اجتماعی

تولید ۴ میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور

رئیس انستیتو پاستور ایران از تولید یک میلیون دوز واکسن قبل از پایان خرداد و 3 میلیون دوز قبل از پایان ماه سپتامبر در صورت دریافت مجوز خبر داد.

به گزارش یومیر دکتر. علیرضا بیگلری ، در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران و کوبا در دانشگاه علوم پزشکی بابل ، گفت: به دنبال شروع بحران کووید 19 در ایران ، موسسه پاستور تشکیل ملی تشخیص ملی کوید 19 شبکه ها و در حال حاضر بیش از 300 آزمایشگاه در سراسر کشور دارد. “آنها می توانند تشخیص آزمایشگاهی Covid 19 را با راهنمایی و تمرکز از انستیتو پاستور ایران انجام دهند.

بیگلری اعلام کرد: پس از راه اندازی سیستم تشخیص کووید 19 در کشور و آماده سازی زمینه تولید کیت های داخلی برای انستیتو پاستور ایران ، در اواسط بهار 1399 ، جهاد علمی دیگری برای تولید واکسن وارد کشور شد ، و واکسنهای بیشتری در انستیتوی پاستور ایران طراحی و شروع به کار کردند. .د

وی افزود: در راستای تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر داشتن واکسن مشترک با یکی از برترین شرکت های تولید کننده واکسن در جهان و با توجه به همکاری موسسه پاستور با کوبا به مدت دو دهه ، تصمیم بر این شد که واکسن های مشترک طراحی و تولید شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه این واکسن نوعی واکسن نوترکیب است که دارای پیچیدگی کم و بسیار مثر است ، گفت: این موضوع در کوبا در آزمایش 1 و 2 و در فاز 3 در کوبا در سال 45 ثابت شده است. هزاران داوطلب مورد آزمایش قرار گرفتند و نشان داده شد که این واکسن بسیار م effectiveثر و بی خطر است.

بیگلری اعلام کرد: در ایران کار در اصفهان در تاریخ 26 مه 1400 آغاز شد و در محاکمه 3 یا آخرین مرحله واکسن ، هدف قرار دادن 24000 هموطن در هشت شهر کشور (اصفهان ، زنجان ، همدان ، کرمان ، یزد ، بندرعباس ، بابل و ساری) تا کار خود را شروع کنند.

وی گفت: تقریباً بیش از نیمی از 24000 نفری که قرار بود در این مطالعه شرکت کنند اولین تزریق را انجام دادند. “این تنها واکسن نوترکیبی است که به Covid متصل شده و تنها واکسنی است که خود گزارش می شود.” یکی از ابزارهای بسیار خوب در کشور برای کنترل Quid 19 خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران اذعان داشت: “تا پایان ماه ژوئن ، یک میلیون دوز از این واکسن آماده می شود. با دریافت مجوز ، می توانیم 3 میلیون دوز دیگر را تا پایان ماه سپتامبر تولید کنیم.”

واکسن جدید موسسه پاستور برای تکنیک باز در پرتو جهش های بیماری کرونا

به گزارش وبدا ، رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: خوشبختانه چندین واکسن آزمایش حیوانات در این موسسه تکمیل شده و یکی از این واکسن ها در مدت زمان بسیار کوتاهی بخشی از یک آزمایش بالینی است.

بیگلری گفت: عملکرد واکسن جدید موسسه فناوری پاستور این است که تاکنون به چهار کشور آمریکا ، انگلیس ، روسیه و چین محدود شده است و ایران پنجمین کشور دارای این فناوری است.

وی گفت: ویژگی دیگر این واکسن جدید این است که اگر جهش های جدیدی در ویروس کووید رخ دهد ، واکسن می تواند در مدت زمان کمتر از دو هفته خیلی سریع بازسازی شود تا جهش های جدید خنثی شود.

بیگلری با اشاره به اینکه بیشتر واکسن ها نیاز به بازسازی در جهش های ویروسی کرونا دارند ، گفت: “هم واکسن جدید مرکز و هم واکسن مشترک بین ایران و کوبا می توانند جهش های آینده را خنثی کنند.”

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: محل تزریق واکسن ایران کوبا در بابل نتیجه تفکر هوشمندانه و پشتکار عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و تلاش همه همکاران دانشگاهی است که انجام شده است با امکانات و برنامه ریزی خوب. “آنها گفتند.

هیچ عارضه جانبی واکسن ایران و کوبا در این کشور گزارش نشده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی در وزارت بهداشت از عدم وجود عوارض در هموطنان دریافت کننده واکسن ایران – کوبا خبر داد.

دکتر. محمدمهدی گویا در حاشیه بازدید از محل تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: یکی از مدرن ترین واکسن های جهان در حال آزمایش است و تاکنون بیش از 12000 نفر تحت آزمایش تزریق قرار گرفته اند در هشت شهر ، حتی یک عارضه در این فرد گزارش نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های ارتباطی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز روند نزولی چهارمین قله بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کشور گفت: خوشبختانه تعداد موارد در حال کاهش است ، اما این کاهش نگرانی های ما را کاهش داد. بگذارید وضعیت ما پایدار باشد.

وی ادامه داد: مهمترین ابزار در این دنیا برای مقابله با این بیماری واکسیناسیون است و تا زمانی که جمعیت 70٪ کل کشور را واکسینه نکنیم نمی توانیم از کنترل بیماری در کشور اطمینان داشته باشیم.

گویا گفت: “وقتی نمونه های جدید ویروس در جهان شناسایی شود ، هر یک از آنها باعث نگرانی بیشتر در جهان می شود زیرا این گونه های جدید ممکن است از ویژگی های بیشتری برخوردار باشند ، بنابراین به آنها گونه های نگران کننده می گویند.”

رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی وزارت بهداشت افزود: “جهش های جدید ویروس کرونا با قدرت انتقال بالا در مقایسه با ویروس اصلی مشخص می شود و جهش های جدید نیز ممکن است در برابر واکسن مقاوم باشند و ممکن است واکسن نیز باشد. بر آنها موثر نباشد. “

وی افزود: خوشبختانه واکسن تولید شده توسط انستیتو پاستور به گونه ای است که می تواند در برابر گونه های جدید مقاومت کند و حتی در برابر جهش های آینده که می تواند به سرعت تولید مجدد شود و واکسن اصلاح شود تا گونه جدیدی تولید شود. همچنین پوشش دهید.

گویا خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که واکسن به تنهایی از بروز همه گیری جلوگیری نمی کند و علاوه بر واکسیناسیون ، افراد باید نکات بهداشتی را که تاکنون توصیه شده است نیز رعایت کنند و به ویژه این اجتماعات و گردهمایی ها را مدیریت کنند تا ، انشالله میشه قاشق. “هیچ اتفاق جدیدی نمی افتد.

گویا با اشاره به اینکه نگرانی های ما درباره بیماری کووید 19 همچنان وجود دارد ، گفت: “ما هنوز قله چهارم را به پایان نرسانیم و افزایش مسافرت ، ترافیک و تجمع ها نگران کننده است.”

سرانجام رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: اگر در شرایط فعلی نکات بهداشتی رعایت نشود ، احتمال بازگشت بیماری بسیار زیاد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا