اقتصادی

تامین آب فلات مرکزی اولویت دولت است/پیش‌بینی ۱۴ مصوبه برای فارس

یومیر / فارس وزیر نیرو اعلام کرد که یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم تامین آب فلات مرکزی ایران به طرق مختلف به ویژه اجرای پروژه های انتقال آب از خلیج فارس است.

علی اکبر محرابیان در حاشیه سفر به شهرستان کازرون روز پنجشنبه 21 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم تامین آب فلات مرکزی و استانهایی است که با کمبود آب در کشور مواجه هستند.

محرابیان با تأکید بر اینکه تامین آب سالم برای شرب ، صنعت و کشاورزی در دستور کار قرار می گیرد ، گفت: یکی از راه های مهم تامین آب مورد نیاز ، انتقال آب دریا به فلات مرکزی و استان های مختلف است.

وی با بیان اینکه با توجه به پیگیری های قبلی ، استان فارس یکی از اولین استان ها در تخصیص منابع برای اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس است ، گفت: پیدا کرده است.

المهرابیان یادآور شد که پروژه انتقال آب از خلیج فارس باید از طریق سه کریدور شرقی ، غربی و مرکزی انجام شود. وی گفت: “تا کنون ، هشت کنسرسیوم اعلام کرده اند که آماده انجام این پروژه هستند.”

وزیر نیرو همچنین پیش بینی 14 قطعنامه در صنعت آب و برق برای فارس در سفر استانی هیئت دولت را منتشر کرد و گفت: پس از اتمام این مصوبات ، آنها را در رسانه ها منتشر خواهیم کرد.

وی با اشاره به سفر خود به شهر کازرون گفت: متاسفانه روند اجرای پروژه های مختلف در این شهر بسیار کند است و سد ، پالایشگاه و بیمارستان نرگسی باید در روند اجرا تسریع شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد نرگسی به عنوان یکی از منابع آب شرب ، کشاورزی و صنعت در شهرستان کازرون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، از رایزنی با دست اندرکاران برای تسریع این پروژه خبر داد و گفت: سد در پایان سال آینده به مرحله زهکشی می رسد.

مهرابیان یکی از پروژه ها را اجرای شبکه آبیاری در قالب خط لوله اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز قرار بود سال آینده به اتمام برسد و علاوه بر تامین آب کشاورزی ، آب آشامیدنی نیز تامین شود.

وزیر نیرو در مورد بیمارستان کازرون با اشاره به شکایات مردم این شهر گفت: این پروژه بیش از 10 سال پیش آغاز شده و با پیگیری های دکتر عباسی نماینده محترم ، کار به انجام رسیده است. مدتی ادامه دارد. “

مهرابیان اجرای و تکمیل این بیمارستان را یکی از مصوبات سفر هیات دولت دانست و افزود: پالایشگاه کازرون یکی از پروژه هایی است که سالها پیش آغاز شده است و امیدواریم در ماه های آینده آماده بهره برداری شود. بر اساس پیمانکار و پیمانکار “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا