عمومی

پرسپولیس و استقلال پول دارند اما زیر بالشت!

سعید اکبری: کم کم به این نتیجه می رسیم که استقلال و پرسپولیس پول دارند و همه اتفاقاتی که در این سال ها افتاده فقط یک بازی رسانه ای بوده است. هر دو باشگاه به مکان های مهم تاریخی پشت کرده اند ، درست در جایی که اکنون موها پاره شده اند. بیایید نگاهی دقیق بیندازیم تا از خستگی حافظه خود جلوگیری کنیم. در مورد برانکو و شوفر هم همینطور. باشگاه پرسپولیس بیشتر پول برانکو را پرداخت کرده است. استقلال از دیشب نیز شروع به انتقال پول به حساب شفر کرده است. اینکه بگوییم این پول به دلیل فشار مجلس داده شده ممکن است درست باشد ، اما این واقعیت کامل نیست. در صورت عدم وجود پول ، اگر بالاترین مقام – که دیگر از فیفا نداریم – فشار دهد ، پرداخت آن امکان پذیر نیست. این داستان از دو منظر قابل بررسی است.
اولین؛ پول استقلال و پرسپولیس مربوط به مالکیت دو باشگاه متعلق به وزارت ورزش است. شاید متولی دو باشگاه ، وزارتخانه ، تحت فشار نهادهای تهدیدكننده ، از جمله پارلمان ، به سرعت عمل كند و مطالبات آنها را پرداخت كند. این را نمی توان مسلم دانست زیرا وزارت ورزش خود ادعا می کند که هیچ پولی ندارد. شاید اینطور باشد و مانند استقلال و پرسپولیس بایستد.

ادامه مطلب کابوس ناتمام!

دومین؛ دو باشگاه پول دارند اما درآمد کسب می کنند. مانند جمعیت ، شما احتمالاً اطراف ندارید. افرادی که کارشان غر زدن است. اینکه آنها پول ندارند اما در واقع آنها پول دارند و فقط هزینه شما را می پردازند. به نظر می رسد استقلال و پرسپولیس یکسان هستند. چند هفته پیش ، وقتی از یکی از اعضای سابق هیئت مدیره استقلال ، میرشاد ماجدی ، در این باره پرسیدیم ، وی با بدبینی پاسخ داد و گفت: “من نمی دانستم باشگاه پول دارد یا نه! پول وجود دارد اما همه در محل کار هستند. می توان استدلال های خوبی برای این موضوع ارائه داد. استقلال سال گذشته رکورد درآمد را شکست ، با دریافت 1 میلیون دلار از فروش صیادمنش ، 600،000 یورو از فروش سید مجید حسینی ، 125،000 دلار از انتقال مامه تیام به باشگاه ترکیه ای ، 700000 دلار از لیگ قهرمانان و حدود 60 میلیارد دلار از اسپانسر. اینها همه درآمد نبودند و مطمئناً تعداد کمی بودند. اما حتی با این درآمد سنگین ، امیرحسین فتحی ، مدیرعامل وقت استقلال ، آنها به این بهانه به شفر پول ندادند تا اکنون مسائل استقلال را ایجاد کند. شاید کسی به او دستور داده باشد که بگوید پول ندارند. دقیقاً همین سیاست در پرسپو نیز اجرا شد لیس پرسپولیس گردش مالی تقریباً 70 میلیاردی از اسپانسر داشت و درآمد برای رسیدن به فینال آسیا سنگین بود. با این حال ، رهبران آن همچنان گفتند که هیچ پولی ندارند! به نظر می رسد که این یک سیاست واحد یک متولی است. رهبران در استقلال و پرسپولیس تغییر می کنند ، اما دوباره همان کار تکرار می شود و ناگهان لحظات مهمی زیر بالش های برنامه های پولی ظاهر می شود.

252 252

دکمه بازگشت به بالا