اجتماعی

تبدیل وضعیت ۲۵۰۰۰ نیروی حق‌التدریس؛ امسال/در محرم برخی مدارس در اختیار هیات‌ها قرار می گیرند

وزیر آموزش و پرورش که راهکارهای جبران کمبود نیروی کار در سال تحصیلی جدید را ذکر می کند ، گفت: “ما با تلاش های انجام شده برای تأمین نیروی کار برای سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم.”

به گزارش یومیر ، محسن حاجی میرزایی در حاشیه پنجمین جلسه از محورهای تحول هفته بود که با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و اشتغال ، اعضای شورای معاون شهید ساختمان رجایی و 760 رئیس حوزه آموزش و پرورش برگزار شد. وی از طریق کنفرانس تصویری به خبرنگاران گفت: “آموزش و پرورش مجموعه ای بسیار بزرگ است که فصلهای بسیاری با سازمان ها و نهادهای مختلف دارد و هرچه بیشتر بتوانیم زمینه همکاری را بهبود بخشیم ، بهتر می توانیم برای انجام مأموریت های خود تلاش کنیم.”

وی افزود: شبکه آموزش و پرورش دانش آموزان (شاد) به ما این امکان را داده است که ارتباط مستقیمی با همه مناطق آموزش و پرورش کشور برقرار کنیم و ما توانستیم از طریق آن موضوعات و مشکلات استان ها و مناطق را خلاصه کنیم و از طریق سؤالات رهبران استان بررسی و پاسخ دهیم. در جلسه امروز ” ارائه

حاجی میرزایی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ، اظهار داشت: در سالهای اخیر امور اداری و اشتغال کشور اقدامات بسیار خوبی را در زمینه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و احیای حقوق معلمان انجام داده است که قابل تحسین است. .

وزیر آموزش و پرورش توسعه همکاری های مشترک بین دو آژانس را راهی برای دستیابی به کیفیت بهتر کار و دسترسی بهتر به آموزش و شرایط مطلوب تر برای همکاران فرهنگی دانست و تصریح کرد: هر ساله ظرفیت استخدام متناسب با نیاز به آموزش اختصاص می یابد. نیروهایی که هم اکنون در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند ، منحصراً از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی استخدام نشده و گروهی از مربیان نیز هستند ، بنابراین با توجه به میزان کمک هزینه های اختصاص یافته به آموزش و پرورش توسط سازمان اداری و اشتغال ، نیازهای این سیستم

وی اظهار داشت: در حال حاضر در سال تحصیلی جدید مشکلی برای یافتن نیروی کار نداریم و طبق قانون موظف هستیم قبل از سال 91 اقدامات لازم را برای تغییر وضعیت کادر آموزشی انجام دهیم. قرار است بیست و پنج هزار نفر از این نیروها امسال با اجازه سازمان اداری و اشتغال تغییر وضعیت دهند و مابقی نیز در سالهای آینده اختصاص می یابد.

شرکای فرهنگی فقط باید آموزش از راه دور را از طریق شبکه Shad ارائه دهند

وزیر آموزش و پرورش با توجه به دلیل الزام ورود همه معلمان و دانش آموزان به شبکه شاد ، گفت: ما وظیفه ارائه آموزش به دانش آموزان در همه نقاط کشور را بر عهده داریم و در دستورالعمل بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1499 تأکید کردیم. -1399؛ ” اصل این است که به صورت شخصی آموزش دهیم ، اما در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کوروی ویروس ، ما فقط مدارس را در مکانهایی برگزار خواهیم کرد که پروتکل های وزارت بهداشت اجازه برگزاری کلاس ها را می دهد و در مکان هایی که تعداد دانش آموزان را بین ما توزیع می کنیم. روزهای هفته.

وی افزود: اولویت آموزش و پرورش برگزاری کلاس ها بصورت حضوری و مطابق با پروتکل بهداشت است ، اما در جاهایی که اصلاً شرایط کلاس های چهره به چهره در دسترس نباشد ، باید از روش های جایگزین مانند تلویزیون و شبکه شاد استفاده کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه آموزش تلویزیون و شبکه شاد از 6 شهریور و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید آغاز می شود ، اظهار داشت: “سیستم شاد یک سیستم رسمی آموزش در زمینی که ما باید در شرایط تاج استفاده کنیم. ” بنابراین ، همه شرکای فرهنگی در صورت برگزار شدن تدریس در غیاب و بر روی یک بستر مجازی ، باید از طریق یک شبکه شاد با دانشجویان ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: دانش آموزانی که به ابزارهای هوشمند دسترسی دارند باید از طریق یک شبکه خوشبخت آموزش ببینند و دانش آموزانی که به ابزارهای هوشمند دسترسی ندارند نیاز به آموزش دارند. ما وظیفه داریم که آنها را از طریق تلویزیون آموزش دهیم ، بسته های آموزشی بفرستیم یا رهبران آموزش بفرستیم. بنابراین تعهد ما به جامعه این است که به همه دانش آموزانی که برای آموزش نیاز داریم آموزش دهیم و این کار را از طرق مختلف انجام می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیستم شاد یک سیستم اصلی و مطمئن است و تحت نظارت آموزش و پرورش است و محتوای آن از طریق این وزارتخانه تحویل و بارگذاری می شود که این ظرفیت خوبی برای آموزش رسمی برای همه دانش آموزان است.

تصمیم در مورد حضور معلمان در مدارس بر عهده هیئت مدیره مدارس است

حاجی میرزایی در خصوص حضور معلمان و کارکنان مدرسه در مناطقی که آموزش مجازی را ارائه می دهند ، گفت: ما مواردی را به استانها ابلاغ کردیم و برخی از وظایف را به شورای آموزش مدارس اختصاص داده ایم که متشکل از رئیس مدرسه ، حضانت و نماینده معلمان است. آنها بر اساس شرایط هر مدرسه و منطقه ای که در آن زندگی می کنند تصمیم می گیرند.

وی طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وی در پایان گفت: به درخواست ستاد ملی تاج ، برخی مدارس در برخی مناطق در ایام عزاداری محرم در اختیار هیئت ها قرار می گیرد و پروتکل های بهداشتی برای این مراسم و نظارت بر اجرای این پروتکل ها بر عهده وزارت بهداشت است. از 6 سپتامبر شروع می شود و ایجاد نمی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا