عمومی

تبیین سیره رفتاری حضرت زینب (س) ضرورت فرهنگی در حوزه بانوان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار آنلاین با تبریک ولادت حضرت زینب (س)س) و در روز پرستار گفت: حضرت زینب (س)س) پیام می آورد عاشورا نماد صبر و مقاومت و الگوی کامل در انجام وظیفه مراقبت در سخت ترین شرایط با رعایت کامل احکام اسلامی است.

وی جبهه پرستاری را مظهر ایثار و نوع دوستی در همه ادیان به ویژه اسلام دانست و افزود: در حرفه مقدس پرستاری شاهد فداکاری عزیزان هستیم که مظهر واقعی دلسوزی و ایثار است و آنها با بصیرت و دانش در سنگر مدافعان سلامت به مردم خدمت می کنند.» .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: پرستاری می تواند یکی از بهترین راه های تقرب به خدا و کمال انسانی باشد. بنابراین پرستاری را باید یک وظیفه انسانی و الهی دانست که می تواند علاقه و اشتیاق خاصی به همراه داشته باشد. آه تو در امر مراقبت پرستاری ایجاد کند، زیرا پرستار با دوست داشتن کار خود، بیمار را در کانون توجه خود قرار می دهد و به او امید و آرامش بیشتری می بخشد.

تقویت روحیه معنوی بیمار، معیار ایده آل پرستاری در اسلام

حجت الاسلام جعفرزاده تقویت روحیه بیمار با امور معنوی را ملاک پرستار نمونه در اسلام عنوان کرد و گفت: از منظر آموزه های اسلامی علاوه بر مراقبت جسمی از بیمار، پرستاران وظیفه تقویت روحیه بیمار را نیز بر عهده دارند. با استفاده از امور معنوی و تشویق بیمار به آگاهی از خدا و اهل بیت(ع)ONE) در سلامت جسم و روح او موثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت پرستاری در فرهنگ والای اسلامی به حدی است که حتی بر نماز در مسجد که یکی از مهم ترین و شریف ترین عبادات اسلامی است، برتری دارد.

وی تاکید کرد: اگر انسان با خدا صادقانه و خالصانه برخورد کند، خداوند رحمتش را بر او جاری می کند و او را در کنار محبت خود قرار می دهد. این در حالی است که پرستاران جان باخته در روزهای شیوع ویروس کرونا، با همان روحیه جهادی رزمندگان دفاع مقدس، هشت سال خالصانه در مراقبت از بیماران خدمت کردند و افتخار بزرگی را در تاریخ ثبت کردند. ایران اسلامی.

دکمه بازگشت به بالا