عمومی

جام جهانی قطر و فرصت‌های بی‌شمار/ بوشهر میزبان گردشگران شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – علی اکبر قیصری: ماه های زیادی تا جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و تکلیف تیم ها برای صعود به این رقابت ها تا حدودی مشخص شده است.

علاوه بر تدارکاتی که کشورهای سنگ نورد برای این مسابقات انجام داده اند، کشور میزبان سال هاست که خود را برای میزبانی از تیم های سنگنوردی آماده می کند و نفراتی را از نقاط مختلف دنیا برای این مسابقات آماده می کند.

استان بوشهر نزدیک ترین نقطه به قطر است و بسیاری از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت زمین های جام جهانی از طریق استان بوشهر به قطر صادر شده است.

این محله فرصت بسیار خوبی برای بوشهر است تا بتواند بخشی از نیازهای کشور میزبان را تامین کند و یکی از استان های مقصد ایران برای گردشگران خارجی در جام جهانی محسوب شود.

استان های میزبان را انتخاب کنید

معاون اول رئیس جمهور چند روز پیش دستور داد «شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی هر چه سریعتر مشکلات زیرساختی و اقامتی در جزایر ایرانی از جمله کیش که پذیرای گردشگران خارجی در جام جهانی است، برطرف شود».

وی گفت: نقشه راه عملیاتی همکاری ایران و قطر برای میزبانی جام جهانی تکمیل و امضا شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: شش استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش، قشم را پیش بینی کردیم. و بندرعباس به عنوان مقصد سفر تماشاگران به جام جهانی قطر.”

با این شرایط می توان گفت برخی از استان ها با این حرکت به سمت توسعه پایدار، اشتغال و حتی کاهش بیکاری در جامعه برای مدتی با جذب گردشگر خارجی و صنعت گردشگری پیش خواهند رفت.

جام جهانی قطر و فرصت های بی شمار/ بوشهر میزبان گردشگران

نام بوشهر را از هاست حذف کنید

اما بر چه اساسی نام بوشهر از صحبت های مسئولان ارشد کشوری به مقصد تماشاگران جام جهانی قطر حذف شده است؟ آیا بوشهر زیرساخت مناسبی برای جذب حداقل گردشگر نداشت؟

استان بوشهر در حوزه صنایع دستی رشد خوبی داشته اما در جذب گردشگر، ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های مناسب پیشرفتی نداشته است تا جایی که حتی سخنان معاون سابق امور عمرانی دولت بوشهر «هماهنگی سفارت ایران و دوحه قطر. وی گفت: گردشگری 2022 در پایان سال 2020 با همکاری شهرداری دوحه آغاز می شود.

متاسفانه از ظرفیت شهرهای ساحلی آن در استان بوشهر برای جذب گردشگر به درستی استفاده نمی شود و عوامل مختلفی در این بی توجهی تاثیرگذار است.

در واقع مسئولان ارشد استانی تلاشی برای رونق گردشگری در بخش خصوصی نداشتند و این روند ادامه پیدا کرد، بنابراین بوشهر به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های مختلف از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مناسب عقب‌ماند.

شاید حمایت عملی تری از آژانس های مسافرتی و هتل داران لازم بود تا متولیان گردشگری از سرمایه گذاری و مشارکت در این حوزه منصرف نشوند و فعالانه تر از گذشته برای ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری در بوشهر تلاش کنند.

وظیفه اصلی مقامات ارشد استانی تهیه سند چشم است انداز ایجاد زیرساخت های مناسب و معرفی جاذبه های گردشگری بوشهر برای ترغیب گردشگران خارجی برای سفر به استان برای افزایش تعداد گردشگران چندین سال به طول انجامید.

بوشهر یکی از مقاصد گردشگری جام جهانی خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در این خصوص گفت: با پیگیری های مکرر با وزارت متبوع و اعلام آمادگی برای تامین زیرساخت ها و حضور گردشگران، بوشهر یکی از مقاصد گردشگری خواهد بود. مسافر جام جهانی قطر.

اسماعیل سجادی منش افزود: از نظر مسافت کمترین مسافت را با قطر داریم و با رایزنی و حل موضوع سوخت یارانه ای کشتی های کروز، این شناور به زودی در مسیر بوشهر – قطر و بالعکس آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با دو شرکت هواپیمایی برای جابجایی مسافران از بوشهر به قطر و بالعکس انجام شده است و این شرکت هواپیمایی قبل از شروع جام جهانی فعال می شود.

جام جهانی قطر و فرصت های بی شمار/ بوشهر میزبان گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و هنر و صنایع دستی استان بوشهر، بوشهر را یکی از مقاصد گردشگران جام جهانی قطر دانست.

وی تاکید کرد: با اعلام برنامه در راستای چگونگی منتقل کردن و اسکان گردشگران در این استان در بازی های جام جهانی، این مهم مورد قبول و پذیرش معاونت گردشگری و مدیرکل توسعه گردشگری وزارت امور خارجه در وزارتخانه مربوطه قرار گرفته است.

به جرأت می توان گفت که برنامه ثروتمند مسئولان در جذب گردشگر ضعیف عمل کردند تا جایی که استان بوشهر با این ظرفیت بزرگ از سوی گردشگران و تماشاگران قطری از نمایشگاه بریده شد.

اینکه امروز استان بوشهر علیرغم داشتن ظرفیت مناسب و نزدیک به قطر تنها به دلیل نداشتن زیرساخت ها و برنامه های مناسب نمی تواند به جذب گردشگر در جام جهانی قطر کمکی بکند، فرصت بزرگی است که شاید هرگز به آن دست نیابد. مدتها پیش بینی و پشیمان شد. ادامه می دهد.

مسئولین حذف نام بوشهر به عنوان مقصد تماشاگران جام جهانی قطر در سخنانی آره مسئولان ارشد کشور را باید تلنگر قوی دانست و در فرصت باقی مانده تمام تلاش خود را برای جذب گردشگر بیشتر برای حفظ نام بوشهر انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا