فرهنگ و هنر

حمایت‌ از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه نخبگان شاهد و ایثارگر

دومین رویداد ملی استارت آپ شهدا و ایثارگران به همت حوزه علمیه و ایثارگران و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه 28 دی ماه در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش یومیر، دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: برگزاری چنین همایش هایی نشان دهنده اهمیت استارت آپ ها در جامعه و نقش آنها در پیشرفت کشور است و از این طریق تمامی واحدها برای این استارت آپ مهم هستند. ” آنها متوجه می شوند. همه کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه برای اشتغال به استارت آپ نیاز دارند و از این طریق می توانند تا حدودی مشکلات اشتغال خود را حل کنند. نخبگانی که با توانایی ها و تحصیلات خود وارد استارتاپ ها می شوند، هدفشان ثروت اندوزی نیست، بلکه دغدغه رفع مشکلات کشور و رفع نیازهای اساسی جامعه را دارند.

عباسپور گفت: معاونت بهداشتی بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های نوپا در حوزه سلامت استقبال می کند و با دانش خود از کشور محافظت می کنند. حدود 3.5 میلیون نفر از بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات دریافت می کنند و این در حالی است که خدمات درمانی به حدود یک میلیون و 700 هزار نفر به صورت مستقیم ارائه می شود و روزانه بیش از 55 هزار جانباز و خانواده هایشان از خدمات درمانی استفاده می کنند.

معاون بهداشتی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از استارت آپ ها می خواهیم در حوزه های «ارتقای سلامت»، «تسهیل خدمات و آموزش» و همچنین «کاهش هزینه های درمان» مداخله کنند، امروز می توانیم متخصص ترین پزشکان خاورمیانه در کشور ما بیمارانی هستند که از کشورهای مختلف برای درمان به ایران سفر می کنند زیرا به توانایی های ویژه متخصصان ما پی برده اند. در زمینه تجهیزات پزشکی به تجهیزات پزشکی با بالاترین کیفیت نیاز داریم. برای مردم به ویژه شهدا.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نیز در این مراسم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های خلاقانه استارتاپ ها حمایت مادی و معنوی می کند. که توسط بنیادها و نیروگاه ها معرفی شده است. در سطح استان نیز با پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها، مراکز رشد و مراکز مرتبط در این حوزه ارتباط برقرار کرده ایم.

مدیرکل دفتر امور دانش پژوهان و شاهدان و تشکل های ایثارگران افزود: حمایت ها صرفاً مالی نخواهد بود و علاوه بر این حمایت اصلی، معرفی پروژه ها و صاحبان پروژه ها به مراکز رشد، دانشگاه ها و حتی مراکز مالی است. بنیاد شهید و امور ایثارگران». اعلام آمادگی کرده اند.
مهری در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه تفاهم نامه های منعقد شده با برخی مراکز ملی برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و طرح های نوپا، گفت: یکی از موضوعات مهمی که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد، اشتغال زایی است. و معرفی این عزیزان.” . اشتغال پایداری که بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش بینی کرده این است که باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم و طرح های راه اندازی را در دستور کار قرار دهیم.

دومین رویداد ملی «استارتاپ های شاهد و جانباز» با موضوعاتی چون فرهنگ، اطلاعات و مستندسازی در قالب نرم افزار، اپلیکیشن و بازی های رایانه ای، خدمات آموزشی، خدمات اداری در سازمان، سلامت، مراقبت از سالمندان و امور ایثارگران، امداد و نجات، گردشگری و هتل، بانک و بیمه، کشاورزی و دامپروری، اشتغال و مسکن برگزار شد.

در ادامه این رویداد تیم های حاضر طرح های بدیع خود را ارائه کردند و ایده ها و طرح ها مورد نقد و ارزیابی داوران قرار گرفت و در نهایت طرح های برتر معرفی و از برگزیدگان تجلیل شد. تینا اکبرزاده برای پروژه اسانس گل، حسین باباجانیان بیشه برای پروژه الگوریتم پایش سلامت سازه پل، کاوه دارابی برای پروژه بازیافت مواد معدنی چاه نفت، محمد طاهر خطی دیزآبادی برای پروژه لباس های آب درمانی، محمد رئوثزا لقمانی برای پروژه. طرح «مصنوعی»، سیده صفیه سیادت برای طرح «قند»، حسین بهبود برای طرح «سلامت فراصوت» و مهدی رحیمی ابوخیلی برای طرح «کپسول کود» برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا