عمومی

آیا ۲۰۲۱ سال اعلام جهانی پایان کرونا خواهد بود؟

ممکن است سال 2021 سال نابودی اپیدمی کرونا نباشد ، اما مطمئناً در پایان سال جاری پیشرفت قابل توجهی از نظر کنترل و کنترل اپیدمی در جهان در جهانی وجود دارد که همه شهروندان از دسترسی برابر و معتبر برخوردارند. داروها و واکسن ها دارند.

به گزارش یومیر ، این روزنامه شهروند وی نوشت: “واکسن وارد شده است.” چند روز قبل از شروع سال 2020 ، اپیدمی کشنده کوید -19 آغاز شد و چند روز قبل از آغاز سال 2021 ، واکسیناسیون علیه اپیدمی جهانی آغاز شد. در اوایل سال 2020 امید به بازگشت به زندگی عادی در جمعیت جهان در حال کاهش است. امروز ، در آستانه سال جدید ، امید به بازگشت زندگی روزمره قبل از کرونا به زندگی بشر هر لحظه با تزریق هر واکسن افزایش می یابد. اگرچه میزان شیوع و مرگ و میر در جهان هنوز زیاد است ، نتایج مثبت حاصل از واکسن های جدید و سرعت بالای تهیه و توزیع واکسن ، حداقل در برخی از کشورهای جهان ، امید بیشتری به مردم برای پایان دادن به این موذیانه داده است اپیدمی. علاوه بر این ، هنگامی که چهره های مشهور بهداشتی و سازمان های بهداشت جهانی با آغاز واکسیناسیون هشدارهای ناامیدکننده ای در مورد ابعاد فاجعه بار بیماری Covid-19 در اوایل اپیدمی صادر کردند ، در حال حاضر همان ارقام شناخته شده پیش بینی های امیدوار کننده یک اپیدمی را دارند.

بیل گیتس ، یکی از اولین کسانی که نسبت به اپیدمی کرونا هشدار داد ، اکنون معتقد است که همه گیری سلامتی ناشی از این اپیدمی در بهار 2021 پایان می یابد. در مصاحبه با NBC ، گیتس گفت که میزان بیماری و مرگ و میر در بهار 2021 به طور قابل توجهی کاهش می یابد و حتی فرصتی برای بازگشت به زندگی عادی وجود دارد. با این حال ، گیتس معتقد است که وضعیت 4 تا 50 ماه آینده جهان به دلیل شروع زمستان مبهم خواهد بود ، هرچند همه چیز قبل از پایان سال 2021 به حالت عادی باز خواهد گشت. نباید فراموش کرد که پیش بینی های گیتس معمولاً به طرز عجیبی دقیق هستند. وی در سال 2015 نسبت به احتمال شیوع ویروسی که از طریق هوا و از طریق تماس با افراد آلوده قابل انتقال است هشدار داد. گیتس همچنین در اواسط سپتامبر سال 2020 پیش بینی کرد که واکسن Pfizer اولین واکسنی است که در دسترس عموم قرار می گیرد. وی به CNBC گفت: “من فکر می کنم حداقل در ماه دسامبر یا ژانویه به دو یا سه واکسن دسترسی خواهیم داشت.” مرحله سوم آزمایش واکسن در حال حاضر در حال انجام است و تنها واکسنی که عملکرد خوبی داشته است واکسن Pfizer است.

آنتونی فاوسی ، شخصیت دیگری که در طی این اپیدمی به دلیل اطلاعات خود در مورد این بیماری ، روند درمان و ساخت داروها به شهرت جهانی رسید ، اخیراً قول داده است که اگر روند واکسیناسیون به خوبی پیش رود ، تا پایان تابستان 2021 ، امنیت در جامعه ایجاد می شود. و تا پایان سال 2021 ، شرایط زندگی عادی خواهد بود. حداقل در آمریکا. فاوسی معتقد است پیش بینی صحت این پیش بینی به تعداد آمریکایی هایی که مایل به واکسیناسیون هستند بستگی دارد. اگر تا اواسط سال نو 75 تا 80 درصد آمریکایی ها واکسینه شوند ، ایالات متحده یک ماه بعد شاهد ایمنی خدمه خواهد بود. اگر میزان واکسیناسیون کمتر از این باشد ، یعنی. حدود 40 تا 50٪ ، رسیدن به این سطح ایمنی بیشتر طول می کشد.

دکتر. لری کاری ، بنیانگذار و مدیر مرکز پیشگیری Covid-19 ، شبکه ای که برای انجام آزمایشات بالینی گسترده بر روی واکسن های احتمالی ایجاد شده است ، معتقد است که واکسن کرونا می تواند روند شیوع بیماری را تغییر دهد و به همه افراد فرصت بازگشت به زندگی عادی را بدهد. به رسمیت شناختن کوری می گوید: “من خوش بین هستم که در تعطیلات زمستانی 2021 می توانم با نوه هایم اسکی کنم.”

سازمان بهداشت جهانی نیز با توجه به وضعیت تولید و توزیع واکسن ، نسبت به سال آینده خوش بین است. طبق گفته این سازمان ، تا اواسط سال 2021 ، سازوكار كواكس مقدار كافی واكسن را در سازوكاری كه دوز مورد نیاز آنها را به موقع سفارش داده است ، به تمام كشورهای عضو تحویل می دهد. طبق گفته این سازمان ، تمام اعضای كواكس دوزهای كافی برای واكسین كردن 20٪ از جمعیت خود تا پایان سال 2021 و دوزهای كافی برای سایر افراد تا سال 2022 دریافت خواهند كرد. رئیس سازمان بهداشت جهانی ، تادروس آدنوم ، این روند را “اخبار شگفت انگیز و یک موفقیت بزرگ در سلامت جهانی “:” اکنون زمان صلح است ، زیرا پایان همه گیری چشم اندازی است که پیش روی ما قرار دارد ، اما ما باید مراقب باشیم و از بیماری همه گیر دفاع کنیم. ” برای حفظ.

با وجود همه این پیش بینی های امیدوارکننده ، ممکن است سال 2021 سال از بین بردن اپیدمی کرونا نباشد ، اما در پایان سال جاری یک پیشرفت مثبت قابل توجه در کنترل جهان وجود خواهد داشت ، البته در جهانی که همه شهروندان برابر هستند. به داروها و واکسن های معتبر و م accessثر دسترسی داشته باشید. در اینجا چند نمونه از وقایع احتمالی در سال 2021 در زمینه مدیریت اپیدمی کرونا وجود دارد.

روش های درمانی جدید برای Covid-19

آنچه از ابتدای اپیدمی مشخص شد این بود که Covid-19 فقط یک بیماری تنفسی ساده نبود. این ویروس می تواند اعضای مختلف بدن را تحت تأثیر قرار داده و درمان را به یک فرآیند چالش برانگیز تبدیل کند. با این حال ، پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده است ، که پیش بینی کارشناسان در سال 2021 است. سازمان غذا و داروی آمریکا تاکنون دارویی را برای درمان بیماری عروق کرونا قلب تأیید کرده است: RemedSiver ، که می تواند زمان بهبودی در بیمارستان را کوتاه کند. در همان زمان ، تحقیقات زیادی برای آزمایش توانایی سایر داروهای ضد ویروسی در جلوگیری از تکثیر ویروس در بدن در حال انجام است ، به گفته استن ورموند ، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ییل ، ​​برخی از آنها موثرتر از RamedSiver هستند. به گفته ورموند ، ده ها هزار داروی ضد ویروسی در جهان وجود دارد و به احتمال بسیار قوی یکی از آنها از RemedSior قدرتمندتر است. داروهای آنتی بادی مونوکلونال که پاسخ ایمنی بدن به بیماری را تقلید می کنند از دیگر گزینه هایی است که برای درمان Covid-19 در نظر گرفته می شود و در برخی موارد ، سازمان غذا و دارو حتی استفاده اضطراری آن را نیز تأیید کرده است. سایر داروها نیز در دست بررسی است و کارشناسانی مانند ادیث پارکر ، رئیس دانشگاه آیووا امیدوارند که در صورت اثبات موثر بودن ، به زودی در دسترس عموم قرار گیرند.

درمان های م Moreثرتر

تکنیک های درمانی برای بیماران مبتلا به Covid-19 سال آینده تکامل می یابد ، زیرا متخصصان و پزشکان قبلاً از روند درمان 2020 تجربه ارزشمندی کسب کرده اند. به عنوان مثال ، پزشکان اکنون می دانند که تجویز داروهای ضد ویروسی از همان ابتدا سودمندتر از زمانی است که فرد به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است. این از بدتر شدن بیماری جلوگیری می کند. یافتن راه های جدید برای دستیابی بهتر به داروهای Covid-19 یکی دیگر از موضوعاتی است که مسئولان در سال جدید روی آن تمرکز خواهند کرد. استفاده از روش های درمانی مداخله ای مانند آنتی بادی های مونوکلونال نیاز به ایجاد مراکز تزریق داروهای خاص در بیمارستان ها و مراکز درمانی دارد ، زیرا این روش درمانی کمی پیچیده تر از بلعیدن چند قرص یا زمان بیشتری برای تزریق واکسن یا سرم است. به گفته لوئیس آستروسکی زینر ، متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی UTHelt در هوستون ، تگزاس ، روزی نیست که پزشکان دارویی را برای بیمار کوید 19 تجویز کنند که داروخانه برای هر بیمار تولید خواهد کرد.

پزشکان از هر زمان دیگری آمادگی بیشتری دارند

از ابتدای اپیدمی ، علاوه بر افزایش دامنه داروها ، بهبود روند مراقبت و معالجه بیماران قادر به کاهش تعداد کلی مرگ و میرها بود ، اساساً به این دلیل که فعالان بهداشت مهارت بیشتری در کمک به بیماران داشتند. به عنوان مثال ، هنگامی که یک بیمار کرونا به درمان تنفسی نیاز دارد ، ونتیلاتور آخرین مرحله است. درمانگران روشهای مختلفی مانند خواباندن بیماران روی شکم برای توزیع بهتر اکسیژن در بدن را ایجاد کرده اند. استفاده از ماسک و لوله های بینی برای اکسیژن رسانی نیز جایگزین روش پیچیده استفاده از فن شده است. به گفته استراوسکی زینر ، پزشکان تکنیک های اکسیژن رسانی با حداقل تهاجم را توسعه داده اند که سال آینده پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

تست سریعتر

در اواسط ماه دسامبر ، سازمان غذا و دارو نوع جدیدی از آزمایش عروق کرونا را تأیید کرد که نیازی به تجویز پزشک ندارد ، می تواند در خانه انجام شود و در عرض چند دقیقه نتیجه مشخص خواهد شد. از ابتدای اپیدمی ، متخصصان بهداشت و درمان بر ایجاد یک روش آزمایشی ارزان و سریع تمرکز کرده اند و اکنون بسیاری پیش بینی می کنند که این روش در سال 2021 محقق خواهد شد زیرا مدل های بیشتری از این روش آزمایش طراحی شده و در مرحله آزمایشات بالینی هستند. پزشکان تأکید می کنند که برای کنترل همه گیری ، آزمایش باید ارزان ، سریع و جامع باشد ، فقط در این صورت قرنطینه افراد آلوده به درستی انجام می شود و اکنون امید بیشتری برای پیاده سازی این روش وجود دارد.

واکسن بزنید و داستان را ادامه دهید

پیش بینی می شود تا اواسط سال 2021 مقدار کافی از واکسن در دسترس همه نیاز به واکسیناسیون کرونا قرار داشته باشد. اتفاقی که ممکن است به تدریج از تأثیر اپیدمی بکاهد. محققان همچنین امیدوارند که بتوانند در چند ماه اول سال 2021 پاسخی برای س questionsالات اصلی در مورد واکسن های جدید پیدا کنند ، از جمله اینکه واکسن چه مدت دوام می آورد و آیا واکسن از شیوع ویروس جلوگیری می کند. علی رغم همه این وقایع مثبت ، نباید فراموش کرد که برای رسیدن به پناهگاه امن همه گیری هنوز مسیری طولانی در پیش است و تا زمانی که اکثریت جمعیت جهان واکسینه نشوند خطر از بین نمی رود. در نتیجه ، پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و شستشوی منظم دست نباید در سال جدید فراموش شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا