علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

متوقف شدن خط تولید واکسن‌های ایرانی کرونا

متوقف شدن خط تولید واکسن‌های ایرانی کرونا

یکی از اعضای کمیته واکسیناسیون کرونا با اشاره به توقف خط تولید واکسن‌های ایرانی کرونا گفت: در صورت عدم مصرف دلیلی برای تولید وجود ندارد. اما تولیدکنندگان این توانایی را دارند که به محض ثبت سفارش واکسن، تولید را از سر بگیرند.

وی در خصوص آخرین اخبار از روند مطالعاتی دو واکسن ایرانی کرونا گفت: واکسن MRNA هنوز در مرحله اخذ مجوز برای ورود به مرحله بالینی است. واکسن آدنوویروس انستیتو پاستور هنوز پرونده خود را به سازمان غذا و دارو ارسال نکرده است.

وی درباره میزان موجودی واکسن کرونا در کشور توضیح داد: میزان موجودی آن مناسب است و بیش از 40 میلیون دوز واکسن کرونا در انبار استراتژیک داریم. در صورت نیاز به انجام فرآیند واکسیناسیون گسترده مشابه آنچه در ماه های گذشته رخ داد، ذخیره خوبی داریم و از طرفی زیرساخت های تولید به شرایط بسیار خوبی رسیده است و دیگر چالشی در این زمینه نخواهیم داشت. این زمینه.

قانعی با اشاره به توقف خط تولید واکسن های ایرانی گفت: در صورت عدم مصرف دلیلی برای تولید وجود ندارد. اما تولیدکنندگان این توانایی را دارند که به محض ثبت سفارش واکسن، تولید را از سر بگیرند.

وی در خصوص تاریخ انقضای واکسن های ذخیره شده کرونا گفت: مجموعه ای از واکسن های ایرانی و خارجی داریم که طبق قانون تاریخ انقضای هر واکسنی که تولید می شود روی آن درج می شود و در صورت وجود مشکل تاریخ انقضا، مجاز است. ترخیص آن از انبارها صادر نمی شود.

عضو کمیته واکسیناسیون کرونا درباره پیش بینی خود از وضعیت کرونا در ماه های آینده گفت: فکر می‌کنم تا شهریور ماه مشکلی نخواهیم داشت، اما ممکن است با شروع فصل پاییز و شیوع آنفولانزا ، کرونا نیز افزایش خواهد یافت.

قانعی افزود: در خصوص برنامه های جدید واکسیناسیون دوزهای تقویتی باید از کل دنیا شواهد جمع آوری شود تا نتایج سایر کشورها از تزریق دوم تقویت کننده دیده شود. علاوه بر نوع ویروس در گردش، میزان شیوع آن و غیره، همگی در تصمیم گیری در مورد تزریق دوزهای یادآوری واکسن موثر هستند.

منبع: /https://doctor-news.ir/2608

دکمه بازگشت به بالا