عمومی

همتی: نقدینگی کنترل شده است

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر

عبدالناسر همتی در برنامه نظارت امشب برای شبکه Khabar با تشکر از مراقبت و مهربانی و پشتیبانی استاندار بانک مرکزی اظهار داشت: این میزان رشد در پایه پولی و رشد نقدینگی نشان دهنده کنترل و کاهش تورم است.

همتی اظهار داشت: ما کارهای مهمی و عمده را برای کنترل معاملات ریالی و ریالی شروع کرده ایم و معاملات به تدریج توسط بانک مرکزی کنترل می شود. ما به ازای هر 200 میلیون معاملات داریم امروز ما این حجم از درآمدها و معاملات را کنترل و کنترل می کنیم و تا پایان سال 7 ، سیستم جدیدی را برای نظارت ، کنترل و مدیریت خدمات بانکی راه اندازی می کنیم ، یعنی برای جلوگیری از گمانه زنی ، پولشویی و فرار مالیاتی.

وی گفت: در بازار ارز گرچه قیمت مناسب و قابل قبول نیست ، اما یکی از موفقیت های ما کنترل نرخ ارز بوده است زیرا اوضاع می توانست خیلی بدتر باشد.

وی گفت: “مهمترین کار بانک مرکزی کنترل تورم و تثبیت بازارهای پولی و ارزی است.”

رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با حفظ ارزش پول ملی گفت: حفظ ارزش پول ملی به تولید و رشد اقتصادی کشور برمی گردد و وقتی اقتصاد کشور تقویت شود ، پول به دست می آید. تقویت شده است. ” رشد صادرات و کنترل واردات خود باعث تقویت پول ملی می شود. از همه مهمتر ، ما همه اینها را ناشی از تورم می دانیم و اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم ، نمی توانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم.

همتی افزود: تورم هم می تواند به پول ملی صدمه بزند و هم می تواند منجر به فعالیت های سوداگرانه و غیرمولد شود. ما باید به کنترل تورم برگردیم و کنترل تورم به سیاست بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی برمی گردد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی هیچ تغییری اساسی در نرخ سود بانکی ایجاد نکرده و نرخ سود بانکی را کاهش نداده است. اکنون ما رشد سپرده های بانکی را داریم و هیچ سپرده ای از بانک ها خارج نمی شود ، فقط سپرده ها می توانند روان کاری متفاوتی داشته باشند.

همتی اظهار داشت: از ابتدا مخالف ارز 4200 تومانی بودم اما من تابع دولت هستم و دولت قصد دارد کارهای خوبی انجام دهد و می خواهد کالاهای اساسی را با قیمت مناسب به مردم برساند اما فکر می کنم اگر ما می تواند مشکل توزیع را حل کند و ما به طبقات پایین اختلاف می دهیم ، نتیجه مطلوب تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نام 250 نفر را که ارز را به دستگاه قضایی برگردانده اند ، عنوان کرد: “بسیاری از آنها معلول هستند و مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند. آنها یک دلار هم آورده اند و تولید کننده نیستند و 70 سال دارند. “” برخی از این 250 نفر با چندین نفر در ارتباط هستند.

همتی تأکید کرد: کارت ویزیت باید مطابق ضوابط و مقررات صادر شود و صادرکننده باید دارای مارک ، نام و آدرس باشد. حتی با کسانی که یک میلیون دلار را هم جمع کرده اند ، هنوز 20 میلیارد دلار ارز خارجی بازگردانده نشده است.

ویدئوی کامل گفتگو با رئیس بانک مرکزی در برنامه سود امشب:

دکمه بازگشت به بالا