اقتصادی

تسهیلات ویژه برای واردکنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی

معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزیر کشور از تصویب و ابلاغ سیاست های توسعه صادرات و مدیریت واردات خبر داد و گفت: این مصوبه شامل امکانات مناسب برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه است.

به گزارش یومیر ، به نقل از شاتا ، سید مهدی نیازی در نشست هم اندیشی اتاق بازرگانی و گروهی از صادرکنندگان که همزمان با بازگشایی مجازی غرفه در جمهوری اسلامی ایران در اکسپو 2020 دبی برگزار شد ، “سیاست های توسعه صادرات و مدیریت واردات “در دفتر مرکزی. وزارت اقتصاد اطلاع داد و گفت: وزارت صمت که ماموریت های خود و اهمیت حوزه صادرات را در نظر گرفت ، با مشارکت بخش خصوصی ، برنامه های مختلفی را با اهداف کمی و کیفی در کوتاه مدت برای حذف صادرات تدوین و اجرا کرد. موانع

معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) با این که جلسات متعددی با بخش خصوصی در این زمینه و مذاکرات فشرده در سطح دولت برگزار شد ، افزود: صبح امروز اعلام شد.

نیازی در ادامه سخنان خود گفت تصویب این بسته به فعالیتهای توسعه صادرات کمک می کند که بسیاری از موانع صادراتی را که توسط بخش خصوصی ایجاد شده است برطرف می کند.

به گفته معاون برنامه و برنامه وزیر سکوت وزیر امور خارجه ، این بسته به چند موضوع مهم در تسهیل رویه های صادراتی از جمله تنوع بخشی و تسهیل بازگشت ارز از صادرات می پردازد. بازگشت بی قید و شرط مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان ، انتقال ارزهای صادراتی نامحدود به صادرکنندگان را تسهیل می کند ، روشهای بدهی ارزی را برای سه کشور عراق ، افغانستان و پاکستان تسهیل می کند ، سقف صادرات و رکورد صادرات (برای واردکنندگان مواد اولیه) را افزایش می دهد ، فعالیتها را گسترش می دهد بانک ها و صرافی های مجاز ، ایجاد زیرساخت برای خروج فوری کالاهای صادراتی از مراجع گمرکی ، تسهیل و توسعه تجارت فرامرزی ، توسعه موافقت نامه های منطقه ای و ارائه مشوق های صادراتی مورد توجه قرار گرفته است. این فرمان همچنین دارای تسهیلات مناسب برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه است که کمک های قابل توجهی برای واردات ملزومات این بخش ارائه می دهد.

شایان ذکر است ، نشست هم اندیشی اتاق های بازرگانی و گروهی از صادرکنندگان همزمان با مراسم بازگشایی مجازی در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی ، صبح امروز (شنبه ، 4 اکتبر) با حضور وزیر برگزار شد. صنعت ، معدن و تجارت ، معاونان ، گروهی از نمایندگان مجلس و نمایندگان سازمان های خصوصی برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا