اقتصادی

جهت‌گیری دولت عدالت‌محوری عملی است/تقدیر از اقدامات بانک مرکزی درکاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی

رئیس جمهور بر اجرای عدالت در همه ابعاد حکمرانی تاکید کرد و اظهار داشت: جهت گیری کلی دولت سیزدهم در همه حوزه ها بر اجرای عدالت است.

به گزارش یومیر، آیت الله دکتر. سید ابراهیم رئیسی امروز یکشنبه (5 تیر) در جلسه هیئت دولت، عید غدیر خم را به عنوان مهمترین توصیه مولای متقیان ملا علی بن ابیطالب (ع) به مقامات حکومتی تبریک گفت. و تاکید کرد: اجرای عدالت یکی از مهمترین موارد است. آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) یکی از تاکیدات همیشگی بر مقام ولی فقیه بوده است. جهت گیری کلی دولت سیزدهم از ابتدای تشکیل تا کنون این بوده که نظام اداری کشور را بیش از پیش به سمت عدالت سوق دهد.

رئیس جمهور اجرای عدالت در جامعه را امری دشوار دانست و بر آموزه های گرانقدر حضرت علی (ع) در این زمینه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: عدالت محوری در عمل مهم است و این اهمیت جز محقق نمی شود. در سایه تلاش و مبارزه

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش پایه پولی و کنترل نقدینگی در خرداد ماه، این اقدامات را مطرح کرد و بر لزوم تبیین این دستاورد تاکید کرد. مردم. : کنترل رشد نقدینگی یکی از عوامل کنترل تورم است، اما فراتر از آن باید توجه داشت که سیاست‌های اساسی دولت در حمایت از تولید نیز باید تقویت شود.

دکتر. رئیسی با اشاره به نزدیک شدن به جام جهانی قطر، توجه ویژه به مشکلات و مطالبات ملی پوشان را ضروری دانست و به وزارت ورزش دستور داد تا تمام تلاش خود را برای آمادگی و حضور موفق تیم ملی کشورمان انجام دهد. در این رویداد مهم

آیت الله رئیسی با تمرکز هرچه بیشتر بر تامین نیازهای تیم ملی، به وزارت ورزش و جوانان دستور داد مقدمات آماده سازی تیم ملی فوتبال را پیگیری کند تا بازیکنان بدون حضور در این عرصه بین المللی حضور یابند. هر نگرانی . .

رئیس جمهور حضور موفق دانش آموزان ایرانی در المپیک جهانی را امیدوارکننده خواند و ضمن تبریک این موفقیت ها گفت: سیاست دولت حمایت از ارتقای سطح علمی تمامی مدارس و دانش آموزان ایرانی به ویژه مدارس دولتی است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، این شورا را نهادی مبارک دانست که برای حفظ و حراست از «اسلام و جمهوریت» در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

دکتر. رئیسی افزود: این شورا در سال های پس از انقلاب اسلامی همواره نقش آفرین و مبتکر پاسداری از ارزش های محوری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
رئیس جمهور در ادامه به بحث “حفظ سواحل و ایمن سازی دریا برای حفظ جان گردشگران و مسافران” پرداخت و تصریح کرد: حتی مرگ یک نفر در دریا ناراحت کننده است و باید به نگرانی خانواده ها در این زمینه رسیدگی شود. . و سازمان مدیریت بحران برنامه ریزی برای ایمن سازی سواحل را تعیین کرد.

دکتر. رئیسی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت زنان تحصیل کرده و کاردان در مناصب رهبری تاکید کرد و گفت: دولت مردمی همواره به دنبال شایسته سالاری در عرصه رهبری است و از این رو زنان عزیز در این دولت نباید احساس کنند که در حاشیه هستند توانایی ها و اثربخشی آنها در نظر گرفته نمی شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در استفاده از نیروی انسانی شایستگی و کارآمدی انسانی ملاک است و امروزه بسیاری از بانوان کشورمان از صلاحیت علمی و کارآمدی بالایی برخوردارند و در صورت فرصت می توانند در عرصه های مختلف موثر باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا