عمومی

ثبت جهانی هورامان تا پایان تیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

علی اصغر مونسان به نقل از میراث فرهنگی وزارت فرهنگ گفت: “انشا’الله با تلاش بیشتر ما می توانیم خبرهای خوب ثبت جهانی هورامان را پیش از پایان ماه جولای به مردم کردستان ارائه دهیم.”
وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی افزود: “کردستان در گذشته یک استان کم درآمد بود ، اما اکنون دیگر وجود ندارد ، اگرچه باید تأکید بیشتری بر این استان فرهنگی شود.”
80٪ اقامتگاههای بوم گردی کردستان در منطقه هورامان واقع شده است
وی گفت: بیش از 80 درصد اقامتگاه های بوم گردی استان در منطقه هورامان تعریف شده است. پویا طالبان ، مدیر پایگاه چشم انداز فرهنگی و تاریخی ملی هورامان.
وی افزود: “ساخت پایگاه هورامان از سال 1995 آغاز شد و طی 5 سال گذشته ، تمام فعالیت های ما با ثبت جهانی این منطقه مطابقت داشته است.”
قربان طالب نیا با بیان اینکه این فعالیت ها در سه زمینه آموزشی ، پژوهشی و مطالعات مردم شناسی انجام شده است ، افزود: در کار آموزشی سعی می کنیم با همکاری و کمک مردم گام های مهمی برای معرفی منطقه برداریم.
60 نظرسنجی درباره هورامان انجام می دهد
مدیر پایگاه چشم انداز فرهنگی – تاریخی ملی هورامان ادامه داد: در پنج سال گذشته 60 تحقیق مربوط به هورامان در تحقیقات انجام شده است. این فعالیتها بر اساس ظرفیت گردشگری منطقه است. “
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 7800 ساختمان در 40 روستای استان ایجاد شده است ، گفت: “یکی از نقاط قوت ما در ثبت جهانی هورامان تهیه نقشه برداری سه بعدی بود.” “مرمت 45 ساختمان و هفت مسجد در منطقه هورامان از دیگر فعالیت های انجام شده در این منطقه است.”
“بعد از آقای سفر مونسان به منطقه هورامان در سال 1998 ، حمایت عمومی از روند ثبت جهانی را افزایش داد. “
اشتغال 75 کرد در 23 استراحتگاه بوم گردی
سعید سجادی ، رئیس انجمن اقامتگاه های بوم گردی در استان کردستان نیز گفت: در حال حاضر 23 اقامتگاه بوم گردی فعال در کردستان وجود دارد که برای 75 نفر در استان اشتغال زایی کرده است. “اولین اقامتگاه بوم گردی به طور رسمی در سال 1996 افتتاح شد ، و اکنون تعداد واحدهای بوم گردی طی یک دوره چهار ساله به 23 واحد رسیده است. “

دکمه بازگشت به بالا