اجتماعی

تمرکز ویژه پلیس بر کاهش دسترسی به مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تشریح راهکارهای اولویت بندی پلیس و خواستار توجه ویژه به کاهش دسترسی به مواد مخدر شد و گفت: در حال پیگیری شناسایی و دستگیری عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر و ترانزیت هستیم.

به گزارش یومیر ، سرهنگ مجید کریمی وی با استناد به برنامه های ستادی مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر ، وی گفت: “به غیر از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر ، ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز هر ساله برنامه های ویژه ای را دنبال می کند ، اما امسال به دلیل شیوع تاج ویروس.” به عنوان مثال ، تخریب مواد مخدر فقط به چند استان محدود می شود ، بنابراین در روزهای آینده فقط تعداد معدودی از استانها داروهای مسکن را حذف می کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تشریح اقدامات پلیس در مبارزه با مواد مخدر گفت: “در سال 2009 ، 813000 کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس کشف شد. البته این اکتشافات فقط مربوط به اقدامات و عملکرد سیاست مبارزه با مواد مخدر ناجا است.” کشف تریاک در سال 1998 در مجموع 950،000 کیلوگرم بود و تریاک در صدر لیست ناجا قرار داشت.

وی گفت: “ما در راه مبارزه با مواد مخدر به خانواده های شهدا و جانبازان تعظیم می کنیم.” “با توجه به اینکه بزرگترین تولید کننده مواد مخدر ، افغانستان ، در همسایگی ما وجود دارد ، در این منطقه با مضرات مختلفی روبرو هستیم.” براساس گزارش ها ، سالانه به طور متوسط ​​10،000 تن مواد مخدر در افغانستان رشد و تولید می شود که بیشتر آنها مورفین و هروئین است و به کشورهای اروپایی و غربی منتقل می شود.

کریمی با بیان اینکه ما در مبارزه با مواد مخدر جدی و مصمم هستیم ، افزود: تمرکز بر کاهش دسترسی به مواد مخدر در کشور یکی از اولویت های اصلی ما است. از طرف دیگر ، ما با اجرای برنامه های مختلف دستگیری عوامل اصلی قاچاق و ترانزیت آن و برخورد با خرده فروشان را دنبال می کنیم.

وی افزود: “دستگیری مهمترین قاچاق مواد مخدر یکی از راهکارهای جدی پلیس است ، بنابراین در سال 1998 ، 170 عنصر اصلی و قاچاقچی درگیر در عملیات پلیس و اطلاعات و در تعامل با دیگر پلیس های ویژه مانند مرزبانی بودند.” پلیس اطلاعات و امنیت ناجا را شناسایی و دستگیر کردیم.

کشف بیش از 266 هزار کیلوگرم مواد مخدر در بهار امسال

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نتایج در سه ماهه اول امسال ، پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال 266 هزار و 174 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است. داشته است.

کریمی اضافه کرد: “سال گذشته ، بیشتر تمرکز بر روی امکانات و عملیات ما و کشف 71٪ مواد مخدر در حاشیه های شرقی و شرقی کشور حاصل برنامه ویژه رئیس ناجا بود.” پس از اجرای این استراتژی ، موفقیت های بسیاری در زمینه کشف مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری به دست آمده است که از این تعداد 69 درصد مربوط به این حوزه بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اجرای طرحی برای پاکسازی مناطق آلوده به موادمخدر ، خرده فروشان و معتادان به مواد مخدر اظهار داشت: در سال 1998 در کلانشهرهایی مانند تهران و استانهای دیگر مناطق خاصی پیگیری و پاکسازی شدند. اجرا شده است ” شوش ، هرندی ، دروازه غار و غیره باعث رضایت مردم و مسئولان شده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای پروژه هایی مانند قاچاق مواد مخدر ، قاچاق خرده فروشی و غیره با جدیت ادامه دارد ، تصریح کرد: برنامه های عملیاتی پلیس با سایر برنامه ها بسته نشده و ما با قدرت و قدرت برنامه های خود را اجرا خواهیم کرد.

کریمی با استناد به اقدامات پیشگیرانه و اجتماعی پلیس در مبارزه با مواد مخدر ، کریمی گفت: “ما برای پاک کردن مناطق اطراف مراکز آموزشی و مدارس ، طرحی مانند” شادابی “را دنبال کرده ایم.”

وی افزود: جدا از اجرای این پروژه ، از اواسط سال 1997 براساس اخبار دریافتی از مسئولان مورد اعتماد و مردمی ، 2 هزار امتیاز از مناطق مختلف متمرکز شده است ، بنابراین با پوشش مکان های خاص در شهرهایی مانند پارک ها ، مراکز تفریحی ، مراکز تجاری. ” و ما در مجامع عمومی ، پایانه ها و گاراژها بیش از 10 تن مواد مخدر کشف کردیم.

به گزارش وب سایت خبری پلیس ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به آموزش چهره به چهره بیش از 3.3 میلیون شهروند برای افزایش آگاهی ، اظهار داشت: تهران و برخی استانها برای مشاوره و کمک به مردم و حتی مصرف کنندگان مواد مخدر راه اندازی کرده اند. باید برای دریافت مشاوره و آگاهی عمومی به این مراکز مراجعه کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا