجوز دریافت می کرد.

2- باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 غیرمجاز شناخته شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

این موضوع برای بررسی و اقدام بیشتر (در صورت وجود) به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع خواهد شد.

تیم فوتبال پرسپولیس، تیم فوتبال استقلال، لیگ قهرمانان آسیا،
در این نامه آمده است: «تصمیمات قابل تجدیدنظر فقط ظرف 10 روز پس از صدور رای در دادگاه داوری ورزش (CAS) قابل اعتراض است.

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022 روز گذشته با حضور دو تیم فولاد و سپاهان از ایران برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا